Announcement

Collapse
No announcement yet.

merkkiliikkeen osaamatttomuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Area 03

    merkkiliikkeen osaamatttomuus

    Mihin pitäisi valittaa tälläissessä tapauksessa?Ostin uudet H7 polttimot autooni ja niitä asentaessani liikkeen pihalla en saanut polttimoita takaisin paikoilleen.Minut ohjattiin asentajan puheille joka välittömästi rupesi vaihtaamaan polttimoita.Työ jostain syystä osattatautui hänellekin vaikeaksi ja päätti irroittaa umpiot jotta saa polttimot vaihdetuksi,mutta tällä tuloksella että konepelti ei mene konnolla enää kiinni,ellei sitä varsinaisesti lyö kiinni.Ennen meni kiinni kun vain tipautti sen n.sentin parin korkeudesta.Oikean puolen umpio ei ole enää linjassa konepellin kanssa kuten vasen puoli,vaan enemmän konepellin alla ja umpion alakiinnityksestä puuttuu yksi ruuvi!

    Harmi että huomasin tämän tuloksen vasta tunnin parin päästä ja voin vain laittaa palautetta sähköpostilla liikkeeseen.Tämä ei ole ensimmäinen kerta kuin kyseinen Valtuutettu BMW huolto/jälleenmyyjä ei saa ensimmäisellä kerralla asioita kuntoon.Tälläkin hetkellä odetetaan (3 viikkoa mennyt) uutta softaa kun ohjelmapäivityksen jälkeen äärivalot eivät enää toimi!

    Autoni on 1 1/2 vuotta vanha BMW 535 Da ja suoranaisesti v...taa!
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Voihan noista valittaa aina maahantuojalle jos tuntuu että on ollut huonoa palvelua. Ensin tietysti valittaisin tuosta valohommasta ihan sinne valot vaihtaneeseen liikkeeseen..
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Area 03

      #3
      Originally posted by eeki View Post
      Voihan noista valittaa aina maahantuojalle jos tuntuu että on ollut huonoa palvelua. Ensin tietysti valittaisin tuosta valohommasta ihan sinne valot vaihtaneeseen liikkeeseen..
      kattelin tossa foorumeita ja taitaa olla viimeinen kerta kun vien autoni Tampereen metro-auton lielahden toimipisteeseen.Sen verran paskaa palautetta siitä annetaan.Itse helsingistä muuttaneena olen siellä käyttänyt edellistä autoani kaksi kertaa ja aina korkauksen jälkeen jotain häikkää. ja nyt taas ikävä yllätys.Millään ei mitään väliä ja ammattitaidotonta porukkaa.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #4
        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Mihin pitäisi valittaa tälläissessä tapauksessa?Ostin uudet H7 polttimot autooni ja niitä asentaessani liikkeen pihalla en saanut polttimoita takaisin paikoilleen.Minut ohjattiin asentajan puheille joka välittömästi rupesi vaihtaamaan polttimoita.Työ jostain syystä osattatautui hänellekin vaikeaksi ja päätti irroittaa umpiot jotta saa polttimot vaihdetuksi,mutta tällä tuloksella että konepelti ei mene konnolla enää kiinni,ellei sitä varsinaisesti lyö kiinni.Ennen meni kiinni kun vain tipautti sen n.sentin parin korkeudesta.Oikean puolen umpio ei ole enää linjassa konepellin kanssa kuten vasen puoli,vaan enemmän konepellin alla ja umpion alakiinnityksestä puuttuu yksi ruuvi!

        Harmi että huomasin tämän tuloksen vasta tunnin parin päästä ja voin vain laittaa palautetta sähköpostilla liikkeeseen.Tämä ei ole ensimmäinen kerta kuin kyseinen Valtuutettu BMW huolto/jälleenmyyjä ei saa ensimmäisellä kerralla asioita kuntoon.Tälläkin hetkellä odetetaan (3 viikkoa mennyt) uutta softaa kun ohjelmapäivityksen jälkeen äärivalot eivät enää toimi!

        Autoni on 1 1/2 vuotta vanha BMW 535 Da ja suoranaisesti v...taa!
        Mene nyt ensimmäiseksi sinne liikkeeseen oikaisuttamaan se umpio,ennen kuin jotain hajoaa.Jos se on niin vinossa,että ottaa konepeltiin kiinni.Laitatat puuttuvat osat yms.Sitten voit niitä valituksia kirjoitella,niin ko. liikkeeseen kuin maahantuojallekkin.Jos siltä tuntuu.

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Area 03

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Mene nyt ensimmäiseksi sinne liikkeeseen oikaisuttamaan se umpio,ennen kuin jotain hajoaa.Jos se on niin vinossa,että ottaa konepeltiin kiinni.Laitatat puuttuvat osat yms.Sitten voit niitä valituksia kirjoitella,niin ko. liikkeeseen kuin maahantuojallekkin.Jos siltä tuntuu.
          tarkoitus on heti aamulla olla 8 aikaa siellä.Kyllä itsekin olen varma että kaikki hoidetaan,mutta harmittaa että ei voi luottaa liikkeeseen yhtään kun tekee jotain.valopäivityksen jälkeenkin kun asia huomattiin (toimestani) kaveri ketä päivityksen teki vaan totesi "eipä tullut tarkastettua" eikö se kuuluu normaaleihin toiminpiteisiin,että ne asiat joihin päivitys tehdään myös tarkestetaan jotta ne toimivat.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • jam75
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 654
            • Tornio

            #6
            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Mihin pitäisi valittaa tälläissessä tapauksessa?Ostin uudet H7 polttimot autooni ja niitä asentaessani liikkeen pihalla en saanut polttimoita takaisin paikoilleen.Minut ohjattiin asentajan puheille joka välittömästi rupesi vaihtaamaan polttimoita.Työ jostain syystä osattatautui hänellekin vaikeaksi ja päätti irroittaa umpiot jotta saa polttimot vaihdetuksi,mutta tällä tuloksella että konepelti ei mene konnolla enää kiinni,ellei sitä varsinaisesti lyö kiinni.Ennen meni kiinni kun vain tipautti sen n.sentin parin korkeudesta.Oikean puolen umpio ei ole enää linjassa konepellin kanssa kuten vasen puoli,vaan enemmän konepellin alla ja umpion alakiinnityksestä puuttuu yksi ruuvi!

            Harmi että huomasin tämän tuloksen vasta tunnin parin päästä ja voin vain laittaa palautetta sähköpostilla liikkeeseen.Tämä ei ole ensimmäinen kerta kuin kyseinen Valtuutettu BMW huolto/jälleenmyyjä ei saa ensimmäisellä kerralla asioita kuntoon.Tälläkin hetkellä odetetaan (3 viikkoa mennyt) uutta softaa kun ohjelmapäivityksen jälkeen äärivalot eivät enää toimi!

            Autoni on 1 1/2 vuotta vanha BMW 535 Da ja suoranaisesti v...taa!
            No ensin "taistelet" firman kans joka tunaroi ja sen jälkeen tai no mikä estää olla myös heti yhteyksissä Oy BMW Suomi Ab:n jälkimarkkinointipäällikkö Simo Ahlgreniin. Tämä on se mies jolle noi reklamaatiot ohjataan. Tarpeeksi BMW Suomelle valituksia tulee kyseisestä firmasta niin ehkä painetta heidänkin puolelta, että mikä maksaa kun asiakkaat aina valittaa AIHEESTA

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #7
              Originally posted by b mutteri kasa View Post
              tarkoitus on heti aamulla olla 8 aikaa siellä.Kyllä itsekin olen varma että kaikki hoidetaan,mutta harmittaa että ei voi luottaa liikkeeseen yhtään kun tekee jotain.valopäivityksen jälkeenkin kun asia huomattiin (toimestani) kaveri ketä päivityksen teki vaan totesi "eipä tullut tarkastettua" eikö se kuuluu normaaleihin toiminpiteisiin,että ne asiat joihin päivitys tehdään myös tarkestetaan jotta ne toimivat.
              Ko. firmassa itseäni yllätti kovasti se, että eivät kuulemma lue vikakoodeja Inspektion 2 huollossa ollenkaan. Törmäsin tähän kun itse luin ne kaksi viikkoa huollon jälkeen ja vikaahan sieltä pukkas. Aiheesta kysellessäni, kommentti oli että olis pitäny erikseen tilata a' 50 eur.
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                tarkoitus on heti aamulla olla 8 aikaa siellä.Kyllä itsekin olen varma että kaikki hoidetaan,mutta harmittaa että ei voi luottaa liikkeeseen yhtään kun tekee jotain.valopäivityksen jälkeenkin kun asia huomattiin (toimestani) kaveri ketä päivityksen teki vaan totesi "eipä tullut tarkastettua" eikö se kuuluu normaaleihin toiminpiteisiin,että ne asiat joihin päivitys tehdään myös tarkestetaan jotta ne toimivat.
                joo-o. On tullut sullakin herättyä todellisuuteen. Niinhän se minäkin luulin kasvavana nuorena että kun aikamiesten kanssa asioista sovitaan ja hoidetaan niin sehän menee jyst eikä melkein, eikä varsinkaan ihan vituilleen. Suunnilleen yhtä käsittämättömiä kokemuksia on itsellänikin. Kun niiden palveluista yleensä tulee maksettua vielä kohtuullinen korvauskin niin luulisi jonkunlaista selkärankaa löytyvän. Itsellänikin on nyt tee-se-itse -miehen diagnostiikkasysteemit hakusessa jotta tilanteen sattuessa tarttis taas yhä vähemmän noiden huoltojen kanssa puljata. Onhan niitä hyviäkin huoltoja, keljumaista vaan yrityksen ja erehdyksen kautta sellaista etsiä.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2540
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Pelottavaa. Minä kuvittelin, että kun alla on kohtuullisen uusi ja sikamaisen kallis auto, niin sille saa samalla laatutasolla huoltoa kuin esim. Toyotalle siinä marketin pihassa. Ainahan paikassa voi olla kiirettä niin, että kertakaikkiaan ei ehdi vastaamaan kaikkiin reklamaatioihin = v-mäistä hommaa luvassa ilman korvausta. Tämä vain ei ole asiakkaan ongelma, vaan kuuluu osana palvelutasoon.

                  Viestiä BMW Suomi Oy:lle. Niillä on hiukan haasteita myynnissä ja tuskin tuollaisten sikamaisten kalliiden kiesien omistajat muutenkaan kauaa katselevat jälkimarkkinoinnin toimimattomuutta. Ikävä kyllä, tämä samainen asiakas ei välttämättä saa omasta suunnasta mitään aikaiseksi.

                  Niin..olikohan se nyt juuri tuo Tampereen Metro Auto jossa oma kiesi oli "maahantuontihuollossa"? Kyllähän siellä oli tulpat vaihdettu jne, mutta ainakin auton tuojan mukaan ko. paikassa myös huoltokirja hukkui. Toisaalta, saattoihan tuoja itsekin sen nappaista mukaansa

                  Jos olen USA:ssa, ja minun uudesta 5-sarjan bemustani palaa lamppu. En saa sitä vaihdettua paikan päällä. Sitten palaa toinenkin lamppu, samalla reissulla. Olen täysin pimeällä maantiellä ja päälleni ajaa rekka. Kuolen. Kuinka monta miljoonaa perikunta voi vaatia, kun BMW on halunnut suunnitella lampun paikan haasteellisesti?
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • tagagummi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 156
                    • kännykkä town

                    #10
                    Asioidessani autoliikkeissä kyselen paljon, mm. jotta mihin se tämä liike panostaa, kahvin laatuunko vai johonkin muuhun?
                    Yx mm.bmw:tä huoltava liike ilmoitti panostavansa jälkimarkkinointiin ja huoltoon. Olen käyttänyt siellä autoani huollossa ja hyvin on mennyt.
                    Jos liike taas panostaa myyntimäärin ja asiakas viihtyvyyteen, en ikinä moiseen liikkeeseen vie autoani huoltoon, koska todennäköisesti sieltä huollosta saa murheita.
                    Maahantuojat kohtelevat merkkiliikkeitä kovin eriarvoisesti, joka taas heijastuu liikkeen asiakaspalveluun, huoltoon ym...
                    Tämä auton huoltaminenkin on asia suomessa jossa pitää olla hereillä, ja kyllä liikkeelle muodostuu heti negatiivinen käsitys asiakkaasta joka vaihtaa / yrittää vaihtaa itse polttimot liikkeen pihalla, valitettavasti. Näin ei kuitenkaan saisi olla.

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      BMW Suomi Oy:stä vielä sen verran, että kun itse avauduin merkkihuollolle kirjallisesti niin sieltä ei vastattu mitenkään mutta Bemarilta soittivat sitten jonkun viikon kuluttua jonkun "kuluttajatutkimuksen". Viittasivat juuri tähän "viime käyntiini" ja heittivät sellaisia monivalintakyssäreitä. Sain sen käsityksen kyllä että BMW Suomea kiinnostaa käyttäjien huoltokokemukset, kuitenkin olisi ehkä fiksua ja reilua yrittää _ensin_ päästä samalle aaltopituudelle huolto-organisaation kanssa.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Area 03

                        #12
                        Originally posted by tagagummi View Post
                        Asioidessani autoliikkeissä kyselen paljon, mm. jotta mihin se tämä liike panostaa, kahvin laatuunko vai johonkin muuhun?
                        Yx mm.bmw:tä huoltava liike ilmoitti panostavansa jälkimarkkinointiin ja huoltoon. Olen käyttänyt siellä autoani huollossa ja hyvin on mennyt.
                        Jos liike taas panostaa myyntimäärin ja asiakas viihtyvyyteen, en ikinä moiseen liikkeeseen vie autoani huoltoon, koska todennäköisesti sieltä huollosta saa murheita.
                        Maahantuojat kohtelevat merkkiliikkeitä kovin eriarvoisesti, joka taas heijastuu liikkeen asiakaspalveluun, huoltoon ym...
                        Tämä auton huoltaminenkin on asia suomessa jossa pitää olla hereillä, ja kyllä liikkeelle muodostuu heti negatiivinen käsitys asiakkaasta joka vaihtaa / yrittää vaihtaa itse polttimot liikkeen pihalla, valitettavasti. Näin ei kuitenkaan saisi olla.
                        Itse olen kyseisessä liikkeessä asioinut aina tampereella ja kaikki on aina hoidettu huonosti.Polttimon vaihdon kuvittelin olevan helppo homma,kun huoltokirjassa se opastetaan.Jos kysyt polttimon vaihtoa autoosi niin sinulle vastattaan että on kiire,ehkä huomenna löytyy aikaa.
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Area 03

                          #13
                          Originally posted by Kentsu View Post
                          BMW Suomi Oy:stä vielä sen verran, että kun itse avauduin merkkihuollolle kirjallisesti niin sieltä ei vastattu mitenkään mutta Bemarilta soittivat sitten jonkun viikon kuluttua jonkun "kuluttajatutkimuksen". Viittasivat juuri tähän "viime käyntiini" ja heittivät sellaisia monivalintakyssäreitä. Sain sen käsityksen kyllä että BMW Suomea kiinnostaa käyttäjien huoltokokemukset, kuitenkin olisi ehkä fiksua ja reilua yrittää _ensin_ päästä samalle aaltopituudelle huolto-organisaation kanssa.
                          Kyllä itse just laitoin BMW jälkimarkkinoinnille palautetta viimeisimmistä kolmesta kerrasta kuvien ja selostuksen sekä softa päivitysraportin kera.Katsotaan ja kuunnellaan mitä ne sieltä vastaa.Itseäkin harmittaa että joka kerta kun käytät autoasi siellä se on vähintään se 250 euroa ja sillä saa lisä murhetta.Rahasta viis,mutta kun ajaa paljon ja tarvii autoa niin ei ole aikaa kokoajan hypätä huollossa.
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎