Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 3.0 stroukkaus (3.0->3.5?!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW M3 Coupe -93
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 283
    • Seinäjoki

    M3 3.0 stroukkaus (3.0->3.5?!)

    Netissä tos surffailin ja löysin tälläisen puljun.. http://www.woessner-kolben.de/

    Sieltä löytyisi männät jos stroukkaisi 3.5 litraiseksi!? Pelkät männät tähän ei riitä, mutta mitähän kampuraa tähän pitäisi käyttää? 3.2 litraisen ämmän kampurakaan ei luultavasti riitä. Eikä tuolla Wössnerin sivuilla tietoa ole ja tuskin he sellaista kampuraa myykään.

    Mitäs muita keinoja olis kasvattaa ton kolmilitraisen tilavuutta? 3.2:n kampura käy suoraan? Uus maksaa vain maltaita.. Kellään tiedossa käytettyä ja kunnossa olevaa?

    Ei huvittaisi maksaa kahta tonnia pelkästä kampurasta että saa 3.2 litraiseksi kun sitten jo kannattais melkein vaihtaa auto kokonaan 3.2... Mutta jos jokin muu keino löytyis. Muistelin et jossain saksalaisessa BMW Tuning lehdessä oli jokin stroukattu M3. Kukaan lukenut siitä?
    In memoriam:
    BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
    http://www.minunauto.com/?8813
  • BMW M3 Coupe -93
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 283
    • Seinäjoki

    #2
    Melkoisen pähkinän laitoin. Liekö tälläistä kampuraa olemassakaan... Mutta lähetin tonne Wössnerille sähköpostia ja vastaus tuli seuraavanlainen:

    Dear Sir

    You need a different crankshaft. I know that there is a company in France which offer such parts. Unfortunately, I dont know the name of the company.

    Regards
    T.Wössner


    Googletin monta tuntia etsien mitä tahansa stroukkaus kittiä tuloksetta. Toi ranska ei oikeen taivu niin sitä firmaa on vaikea lähteä etsimään... Pääsin Wössneriä vielä selvittämään mikä firma kyseessä. Saa nähdä riittääkö heillä motivaatio. Mutta ovathan he tehneet männätkin sitä kampuraa varten, niin miksei muka tiedä firmaa, joka on vieläpä mahdollisesti pyytänyt tollasten mäntien valmistusta... ja orava päälle
    In memoriam:
    BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
    http://www.minunauto.com/?8813

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Unohda tuo kioski kokonaan. Onhan se nyt ihan perseestä, että tarjotaan jotain sarjaa, jolla kone suurenee 3,5-litraiseksi, mutta ei edes itse tiedetä millaisia osia siihen kuuluu.

      Sopiva kampiakseli, jolla on suurin iskunpituus, on 3-litraisessa M54-moottorissa. Sen kampiakselilla, ja 87 mm porauksella tulee vain 3,2-litraa.

      Edit: Niin onhan S52B32-moottorissa vielä pikkaisen pidempi isku, mutta ei silläkään tule kuin 3,25-litraa.
      Last edited by Bullitt; 24-12-2006, 14:41.


      Comment

      • cojama
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1421
        • www.e30m3.fi

        #4
        Hartgella oli aikoinaan kitti jolla iskutilavuudeksi tuli 3.5l

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1559
          • Helsinki

          #5
          Kyllähän biletistä saa teetettyä maailmalla vaikka mitä. Osalla on vaan hintaa sitten sen verran, että vaihto suoraan 321 heppaiseen tulee varmasti halvemmaksi. Siltä varalta, että joku kuitenkin haluaisi teettää jotain niin Detroitin liepeiltä löytyy paja joka tekee suunnilleen mitä vaan tilaaja osaa pyytää.

          Moldex Crank Shaft Inc
          25229 W. Warren Ave
          Dearborn Heights
          MI 48127
          USA
          Phone: 313-561-7676
          FAX: 313-561-0724

          Hintaa tulee helposti luokkaa $2000-2500 + postikulut + tullit + alvit jne yms tms mutta tuotekin on parasta a-ryhmää. Tilaajaan pitää vaan osata speksata millintarkasti mitä haluaa.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎