Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i päästöt pielessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aguél
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 515
    • Siuntio/Lohja

    535i päästöt pielessä.

    Eli mittasin tänään omasta 535i:sta (-90)päästöt ja lambda oli n.1.2-1.3 eli korkea ja HC=7 mitähän tämä tarkoittaa eli käykö laihalla? Mitä pitäisi säätää ja miten? Ajattelin nyt laittaa oman topikin tälle vaikka näitä päästö topikkeja jo on kun olis kiire saada vastaus että pääsis huomenna säätämään päästöt kohalleen.
    325i Coupe
    Ex BMW:t
    E34 530iA V8 touring
    E36 316i
    E34 535i
    E30 316i
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Laihallahan tuo on. Vuotaako pakoputkisto esimerkiksi lambda-anturin läheltä?

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Lanttu View Post
      Laihallahan tuo on. Vuotaako pakoputkisto esimerkiksi lambda-anturin läheltä?
      Ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välisen haitariputken imuvuoto ja bensanpaineensäätimelle menevän alipaineletkun vuoto on M30:ssä aika yleisiä. Sitten tulevat tuo putkiston vuoto ennen lambdaa ja imusarjan tiivisteiden vuoto.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Perus asioistahan näissä hommissa tarvii aina lähteä etenemään.
        Eli onko huollot kunnossa: tulpat jakajan kansi, suodattimet, ei vuotoja imu tai pako puolella.
        sitten kannattaa tarkistaa seokset myös korotetulla joutokäynnillä eli nostaa kierokset 2000-2500 ja katsoo sitten mitä hc ja co arvot näyttävät.
        Seosta voi säätää avaamalla ensin ilmamäärämittarin kansi, jousen jännitystä kiertämällä ja tämä toimenpide pitäisi tehdä juurikin korotetulla joutokäynnillä. sopiva co arvo voisi olla vaikka 1.0-1.5
        Sitten tipauttaa kierrokset joutokäynnille ja säätää joutokäynti co arvon siittä kuuskolo ruuvista.
        -Tosin kattipeleissä ei aina mene näin helpolla...
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Aguél
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 515
          • Siuntio/Lohja

          #5
          Täytyypi sitten noita katsella huomenna. Tulpat on uudet, putkisto ei vuoda. Suodattimet on uudet. Pakokaasu arvot on suht samat myös korotetulla joutokäynnillä. Vaikuttaakohan lastu tähän? Autossani on digituningin lastu.
          325i Coupe
          Ex BMW:t
          E34 530iA V8 touring
          E36 316i
          E34 535i
          E30 316i

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            No jos lastu muuttaa sytytysennakot aivan perseelleen, niin kyllä. Olivatko pakokaasuarvot kohdallaan aiemmin?

            Comment

            • Aguél
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 515
              • Siuntio/Lohja

              #7
              Tutkin imuvuodot ja säädin ilmamäärämittarin kiekkoa. Ei mitään vaikutusta paitsi hieman rikkaammalla kävi. Vika olikin erittäin yksinkertainen. Putkeen tuleva letku veti liikaa happea eikä mennyt tarpeeksi syvälle jonkun reikälevyn takia joten tukin toisen ulostulon ja laitoin letkun sinne missä se meni syvemmälle ja näin olikin päästöt kohdallaan. Tulipahan vaihdettua letkuja konehuoneessa parempikuntoisiin kuitenkin.
              325i Coupe
              Ex BMW:t
              E34 530iA V8 touring
              E36 316i
              E34 535i
              E30 316i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎