Olen yrittänyt setviä sopiiko tasonsäätöisen takatuupparin tehostimen pumppu tasonsäätöiseen nelikkoon.
Pumpun numerot ovat ETK:ssa erilaiset, mutta... Kiinnikkeet ja kannakkeet ovat samat, letkuja lähtee yhtä monta. Nelikossa tasonsäädön letkut kiertävät vain lukkoperän säätöhärvelin kautta. Tasonsäädön letkulähtö on kuitenkin molemmissa kaavioissa sama, samoin itse tehostimen letkulähdöt. Pumppu on kummassakin ZF:n tekeleitä ja ETK:n piirroskuvassa ihan samannäköinen.
Eli, tietääkö joku syytä miksi takatuupparin pumppu ei kävisi nelikkoon ? Pumppu alkaa ilmeisesti hyytyä kun kylmänä on alkanut pitää ikävää ääntä. Jurina tuntuu ratissa asti. Lämpimänä ääni vaimenee, muttei kokonaan poistu.
Vai pystyykö sen korjaamaan ja liittyykö pumpun irroittamiseen jotain erikoista ?
Pumpun numerot ovat ETK:ssa erilaiset, mutta... Kiinnikkeet ja kannakkeet ovat samat, letkuja lähtee yhtä monta. Nelikossa tasonsäädön letkut kiertävät vain lukkoperän säätöhärvelin kautta. Tasonsäädön letkulähtö on kuitenkin molemmissa kaavioissa sama, samoin itse tehostimen letkulähdöt. Pumppu on kummassakin ZF:n tekeleitä ja ETK:n piirroskuvassa ihan samannäköinen.
Eli, tietääkö joku syytä miksi takatuupparin pumppu ei kävisi nelikkoon ? Pumppu alkaa ilmeisesti hyytyä kun kylmänä on alkanut pitää ikävää ääntä. Jurina tuntuu ratissa asti. Lämpimänä ääni vaimenee, muttei kokonaan poistu.
Vai pystyykö sen korjaamaan ja liittyykö pumpun irroittamiseen jotain erikoista ?
Comment