Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 iX:n ohj.tehostimen pumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    525 iX:n ohj.tehostimen pumppu

    Olen yrittänyt setviä sopiiko tasonsäätöisen takatuupparin tehostimen pumppu tasonsäätöiseen nelikkoon.

    Pumpun numerot ovat ETK:ssa erilaiset, mutta... Kiinnikkeet ja kannakkeet ovat samat, letkuja lähtee yhtä monta. Nelikossa tasonsäädön letkut kiertävät vain lukkoperän säätöhärvelin kautta. Tasonsäädön letkulähtö on kuitenkin molemmissa kaavioissa sama, samoin itse tehostimen letkulähdöt. Pumppu on kummassakin ZF:n tekeleitä ja ETK:n piirroskuvassa ihan samannäköinen.

    Eli, tietääkö joku syytä miksi takatuupparin pumppu ei kävisi nelikkoon ? Pumppu alkaa ilmeisesti hyytyä kun kylmänä on alkanut pitää ikävää ääntä. Jurina tuntuu ratissa asti. Lämpimänä ääni vaimenee, muttei kokonaan poistu.

    Vai pystyykö sen korjaamaan ja liittyykö pumpun irroittamiseen jotain erikoista ?

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3449
    • Janakkala

    #2
    Oli tossa aikanaan isukin 525tdässässä samaa vikaa eli jurisi tehostin kylmänä kun käänteli rattia vaikka oli öljyt ihan ok.
    No ei muuta kuin pumppu irti ja palasiksi putsaus ja kasaus, kokeilu ja toimii, jurinat hävisi eikä ole sen koommin reistaillut. Ja toki vaihdettiin tehostimen öljyt siinä samalla. Ja puhdistetiin kunnolla kaikki järjestelmään kuuluvat putket ja letkut.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1842
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Joo, no tosta tietysti vois lähteä liikkeelle, halvin konstihan tuo on. Mutta, siltä varalta, että menee pumppu uusintaan, niin tuo sopivuusasia askarruttaa...

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1842
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Prk... Miks pitää yrittää perse edellä puuhun ? Tarkistin tehostajan litkut ja jonnekin olivat kadonneet vaikka vuotoja ei missään näy. No, pentosiinit sisään ja jurinat hävis saman tien...

        Taas ihan ylimääräistä päänvaivaa ym., tyhmä...

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎