Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 tds se kuuluisa käynnistys ongelma/voimat hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    325 tds se kuuluisa käynnistys ongelma/voimat hukassa

    Elikkäs tuo riisseli ei kylmänä tykkää lähteä käymään kauhean hyvin ensin hörähtää hieman ja kun siitä antaa pyöriä vaan niin lähtee käymään, startti aika tuntuu todella pitkältä tuon kanssa noin 15-20sek lämpinä välillä sama ongelma.
    ja hieman voimattomalta tuo 143hp diisseli tuntuu. apua kaivataan pikaisesti lohkolämmittimellä ei auta asiaa
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99
  • kaitsute
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 79

    #2
    Ilmavaivoja veikkaisin, tai siirtopumppu tiensä päässä.

    Comment

    • nos
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 627
      • Kokkola

      #3
      Kaverilla oli samalla koneella olevassa ooppelissa jakoketju venynyt ja sai startata todella kauan, voima hukassa ja kun kierrätti niin paljon kuin kone kiersi niin kuului kabiinin puolelle epätasaista "rallatusta", vika huomattiin kun vaihdettiin mekaaninen pumppu tilalle ja ei saanut säädettyä tarpeeksi myöhäiselle jotta olisi käynyt, uudet ketjut ja homma pelitti, entiset olikin 2cm pitempiä Ja kyllä lähtee kun avainta ajatteleekaan.

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        tänään tuossa tutkin tilannetta tarkkailin paremmin, eli kun auto seisoi noin 2.5 tuntia ei ollut mitään ongelmaa startissa, ketjut vaihdettu noin 75tkm sitte, eli ei pitäisi olla venahtaneet... tuossa kun ol lueskellut niin porukka on puhunut takaisku venttiilistä nafta putkeen.... kuuluko se laittaa letkuun joka tulee tankilta suodattimeen vai pumpulta lähtevään paluuletkuun? voiko olla haittaat tuosta? kun ahdot ovat kuitenkin 0.8-0.9 eli se on ihan kohdallaan
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • kosmik
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 167
          • Tampere

          #5
          Ilmavaivoja, jos on niin se on helppo todeda. Kauemmin seisseenä pa-suodattimen ja ruiskupumpun välisessä kirkkaassa letkussa näkyy ilmakuplia. Tyhjällä tankilla enemmän kuin täydellä. Nokka ylhäällä enemmän kuin nokka alhaalla.

          Tässä jotain mitä voi tehdä ennen kuin laittaa sitä takaiskuventtiiliä tai paluuletkua jatkaa tankkiin. Nämä kaksi vahtoehtoahan ovat vain oireiden poistoa varten. Alkuperäistä vikaa ne eivät poista.

          Kannattaa ruuvata muovinen suojalevy imusarjan päältä pois ja katsoa, että suutinten juurella ei ole märkää. Jos on niin ko. suutin menee tod. näk. vaihtoon.

          Kannattaa myös vaihtaa suutinten väliset paluuletkut. Tätä kautta imasee mahdollisesti ilmaa, jos on haperot. Helppo homma tehdä itsekin.

          Sitten tietty pa-suodattimen vaihto ja pa-suodattimelle tulevien letkujen o-renkaat uusiks. Samalla kun vaihtaa o-renkaita voi tarkistaa siirtopumpun toimivuuden siten, että suodattimelle tulevan letkun ollessa irti laittaa virrat 2-asentoon niin pumpun toimiessa alkaa kiisseli virtaamaan. (Letkun päätä johkin purkkiin niin ei mee kaikki konehuoneeseen)

          Kaipa niitä vuotoja voi olla jossain muuallakin, eli suodattimelta tankille päin. Ite en vaan ole joutunu tutkimaan tota väliä.

          Niin ja jos on ilmaa niin ei kannata sahailla vaan käyttää virtoja päällä ja pois muutamia kertoja jotain 15 kerrallaan niin lähtee laakista käymään tämän jälkeen.
          ---------------
          e39 528iA
          ex: e36 325TDS

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            no nyt auto hävitetty nurkista ja uusi omistaja saa tapella tuon kanssa... itelle ostin 525tds:n tilalle:P
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • kaitsute
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 79

              #7
              Sitten kun sulle tulee samat ongelmat tuon viissatkun kans niin voisit kokeilla omalla vastuulla tällaista.http://www.moottoripyora.org/kuva-al...%20%288%29.JPG
              Polttoainepumpun sulake (23) irti ja siihen virtalukon jälkeinen virta 15 ampeerin sulakkeen kautta.
              Itse ratkaisin asian siten, että pukkasin lämmityslaitteen moottorin sulakkeen(19) päälle 15 amp sulakkeen, josta toinen sakara taivutettu sivulle, ja sakaraan piuhanpätkä sulakkeen 23 paikalle nastaan joka menee polttoainepumpulle.

              Täytyy tässä kehitellä virallisempi versio, kunhan ehtii.

              Siihen loppui ilmavaivat.

              Ja autohan oli -92 525 tds

              Comment

              • niiko
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 3

                #8
                tds

                Originally posted by ongelmalapsi View Post
                Elikkäs tuo riisseli ei kylmänä tykkää lähteä käymään kauhean hyvin ensin hörähtää hieman ja kun siitä antaa pyöriä vaan niin lähtee käymään, startti aika tuntuu todella pitkältä tuon kanssa noin 15-20sek lämpinä välillä sama ongelma.
                ja hieman voimattomalta tuo 143hp diisseli tuntuu. apua kaivataan pikaisesti lohkolämmittimellä ei auta asiaa
                katopa suuttimien paluu letkut,jos märät vaihda uudet ,mutta jostakin menee ilmaa pa järjestelmään ja sen takia starttia pitää pyörittää niin kauan että pumppu poistaa ilman sieltä ??

                Comment

                • kosmik
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 167
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by kaitsute View Post
                  Sitten kun sulle tulee samat ongelmat tuon viissatkun kans niin voisit kokeilla omalla vastuulla tällaista.http://www.moottoripyora.org/kuva-al...%20%288%29.JPG
                  Polttoainepumpun sulake (23) irti ja siihen virtalukon jälkeinen virta 15 ampeerin sulakkeen kautta.
                  Itse ratkaisin asian siten, että pukkasin lämmityslaitteen moottorin sulakkeen(19) päälle 15 amp sulakkeen, josta toinen sakara taivutettu sivulle, ja sakaraan piuhanpätkä sulakkeen 23 paikalle nastaan joka menee polttoainepumpulle.

                  Täytyy tässä kehitellä virallisempi versio, kunhan ehtii.

                  Siihen loppui ilmavaivat.

                  Ja autohan oli -92 525 tds

                  Mihinkäs tämä perustuu? Eikö vahemmissa lähde siirtopumppu pyörimään, kun kääntää virran 2-asentoon.
                  ---------------
                  e39 528iA
                  ex: e36 325TDS

                  Comment

                  • jleino
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 204

                    #10
                    Kyllä näin tekee. Myös siirtopumppu näkyy olevan ehjä. Tavaraa tulee letkun täydeltä. Mitähän sitä sit lähtis veikkailee..
                    Voimaa...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎