Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 touring kv. asiaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwtbo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 268
    • Suonenjoki

    320 touring kv. asiaa...

    Elikkä kuinka näissä korinvaihto pommeissa prosentit menee yli tuon 50%.
    Eli korinvaihto auton pystyi aikanaan tekemään ja siihen tehtiin kanta-auto tarkistus ja laskettiin prosentit vai?

    Kuinkas sitten vuosien jälkeen jos autosta tarkastetaankin nuo prosentit katsastuksen yhteydessä ja niistä saadaankin jo tuon sallitun rajan ylittäviä lukemia, olen lukenut jo kaikki kv topicit läpi mut ei oikein ymmärrä.
  • bmwm5e28
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 474
    • suomusjärvi

    #2
    Esim. vaihdettiin korikehikko 24%.
    sitten tähän "uuteen" koriin meistettiin valmistenumero esim. etutolpan yläpäähän.

    Jos menee yli 49,9% ni sitten vaan kilvet pois eikä tartte enää katsastella.

    Ja ne tarkastusinsinöörit on tarkkoja ja ottaa viel valokuviakin, että selkiää kyllä paljonko on alkuperäisiä osia.
    Gentlemen prefer Blondes

    Dodge Challenger R/T 1970


    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että mikään ei ole ikuista. Aikoinaan alkuperäiseksi valmistenumeroa vastaavaksi on jäänyt tekniikka, joka on sitten ajan saatossa porsinu ja tilalle on vaihdettu jotain sinneppäin. Siinä sitä sitten ollaan , että autossa ei ole enää mitään alkuperäistä

      Comment

      • bmwtbo
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 268
        • Suonenjoki

        #4
        Eli jos tekniikasta hajoaa jotain esim. vaihdelaatikko ja vaihdat sen toiseen ni se on sit siinä??

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by bmwtbo View Post
          Eli jos tekniikasta hajoaa jotain esim. vaihdelaatikko ja vaihdat sen toiseen ni se on sit siinä??
          Riippuu tapauksesta täysin,kuinka paljon on % merkattu ja mikä on kanta-auto ollut että riittääkö prosentit vielä siihen.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • bmwtbo
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 268
            • Suonenjoki

            #6
            Kanta-auto 2d 320 prosentit 47.
            Eli nämä kv:t on toisin sanoen kertakäyttö vehkeitä,jos jotain särkyy niin et pysty vaihtamaan ehjää tilalle?

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #7
              Eikös siihen lakiin pitänyt tulla muutos vai onko jo tullut, että rikkoontuneen osan saa korvata samanlaisella, vaikka oliskin alkuperäinen osa ja prosentit menis ns.yli?
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • masi300
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 262
                • Pori

                #8
                Mutta mitä v*tun väliä sillä on jos hajoaa esim.laatikko ja vaihdat sinne samanlaisen etkä puhu sille katsastusmiehelle mitään.
                Tai jonkun muun osan mihin ei ole stanssattu mitään yksilöllistä osanumeroa.
                - Muutamia riisejä
                - Muutamia saksalaisia
                - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                - Ex E30 320i -84

                Comment

                • bmwtbo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 268
                  • Suonenjoki

                  #9
                  Noin minäkin sen ymmärtäisin.
                  Mitenhän noihin b20 lohkoihin on merkitty tyyppikoodi,ajattelin vain et voisko tuosta itse tarkastaa noita osien ns. alkuperää, varsinkin juuri tuo moottori on aika olennainen...

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    vissiin aika halpa, että vaikuttaa edes kv-peliä kattoa???
                    Kun eipä nuo 320i touring muutenkaan kalliita ole ilman varusteita.. ja jos löytyy abs niin vastaa 325i täysin alustaltaan, muuten vain abs-lisäys niin taas vastaa :think
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • bmwtbo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 268
                      • Suonenjoki

                      #11
                      No ei ne kalliita ole,mut kyseinen yksilö tuli vaihdossa niin pitihän se ottaa.
                      Eikä löydy ABS, sitä yritän hakea että voiko tuo laki todellakin olla noin naurettava et jos kone,kansi,laatikko,kardaani tai joku muu vastaava osa tuosta hajoaa niin sitä ei sit pysty vaihtamaan ehjään,vaan prosentit paukkuu yli??

                      Comment

                      • masi300
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 262
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by bmwtbo View Post
                        voiko tuo laki todellakin olla noin naurettava et jos kone,kansi,laatikko,kardaani tai joku muu vastaava osa tuosta hajoaa niin sitä ei sit pysty vaihtamaan ehjään,vaan prosentit paukkuu yli??
                        Juurikin näin. jos osa on merkitty(kanta-autotarkastuksessa) tai siinä on yksilöllinen numerosarja. Tai voihan niitä vaihdella ja toivoa että se inssi ei niitä kovin tarkkaan syynää. Niillä kun on (tai kaivaa esiin) kaikki mitä autossa on alkuperäisenä ollut ja mitä vaihdettu/sinetöity(kanta-autotarkastus).

                        Mutta jos menet kysymään että jos sais jotain dukumenttia mitä autossas kuuluis olla, ym. eroavisuustodistuksia, niin niitähän on silloin aivan mahdoton saada mistään

                        Tekis mieli sanoa muutama vahvamielipide, mutta enpähän sano
                        - Muutamia riisejä
                        - Muutamia saksalaisia
                        - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                        - Ex E30 320i -84

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎