Announcement

Collapse
No announcement yet.

120d tekniikkaa ja huolto-ohjelmat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bigbear
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 95

    120d tekniikkaa ja huolto-ohjelmat?

    Tuollainen sattui silmään. Minkälaiset huoltovälit tuossa autossa ovat ja kuinka paljon kustannuksia huolloista aiheutuu?

    Onko autossa jakopäässä hihna vai ketju ja mikä on vaihtoväli? Entä mitä ongelmia 04 vuotisissa 120d on ollut?
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Huoltovälit pitäis mennä seuraavasti:

    n.25tkm OilService
    n.50tkm Inspection I
    n.75tkm OilService
    n.100tkm Inspection II
    jne.

    Huoltoväli-ilmasin laskee itte sen huoltovälin rasituksen mukaan, eli se vaihtelee jonkin verran. Jakopää on hoidettu ketjulla ja pitäisi olla aika huoltovapaa, ainakin huolto kerto heillä käyvän yli 400tkm ajettuja, m57 moottorilla varustettuja autoja ja luulisin tuon m47:n kestävän yhtä hyvin.

    Huoltohinnat lähtevät 200€ ylöspäin ja Inspection II maksoi ainakin täälläpäin Suomea vähän yli 500€.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Ricracing
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 45
      • Helsinki

      #3
      Ei Bemareissa ole ollut muuta kuin ketjuja, historiikit erikseen.

      Mitä ongelmia nyt uudessa autossa voisi olla?

      Oma auto menee ensihuoltoon 1,5 v vanhana kohta puoliin.

      Huoltomittari näyttää tarpeen eikä ne huollot ole sen kalliimpia kuin muissakaan autossa.

      Comment

      • reinuk
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 636
        • Helsinki

        #4
        Ainakaan tuolla 520d (M47) -00 ole ollut mitään ongelmia viimeiseen 70tkm:iin. Kohta pyörähtää koko autolla 300tkm rikki ja mennä raksuttaa eteenpäin. Huoltoon ja "ajamiseen" pätee lähes samat ohjeet kuin muihinkin. Älä rääkkää kylmänä, käytä hyvää öljyä ajallaan vaihdettuna jne. Eipä siinä muuta.
        Hubraum statt spoiler!

        Nyt: 530dA xDrive F11 -15

        Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

        Comment

        • bigbear
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 95

          #5
          Originally posted by reinuk View Post
          Ainakaan tuolla 520d (M47) -00 ole ollut mitään ongelmia viimeiseen 70tkm:iin. Kohta pyörähtää koko autolla 300tkm rikki ja mennä raksuttaa eteenpäin. Huoltoon ja "ajamiseen" pätee lähes samat ohjeet kuin muihinkin. Älä rääkkää kylmänä, käytä hyvää öljyä ajallaan vaihdettuna jne. Eipä siinä muuta.
          Kiitos vastauksista. Yks pikku juttu vielä... Missä 120:ssa on ohjauspyörän säädön lukitus vivut Koeajamassani yksilössä oli joku ihme vaahtomuovi ratin alla muovin sisuksissa, mikä ihme sen tarkoitus on?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎