Announcement

Collapse
No announcement yet.

730 -> 750 tekniikanvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrakani
    • Nov 2024

    730 -> 750 tekniikanvaihto

    Onko kukaan tehnyt kyseistä projektia?
    Realoemista oon selvitelly eroja, mutta mites katsastusasemalla?
    Mikä on M70b50 koneen ja zf4hp24:n paino?
    Tarinoita ja kertomuksia? Ja nimenomaan tää leimauspuoli kiinnostaa, tekniikkapuoli on selvillä jo.
  • Shuko
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 739
    • Forssa

    #2
    750:n jarrut laitat ni alkaa oleen aika pitkällä. Voipi ehkä joutua vaihtaan joitain etupään alustan osiakin jos setä on asemalla tarkkana.
    G31 520d M-Sport '18
    Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Aikanaan yksi herra teki tällaisen 730-750 muutoksen.
      Vaativat silloin konttorilla myös luistoneston olemassa olon.Kannattanee selvittää tarviiko olla vai ei,käsittääkseni tuo lusitoesto on vakio varuste 750:ssä.Tämä hepu meinasi jättää vain pelkät 730 ABS osat.
      Vaihdettavia osia nyt ainakin on moottori,vaihteisto,kardaani,perävälitys,jarruosat ja jouset.mutta jäädään kuitenkin turvallisesti alle 35% vielä vanhoilla säännöilläkin.
      Kerro ihmeessä miten rojekti etenee.
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Miks perä? Onko siinä joku ero? Toi luistonesto kuulostaa kanssa kurjalta.

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by herrakani View Post
          Miks perä? Onko siinä joku ero? Toi luistonesto kuulostaa kanssa kurjalta.
          No kyllä minä ainakin sen vaihtaisin jotta välitys saadaan oikeaksi/sopivaksi.
          Niin en tiedä onko tuo luistonesto kaikissa 750:ssä vakiona.voi olla että sitä ei välttämättä vaadita ja kuinka sen pois jättäminen vaikuttaa moottorin/laatikon ohjaukseen..:think
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Niin joo, mutta sehän ei liity mun mielestä siihen leimapuoleen. Mulla on imho joku 3,7 välityksinen 25% "lukolla". Luulis olevan passeli 4hp24:llekin. En ole kyllä tarkistanut sarjanumeroista, sekin vois olla aiheellista kattoa jossain välissä.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Tietysti vaihtoon menee koko auton sähköjärjestelmän mukana kaikki elektroniset tunnistimet+anturit sekä ohjausjärjestelmät, eli mm.eml, x2dme, laatikon ja korinohjaukset. Tässä kohtaa tuo luistonesto tulee ikäänkuin kaupanpäälle.
              Veikkaan että tutustuminen vaihtoautoihin tuolla: http://www.nettiauto.com/home.php?VF=0&BF=0
              antaa ainakin halvemman ja luotettavamman lopputuloksen.

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                No joo, totahan mulle tarjottiin jo tossa edellisellä kertaa kun kysyin. Ainoo vaan että tota rysää ei kukaan tunnu haluavan, niin helpommin teen siitä ajoauton kun kuljetan kilon paloina kierrätykseen. Toi alkuperäisen tekniikan korjaaminen ei tunnu kovin järkevältä ratkaisulta, niin oon miettiny toisia laitteita tilalle. Olis vaan kiva kuulla ns. ensikäden tietoa että mitenkä hankala tuollaisen muutoskatsastusprosessi on. Itse teknillinen puoli ei mua huoleta.

                Noitten ameriikanihmeitten muutoskatsastuksissa kun on ollut samankaltaista vääntöä mitä oo550:n 525 muutoskatsastuspäiväkirjassa mainittiin. "ei tuollaista lakia ole" On! "eipäs ole" Ei sitä lue tuolla säännöissä! "Silti! Minä olen katsastanut näitä 20 vuotta minä tiedän!" jne vääntöä.

                Comment

                • jani1632
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2243
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by herrakani View Post
                  Niin joo, mutta sehän ei liity mun mielestä siihen leimapuoleen. Mulla on imho joku 3,7 välityksinen 25% "lukolla". Luulis olevan passeli 4hp24:llekin. En ole kyllä tarkistanut sarjanumeroista, sekin vois olla aiheellista kattoa jossain välissä.
                  No jos pilkkua nussitaan niin "auton voimansiirron,jarrujen ja alustan on vastattava vertailu autoa..."....
                  Ja ehkä kuitenkin olisi järkevää jo ajonautinnonkin suhteen laittaa se 3,15(750) murikka kun nyt olemassa oleva 3.7....

                  Niin tosiaankin sulla siis on kokonainen auto mistä otat tekniikan,hyvä jos niin.
                  Ja tuohon katsastussessioon on tosiaankin vaikea ottaa kantaa kaikilla tuntuu olevan hieman erilaiset tulkinta tavat, ja toisilla pipo kiristää päätä enemmän kuin toisilla...
                  Tallin täytteet:
                  E70 3.0d -09
                  E34 540ia -94
                  E39 520d -00
                  E39 528i M-sport -00
                  E60 520i -04
                  E30 -86
                  E61 520da -09

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by herrakani View Post
                    Onko kukaan tehnyt kyseistä projektia?
                    Realoemista oon selvitelly eroja, mutta mites katsastusasemalla?
                    Mikä on M70b50 koneen ja zf4hp24:n paino?
                    Tarinoita ja kertomuksia? Ja nimenomaan tää leimauspuoli kiinnostaa, tekniikkapuoli on selvillä jo.
                    Hmm. Jos sulla on tuo seiskaviiskymppinen olemassa mistä tekniikan otat niin erothan näkee vertaamalla osia toisiinsa. Katsastuksessahan ei ole sinänsä mitään ongelmaa koska ovat samaa mallisarjaa eikä prosentteja saa mitenkään tumpeloitua yli pelkällä tekniikanvaihdolla (JOS 730 on "suomiauto" - jälkituonneissa taitaa vieläkin olla tuo 25% raja?) -> homma on selvä normaalilla muutoskatsastuksella.
                    Useimmiten eivät kiinnitä huomiota siihen mistä vaihteisto ja perä oikeasti ovat mutta kyllä ne silti prosentteihin merkitään eli jos vaihdosta on muutakin hyötyä niin ei kun vaihtoon nekin. Jarruissa ei taida olla eroa e32:n vanhemmissa vuosimalleissa?
                    Itse työtähän tuossa projektissa kyllä riittää, vaihdettavaa sähköosaa on jonkinmoinen nippu ja hydraulisysteemeitä joutunee siirtelemään ym. ja jollei seiskasi ole sähköisellä kaasupolkimella niin sekin on siihen vaihdettava jne. joten itse muutokseen nähden katsastus on kyllä pikku juttu.
                    Mutta onnea vaan projektille - "helpostihan" se tuohon menee kun on siihen suunniteltu - onhan Suomessa yksi v12 laitettu 300 srj koppaankin joskus vanhoina hyvinä aikoina...!

                    Toki tuohon menisi 3,5 litrainen heittämällä taikka sitten 3,7.

                    Ja jos tuo "rysä" on myynnissä kohtuu hintaan niin voin auttaa pääsemään siitä eroon. Ota kapraissi vaihdossa?
                    Last edited by WSE1; 12-12-2006, 16:58.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      ai he***ti noilla tuontiautoilla oli eri prosenttirajat?

                      No johan nyt on pe***le. Täytyy taas selata sääntökirjaa.

                      Comment

                      • Landshark
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 65

                        #12
                        (JOS 730 on "suomiauto" - jälkituonneissa taitaa vieläkin olla tuo 25% raja?)
                        Kyllä nuo rajat on ihan samat kaikille autoille ...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎