Kävipä sitten tässä niin, että menin käymään leimalla, auto (E36 318is)oli muuten kuosissä mutta käryt päin v...ua. Inssi sano että todennäköisesti katti paskana, kyllähän se on jonkun iskun saanutkin, mutta kun en jaksais uskoa sitä, eikös silloin luulis ahdistavan aikalailla jos se ois paskana? Autossa kumminkin tuntuis olevan kaikki tehot tallella. Voiskos olla niin hyvä tuuri, että ois pelkkä lambda anturi? Ja saiskos sitä mitenkään testattua, että kumpi se ois, kun ei viittis suotta ostaa uutta kattia, kun uus tarvikekkin maksaa 160e, ja autopurkaamolla käytetty alkuperäinen 300e..Vaihdoin varmuuden vuoksi eilen tulpat ja ilmansuodattimen, mutta ei nekään voi niin paljoa vaikuttaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käryt pielessä *Vika selvinnyt, katalysaattori..
Collapse
X
-
Tässä vielä mittaus tulokset, jos vaikka niistä joku osaisi sanoa mitä epäillä, ja se katti on osunut jonnekkin, eli voi olla vika siinä.
Mutta tässä tuloksia:
Joutokäynti: Yli 2000 rpm:
CO 0.69 (Sallittu 0.50) 0.20 (Sallittu 0.30)
HC 351 (Sallittu 100) 60 (Sallittu 100)
Voiko olla katti, vai anturi. Tuskimpa vanhoilla tulpilla, ja ilmansuodattimella noin korkeita lukuja tulee?
Comment
-
-
Vikakoodin lukuun vaan. Eiköhän se ole se perusvika eli lambda paskana.
Päästöjen perusteella vähän sen suuntainen, että lambdan lämmitysvastus sökö. Ainakin itselläni oli noin, lainaus edellä mainitusta ketjusta, omin sanoin:
"Jos lambda on nelijohtoinen, niin sen lämmitysvastuksen resistanssin saa mitattua punaisesta ja valkeasta johdosta. Uudessa anturissa resistanssi oli 5 ohmia."
Edit: tarkemmin katsottuna eipä nuo päästöt käyttäydykään ihan kuten minulla, mutta edelleen veikkaan lambdavikaa.Last edited by Terou; 27-11-2006, 13:01.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Originally posted by badbone View PostTässä vielä mittaus tulokset, jos vaikka niistä joku osaisi sanoa mitä epäillä, ja se katti on osunut jonnekkin, eli voi olla vika siinä.
Mutta tässä tuloksia:
Joutokäynti: Yli 2000 rpm:
CO 0.69 (Sallittu 0.50) 0.20 (Sallittu 0.30)
HC 351 (Sallittu 100) 60 (Sallittu 100)
Voiko olla katti, vai anturi. Tuskimpa vanhoilla tulpilla, ja ilmansuodattimella noin korkeita lukuja tulee?
Tuo hiilivetypäästö(HC) vaikuttais katti vialta. Edellisesssä autossa oli katti paskana ja siinä kans karkasi tyhjäkäynnillä HC moninkertasesti yli sallitun. Katti irti vain ja sitten vain heilutteleen sitä, jos helisee niin vaihtoon. Onneksi nykyään saapii jo noita tarvike katteja kohtuu hintaan.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
itelläni oli e 36:ssa päästöt viturallaan hc---> 400 tyhjäkäynnillä, kierroksilla 50
katti paskana,löysin 60ellä,tältä foorumilta katin ja leima lappuunExät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.
Plus hirvee määrä muita resuja
Comment
-
-
Mä nyt kokeilen eka laina anturilla, josko ois vika vaan siinä. Ja luin kans ton keskustelun läpi, tosin huomasin vasta sitten, kun olin jo kerennyt kirjottaa tänne. Mites muuten tällänen idea toimii, jos käryt on tyhjäkäynnillä pielessä, ja laskee kovemmilla kierroksilla "normaaleiksi", niin voiko se katti sillon olla paskana?
Kun eikös ne käryt ois sitten isoimmillakin kierroksilla pielessä?
Comment
-
-
Originally posted by badbone View PostNo voi saatana...Mun tuurilla aivan varmaan katti paskana. Mut taidampa ostaa käytetyn jos täältä joltain löytyis, eix tohon is:ssään sovi ihan minkä vaan 4 pyttysen katti? Kun eikös 6-koneisissa tuu kax putkee katille...
iS:n katti on muuten ihan omansa, eli ei käy mistään muusta mallista....ei varsinkaan perusnelikoiden perästä ilman isoa putkisavottaa.Last edited by Hemi; 28-11-2006, 23:18.
Comment
-
Comment