Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMV:n automaattilaatikot GM5 / GM Hydramatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • penak
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 13

    BMV:n automaattilaatikot GM5 / GM Hydramatic

    Onko muissa bemuissa kuin E39:ssä käytetty tuota GM:n automaattilaatikkoa. Ei kestä ajella keskimäärin kuin 150 tkm. Omegassa sama looda.
    Last edited by penak; 15-11-2006, 07:23.
  • penak
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 13

    #2
    Perskules. Tehdaskunnostettu laatikko ja vaihtotyö yli 5000 eur. Onko halvempaa vaihtoehtoa?

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Siis mistä nyt taas revitään näitä tietoja? Millä perustelet sitä, että sen keskimääräinen kestoikä on noin 150tkm. Kummin kaiman jutut ei kiinnosta.

      Ja on muissakin BMW malleissa, joissakin Z3.ssa, E46:ssa ja X5.ssa.

      Tehdaskorjattu laatikko noin 3200 e Powermaticissa

      Comment

      • penak
        Newbiemmer
        • Nov 2006
        • 13

        #4
        Revitään ihan omasta kokemuksesta ja konkreettisesti hajonneesta 530 diisselistä, josta alko luistamaan looda. Merkkikorjaamolla vain totesivat, että luistavaa laatikkoa ei kannata enää korjata. Kustannus sama kuin tehdaskunnostetulla laatikolla.
        Merkkikorjaamolla tehdaskunnostetun hinta yli 4000 eur, käytettyjä tuntuisi saavan noin 2500eurolla. Uskaltaneeko noita käytettyjä laittaa, jos taas kohta vanha leviää ja uudet vaihtokustannukset.

        Oomegoissa kyseinen loota ei kestä, kuin likimain mainitsemani ajomäärän. Valokuviakin vian aiheuttajasta löytyy.

        Kysyin sen vuoksi bemun muita malleja missä käytetty samaa lootaa, ettei omaan talliin eksy kyseisiä kapineita.

        E46:sessa näyttäs valokuvien mukaan olevan sama vaihteisto.
        Last edited by penak; 16-11-2006, 21:38. Reason: jäi kesken

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #5
          Mistä löytyisi vahvistus, että Omegassa on sama A5S390R laatikko kuin 525d/530d:ssä? Joku Hydramatic siinä on, mutta mikä.

          Lastutus vähentää kestoa ja kova käyttö muutenkin. Täällä ei ainakaan ole tarinoitu siitä, että laatikoita olisi järjestäen mennyt 150tkm nurkilla eli ei muutaman tapauksen perusteella ei kannata yleistää. On niitä mennyt kuulemma 30tkm jälkeenkin eli yksilöitä löytyy. Paremminkin 300tkm voi alkaa olla sellainen matka, että ongelmia voi alkaa tulla.

          Itse vaihdoin öljyt 3000km sitten ja parannusta laatikon toimintaan tuli kaikilta osin. Mittarissa nyt 210tkm ja samainen laatikko kyseessä.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Tuossa toisessa topicissahan on halvempi vaihtoehto, jos ei tarvi saada kaikki heti mulle nyt. Eli korjataan laatikko iskuun. Ohessa muutama muukin linkki korjausmanuaalin ja palikoiden suhteen.



            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • penak
              Newbiemmer
              • Nov 2006
              • 13

              #7
              Tässä hyvä linkki automalleista/ ja automaattilaatikoista. Selviää ennen ostopäätöstä mitä laatikkoa käytetty missäkin mallissa.

              Comment

              • Landshark
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 65

                #8
                Tuommoisen keskustelun löysin suoli24-sivustolta:

                Comment

                • Landshark
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 65

                  #9
                  Perskules. Tehdaskunnostettu laatikko ja vaihtotyö yli 5000 eur. Onko halvempaa vaihtoehtoa?
                  Tuolta näyttäisi löytyvän: http://www.atb-berlin.com/leistungen...b29831a73c8f47

                  ja nopeana poikana kysäisin hinnatkin valmiiksi

                  Dear Xxxxxx (nimi editoitu ),

                  the total costs for the GM 5L40E are:

                  transmission ( incl. packing ): EURO 1.650,00


                  freight ( pickup & delivery ): EURO 360,00

                  core charge ( refundable ): EURO 400,00
                  ----------------------------------------------------------

                  payment ( in advance ): EURO 2.410,00

                  We have the transmission in stock, delivery time is approx. 3 - 4 days. Pickup and delivery by TNT EXPRESS. The core charge will be refunded when your old transmission arrives in our warehouse.

                  Payments to our EURO-account ( in advance ):


                  Automatik Technik Handel GmbH Berlin

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎