Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaikki päästöt v*tuillaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricochet
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 9

    Kaikki päästöt v*tuillaan

    Kävin tänään rekisteröinti katsastuksessa ja auto jäi kiinni sivuvilkuista ja päästöistä. Varasin Auto Arolalle ajan jossa tehdään 2-huolto ja sanoin että voisivat katsoa noita päästöjä, mutta voinko itse tehdä mitään noille päästöille? Auto on BMW 320iA -93. Sellainen vielä että onkos noille sivuvilkuille valmiit johdotukset kun ne täytyisi nyt lyödä kiinni.

    CO-pitoisuus joutokäynnillä: 0,60 (sallittu 0,50)
    CO-pitoisuus 2000 1/min: 0,50 (sallittu 0,30)
    HC-pitoisuus joutokäynnillä: 170 (sallittu 100)
    HC-pitoisuus 2000 1/min: 110 (sallittu 100)
    Lambda-arvo 2000 1/min: 1,01 (sallittu 0,97-1,03)
    CO2-pitoisuus joutokäynnillä: 14,10
    CO2-pitoisuus 2000 1/min: 14,50
    O2-pitoisuus joutokäynnillä: 1,08 (sallittu 5,00)
    O2-pitoisuus 2000 1/min: 0172 (sallittu 5,00)
    E90 318D LCI -09
    ---EX---
    E46 320d -05
    E36 320ia -95
  • Iikoo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 230
    • Finland

    #2
    Päästöihin saattais auttaa Forte-käsittely. Myös rankempi ajelu saattas pistää karstan palamaan mikäs myös auttaa, ja lämpeehän siinä kattikin ja mömmöt palaa paremmin. Sen jälkeen saattas päästötkin olla nätimmät...

    Sivuvilkuille ei ole johtoja valmiina. Ite ostin e36:seen e46:sen sivuvilkut, makso kaikkineen muistaakseni n. 50 euroa. Etulokarit irti ja oikeen kokonen suorakaiteen muotonen reikä peltiin ja siihenhän ne vilkut loksahtaa. Kyllä noita tekee paja kun paja, kannattaa vaan pitää huoli että myös maalaavat ja suovaavat reiät ettei ala ruostumaan.
    Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
    Ex:E36 325i Coupe
    Ex:Talvilintta VW Jetta

    Comment

    • Dandy
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1438
      • ....

      #3
      Searchilla löytyy tietoa...

      Päästöihin auttaa todennäköisesti kun poljet sen pakoputken kuumaksi ennen katsastusta. Jos jotain vikaa niin HC arvo viittaa lambdaan ja CO arvo kattiin. Noin totesi mulle katsastuksessa.

      Comment

      • blackrabbit
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4854
        • Espoo

        #4
        Mulla HC-ongelmia aiheutti lambdan lisäksi myös ilmamassamittarin "kuluminen". Tosin kaikki muut arvot olivat kohdallaan.
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Pakoputkesi vuotaa jonkin verran. Jos tuo vuotokohta on ennen lambdaa, systeemi menee sekaisin.

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Originally posted by Dandy
            Searchilla löytyy tietoa...

            Päästöihin auttaa todennäköisesti kun poljet sen pakoputken kuumaksi ennen katsastusta. Jos jotain vikaa niin HC arvo viittaa lambdaan ja CO arvo kattiin. Noin totesi mulle katsastuksessa.
            Katti vähentää sekä CO että HC päästöjä. Lambda taas yrittää pitää seoksen kohdillaan jotta näitä ei pääsisi huonon palamisen johdosta edes syntymään... Eli siis kumpikin vaikuttaa kumpaankin.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • Bmw316-88
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 84

              #7
              paljonko makso rekisteröinti katsastus?

              Comment

              • DohDoh
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 333
                • 60°23′10″N, 23°07′30″E

                #8
                Rekistöröinti katsastus tais olla mulla 113€ tai 116€ en oo ihan varma kumpi se oli...

                Comment

                • E36-coupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1099
                  • Ylämylly

                  #9
                  Mun mielestä sivuvilkkujen liitin löytyy jalkotilan sivupahvien takaa...Siitä liittimeltä vilkulle pittä johto ostaa...
                  *545i E60 -05*

                  Comment

                  • kaisa80
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 105

                    #10
                    jos auto muuten pelaa hyvin niin vois epäillä lambda anturia ku kaverilla oli aivan sama juttu
                    V8 740ia -96

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 776
                      • Gallia = Kinnula

                      #11
                      Jos ei autossa ilmene mitään selvää vikaa :arrow:
                      Sulta on joku "varastanut" jalometallit katin sisältä :!:
                      Antamasi arvot ovat nimittäin ihanteelliset autolle jossa on lambda-anturi mutta ei katalysaattoria...

                      Olenpa kuullut Saksassa jalometalleja viedyn... katin yläpuolelta voi löytyä hitsisaumat josta sisuskalut on poistettu, niistä kun saa rahaa :(
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • BemariVompatti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 440
                        • VT 6

                        #12
                        Jaha, että mitäpä ei köyhä arvometallin eteen tekisi. :shock:

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          mulla oli itellä kaikki arvot ihan päin helvettiä kun kävin katsastuksessa. No mulla oli koko takapönttö aivan läpi mätä. No vaihdoin sen ja kävin uusiks katsastukses.. Edelleen oli arvot päin persettä. (Ennen takapöntön vaihtoa oli liikaa O2, takapöntön vaihdon jälkeen oli HC ja CO2 arvot). No sitte pähkäilin ite myös sitä lambda anturia mutta päätin ottaa riskin ja kävin katsastuksessa, just ennen ku ilmotin itteni sinne nii repäsin ilmansuodattimen pois. Sit ajoin auton mittaukseen, no sehän meni heittämällä läpi. Joten sillon tällön voi tuollaset arvot johtua likaisesta filtteristä.

                          Comment

                          • Vega_
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 888
                            • Kokkola

                            #14
                            mulla oli muut ok, mutta co2 oli liian korkea joutokäynnillä.
                            mitähän kannattais tehä?
                            seokset säädettiin viime kesänä,mutta nyt kesällä menin "säätämään" ilmamäärämittaria ja en muista enää oikeaa kohtaa :oops: (nolo nolo)....

                            pitääkö vaan varata aika huoltoon ja maksaa niille?!

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #15
                              Etkö voinu säätää sitä siinä kun oli mittarissa kiinni?
                              Retard Member

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎