Announcement

Collapse
No announcement yet.

käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k_s
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 4

    käynnistysongelma

    Alkaa olee omat ideat vähissä joten auttakkee joku pliiz...
    Eli '88 320i 2L M20B20 motilla.

    LÄHTÖKOHTA:
    Nokkahihna ajossa katkennut jonka jälkeen seissyt vähän yli vuoden ennen kansiremppaa.
    Ajotusmerkit kohallaan, kunnon kipinä tulee kaikkiin tulppiin, bensaakin tulee
    suuttimista joten pitäs jo pelkästään noilla kunnolla hörähtää.
    MUTKU EI
    Ajotus tarkistettu => OK. Bensan saanti => Ok, tosin selvis et ilmeisesti 6-koneessa startatessa ainoastaan 1, 3 ja 5 suuttimista tulee kakkua ja käynnissä sitten kaikista (onko näin?). Joka tapauksessa suuttimet on erikseen testattu ja ne toimii. Sähkövikadiagnoosi tehty alan korjaamossa => kaikki Ok. YKK-anturi vaihdettu => ei vaikutusta -Pieni ero käynnistämisessä onki ku ottaa YKK anturin pois pelistä => kiertää muttei lupaa lainkaan. Motronic boxi vaihdettu => ei vaikutusta. Ilmanottopuoli on tsekattu ettei vuotoja ole, samoin alipainepuoli.

    Kaikkee on kokeiltu mut ilmeisesti joku "pikku juttu" on viel tekemättä
    En mitenkään voi uskoo et bensa ois muuttunu vuodessa niin et vaikuttais noin paljoo -kylhä tankkiin aina jonkun verran vettä kondensoituu mut tossaki on melkee täys tankki ollu että...
    Happipuoli on kyl hiukka auki et jos ei sitte yksinkertasesti saa riittävästi sitä, mikä sitte tarkottaski vian löytymistä siltä suunnalta. Mut pitäs kyl edelleenki edes hörähtää kunnolla...
    Seki on viel kokeilematta et jos hinais sen satasen (vähintään ) vauhtiin ja pykälä sisään et josko sitte lähtis.

    Kaikki ehdotukset huomioidaan
  • illu^^
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1703
    • Kajaani

    #2
    Muistaakseni yhdeksän kuukautta lupaavat bensalle säilyvyyttä, eli jos mielestäsi tekniikan puolesta pitäisi käynnistyä, niin vaihda bensat tuoreampaan kamaan. Voihan nuo litkut sitten sekoittaa tuoreeseen bensaan kun on saanut käyntiin, kyllä ne siellä sitten palaa.

    Comment

    • HELLboun
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 73
      • nastola

      #3
      Joo nykyään ei taideta bensalle luvata kuin 6kk... Eihän bensa nykyään edes haise millekkään.

      Tapauksia on että vehkeet seisoo 3-6kk niin ei suostu käymään kunnolla...
      e30 325i m-tech2 ---- e30 320i Touring ---- e30 320i -84 ---- E36 318is-92
      Ex:
      e30 316
      e28 535i
      Jos vauhti tappaa, katselet kuollutta miestä...

      Comment

      • artsi520i
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 301
        • siuntio

        #4
        kattosit et kipinä tulee 1 pyttyyn silloin kun on sen puristus vuoro sama koska bensan ruuttaa mut kipinä pitää olla yläkuolo kohilla voit myös soittaa 050-3000652 t;artsi=)

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by k_s View Post
          ...Ok, tosin selvis et ilmeisesti 6-koneessa startatessa ainoastaan 1, 3 ja 5 suuttimista tulee kakkua ja käynnissä sitten kaikista (onko näin?). Joka tapauksessa suuttimet on erikseen testattu ja ne toimii. Sähkövikadiagnoosi tehty alan korjaamossa => kaikki Ok. YKK-anturi vaihdettu => ei vaikutusta -Pieni ero käynnistämisessä onki ku ottaa YKK anturin pois pelistä => kiertää muttei lupaa lainkaan. Motronic boxi vaihdettu => ei vaikutusta. Ilmanottopuoli on tsekattu ettei vuotoja ole, samoin alipainepuoli.
          ...
          Kakkua tulee vuorotellen 1, 3 ja 5 pyttyyn ja 2, 4 ja 6 pyttyihin. Oletko tarkastanut kaikki maajohdot? Etenkin suuttimien maadoitus kun pääsee hapettumaan voi olla, ettei suuttimet aukea.

          Comment

          • k_s
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 4

            #6
            Pakko näköjään uskoo Vaihdoin gason tuoreempaan ja johan läx
            Tosin käy vaan ilmeisesti kolmella pytyllä (1,3,5) et täytyy viel metsästää noitten loppujen viat. Sen verran ehdin kokeilla et virta päällä joka suuttimen molempiin piuhoihin tulee +jännite mut täytyy syynätä tarkemmin miten on startatessa. Ainakin ykkösen kohalla sama toistuu. (valokynällä)
            Suuttimethan on jo todettu ehjiksi eli ohjaus lienee ongelma.
            Kyseessä on boschin motronic jossa joka suuttimelle tulee kax piuhaa ja koko piuhanippu menee yhden liittimen (imusarjan alla) kautta tulipellin läpi boxille.
            Boxi on muuten irti kiinnikkeistään et pitäskö se laittaa myös kiinni jos maadotus tulee sitä kautta?

            Mikähän muuten on tarkotus kolmannen releen paikalla (mulla ei relettä siinä) mikä löytyy erillisestä relekotelosta (musta suojakansi kuskinpuolella sulakerasian etupuolella)? Samassa kotelossa on bensapumpun rele keskimmäisenä ja joku muu etummaisena.

            Comment

            • arsipaani
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 58
              • jyväskylä

              #7
              Itsellä samaa ongelmaa. Ei lähteny käymää millää ja ajotus merkit kohallaa. Otin hihnan pois nokkapyörältä ja pyöritin kampuraa kierroksen niin tämän jälkeen rupes käymään kolmella (onko tässä mitään järkeä?!). Tätä ennen testasin tota hommaa vaihtamalla 5 ja 6 sytytysletkujen paikat (tunnistin tossa kutosessa) niin rupes käymään myös kolmella.

              Eli vika on kuitenkin tuossa suuttimien maadotuksessa luultavasti. Seuraavaks pitää tarkistaa tuo imusarjan alla oleva pyöree liitin koska viiksis nimimerkillä kirjottavalla oli tuo liitin ollu paskana eli kolmen suuttimen maadotus oli heikossa hapessa.

              Tossa linkki -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....341#post666341
              Last edited by arsipaani; 02-01-2007, 08:52.

              Comment

              • k_s
                Newbiemmer
                • Nov 2006
                • 4

                #8
                Joo selvitin ton oman ongelman jo aikaa sitte ja piti tännekki laittaa mut unohdin
                Eli tuntuu olevan aika yleinen ongelmakohta toi moninapaliitin imusarjan alla.
                Mullaki oli kax piuhaa poikki ja muut aika hapettuneita mut korjauksen jälkeen
                suuttimet toimi niinku piti. Mul oli sama juttu kiekkamittarin kaa eli ei jostain
                syystä toiminu ton liittimen korjauksen jälkeen... Nyt tosin taas sekin toimii joten mysteerix jäi mix se ei nyt sitte välil toiminu.
                Tyhjäkäynti ja pakokaasut on kuiteski viel ongelmana. Käy just ku vanha v8 (ihan jees sinänsä ) eli täytyy tsekata tyhjäkäyntimoottori ja uusia melko hapero haitariputki (imusarja/ilmamäärämittari välinen). Samalla korjaantunee pakokaasuarvot ku hc on muistaakseni 1600 paikkeilla vaik pitäis olla jotai alle 600 luokkaa.
                Ehdin jo kokeilla josko nokkapyörän siirto vaikuttais mut ei ollu hyvä idea.
                Yx pykälä ennakkoa taakse=> ei meinannu lähtee enää käyntiin ja kaasua ku anto ni meinas tukehtuu. Yx pykälä eteen=> lähti hyvin käyntiin mut alko nakuttaa eli vaik kannen oikasee (0.16 siivu veke) ni kantsii silti pitää ajotusmerkit kohillaan.

                Comment

                • k_s
                  Newbiemmer
                  • Nov 2006
                  • 4

                  #9
                  pikku updeittaus

                  Vaihdoin sen ison haitariputken uuteen (25e laakkosella=HALPA ) mut vaikutusta ei ollu tohon tyhjäkäynnin alhasuuteen ja pakokaasupäästöt on myös edelleen ongelmana. HC 1500-2500, seosruuvi täysin kiinni ruuvattuna 1500. Imu- ja pakopuolen pultit on myös tsekattu eikä vuotoja tivareissa ollu. Sytkäpuoliki on katottu et kipinä tulee tyhjäkäynnillä kaikille pytyille.
                  Täytyy huomenna ottaa ja putsata kunnolla toi tyhjäkäyntimoottori. Jos ei sitte vieläkää ala skulaa ni sit alkaa olee taas konstit vähissä. Kone kyl vastaa kaasuun hyvin mut tyhjäkäynti on edelleen tossa 600 hujakoilla, ei pahemmin ees seilaa. Vähän kaasua lisää ni heti muuttuu käynti tasasemmax. Täytyy huomen tehä viel boxin ja check valon nollaus. Voiskoha olla et tohon on jääny joku kotiinajosofta päälle... rikkaalla ainaski käy. Ainii, kylmänä muuten käy niinku pitää... kierrokset vajaassa 2000 mut heti ku anturilt tulee tieto et alkaa olee lämmin ni sit alko nää ongelmat.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎