Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käryt pielessä *Vika selvinnyt, katalysaattori..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torant
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 213

    Käryt pielessä *Vika selvinnyt, katalysaattori..

    Kävipä sitten tässä niin, että menin käymään leimalla, auto (E36 318is)oli muuten kuosissä mutta käryt päin v...ua. Inssi sano että todennäköisesti katti paskana, kyllähän se on jonkun iskun saanutkin, mutta kun en jaksais uskoa sitä, eikös silloin luulis ahdistavan aikalailla jos se ois paskana? Autossa kumminkin tuntuis olevan kaikki tehot tallella. Voiskos olla niin hyvä tuuri, että ois pelkkä lambda anturi? Ja saiskos sitä mitenkään testattua, että kumpi se ois, kun ei viittis suotta ostaa uutta kattia, kun uus tarvikekkin maksaa 160e, ja autopurkaamolla käytetty alkuperäinen 300e..Vaihdoin varmuuden vuoksi eilen tulpat ja ilmansuodattimen, mutta ei nekään voi niin paljoa vaikuttaa...
    Last edited by torant; 09-12-2006, 14:44.
  • Aguél
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 515
    • Siuntio/Lohja

    #2
    Ahdistusksen osalta on homma päinvastoin mikäli katista on sisuskalut palanut pois niin se virtaa paremmin kuin ehjä katti. Kaverille just vaihettiin katti kun kuului helinää vanhasta ja yllätys yllätys koko katti oli tyhjä sisältä lukuunottamatta niitä viimeisiä rämmäleitä mitkä siellä helisi.
    325i Coupe
    Ex BMW:t
    E34 530iA V8 touring
    E36 316i
    E34 535i
    E30 316i

    Comment

    • torant
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 213

      #3
      Kyllä mäkin pahoin pelkään että se katti on paskana. Mutta ku sitä ei saa ees helpolla pois, kun siinä on nyt jo joku tarvike katti, ja se on hitsattu. Mutta ois kiva tietää, et oiskos hyvällä tuurilla pelkkä anturi, jos anturi ois paskana, niin mites sen huomais helpoiten?

      Comment

      • torant
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 213

        #4
        Tässä vielä mittaus tulokset, jos vaikka niistä joku osaisi sanoa mitä epäillä, ja se katti on osunut jonnekkin, eli voi olla vika siinä.
        Mutta tässä tuloksia:

        Joutokäynti: Yli 2000 rpm:

        CO 0.69 (Sallittu 0.50) 0.20 (Sallittu 0.30)

        HC 351 (Sallittu 100) 60 (Sallittu 100)

        Voiko olla katti, vai anturi. Tuskimpa vanhoilla tulpilla, ja ilmansuodattimella noin korkeita lukuja tulee?

        Comment

        • pmtk
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1560
          • Iisalmi

          #5
          Tässä topiikissa aika paljon juttua päästöistä. Kannattaa lähteä liikkeelle halvemmasta, eli katti lienee se viimeisin vaihtoehto.
          E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

          Comment

          • Terou
            BTCF Member
            • May 2005
            • 791
            • Tampere

            #6
            Vikakoodin lukuun vaan. Eiköhän se ole se perusvika eli lambda paskana.
            Päästöjen perusteella vähän sen suuntainen, että lambdan lämmitysvastus sökö. Ainakin itselläni oli noin, lainaus edellä mainitusta ketjusta, omin sanoin:
            "Jos lambda on nelijohtoinen, niin sen lämmitysvastuksen resistanssin saa mitattua punaisesta ja valkeasta johdosta. Uudessa anturissa resistanssi oli 5 ohmia."

            Edit: tarkemmin katsottuna eipä nuo päästöt käyttäydykään ihan kuten minulla, mutta edelleen veikkaan lambdavikaa.
            Last edited by Terou; 27-11-2006, 13:01.
            E46 M3 perän lukkoyksikkö
            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

            Comment

            • -PT-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 580
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by badbone View Post
              Tässä vielä mittaus tulokset, jos vaikka niistä joku osaisi sanoa mitä epäillä, ja se katti on osunut jonnekkin, eli voi olla vika siinä.
              Mutta tässä tuloksia:

              Joutokäynti: Yli 2000 rpm:

              CO 0.69 (Sallittu 0.50) 0.20 (Sallittu 0.30)

              HC 351 (Sallittu 100) 60 (Sallittu 100)

              Voiko olla katti, vai anturi. Tuskimpa vanhoilla tulpilla, ja ilmansuodattimella noin korkeita lukuja tulee?

              Tuo hiilivetypäästö(HC) vaikuttais katti vialta. Edellisesssä autossa oli katti paskana ja siinä kans karkasi tyhjäkäynnillä HC moninkertasesti yli sallitun. Katti irti vain ja sitten vain heilutteleen sitä, jos helisee niin vaihtoon. Onneksi nykyään saapii jo noita tarvike katteja kohtuu hintaan.
              Peugeot 407 HDi 136 -04
              Ex: E46 320i -00
              Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Häkä ja palamattomat hiilivedyt koholla = lambda-anturin vika minun mielestäni.

                Comment

                • ari79
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 230

                  #9
                  itelläni oli e 36:ssa päästöt viturallaan hc---> 400 tyhjäkäynnillä, kierroksilla 50

                  katti paskana,löysin 60ellä,tältä foorumilta katin ja leima lappuun
                  Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


                  Plus hirvee määrä muita resuja

                  Comment

                  • torant
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2002
                    • 213

                    #10
                    Mä nyt kokeilen eka laina anturilla, josko ois vika vaan siinä. Ja luin kans ton keskustelun läpi, tosin huomasin vasta sitten, kun olin jo kerennyt kirjottaa tänne. Mites muuten tällänen idea toimii, jos käryt on tyhjäkäynnillä pielessä, ja laskee kovemmilla kierroksilla "normaaleiksi", niin voiko se katti sillon olla paskana?
                    Kun eikös ne käryt ois sitten isoimmillakin kierroksilla pielessä?

                    Comment

                    • ari79
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 230

                      #11
                      tossa meidän bemussa käryt laski kierroksilla normaaleiksi ja tyhjäkäynnillä ihan viturallaan----> oli katti vika.
                      näin meillä en tiedä muilla
                      Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


                      Plus hirvee määrä muita resuja

                      Comment

                      • torant
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 213

                        #12
                        No voi saatana...Mun tuurilla aivan varmaan katti paskana. Mut taidampa ostaa käytetyn jos täältä joltain löytyis, eix tohon is:ssään sovi ihan minkä vaan 4 pyttysen katti? Kun eikös 6-koneisissa tuu kax putkee katille...

                        Comment

                        • torant
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2002
                          • 213

                          #13
                          Löysinpä tässä etsiessäni bilteman sivuilta tarvike katalysaattorin, hinta 98e, onkos kellään mitään hajua, että kannattaako moista ostaa?

                          Comment

                          • Aguél
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 515
                            • Siuntio/Lohja

                            #14
                            Lainataas hieman tätä topiccia eli mittasin tänään omasta 535i:sta (-90)päästöt ja lambda oli n.1.2-1.3 eli korkea ja HC=7 mitähän tämä tarkoittaa eli käykö laihalla? Mitä pitäisi säätää ja miten?
                            325i Coupe
                            Ex BMW:t
                            E34 530iA V8 touring
                            E36 316i
                            E34 535i
                            E30 316i

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by badbone View Post
                              No voi saatana...Mun tuurilla aivan varmaan katti paskana. Mut taidampa ostaa käytetyn jos täältä joltain löytyis, eix tohon is:ssään sovi ihan minkä vaan 4 pyttysen katti? Kun eikös 6-koneisissa tuu kax putkee katille...
                              Usko huviksesi, mutta vika varsinkin iS:ssä löytyy jostain muualta kuin katista. Katso erityisen huolellisesti ilmamäärämittarin ja koneen välinen haitariputki. Katso se vielä niin että irroitat sen imusarjasta ja varmistat että klemmarin kiristimen alta putki ei ole "virunut" rutulle josta vetäisi ilmaa. Pienintäkään imuilmavuotoa ei vanhemmissa iS:ssä saa olla.
                              iS:n katti on muuten ihan omansa, eli ei käy mistään muusta mallista....ei varsinkaan perusnelikoiden perästä ilman isoa putkisavottaa.
                              Last edited by Hemi; 28-11-2006, 23:18.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎