Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d huohotinputken lämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    530d huohotinputken lämmitys

    Onko moni jälkiasentanut 530d tuontiautoonsa huohotinputken lämmityksen ja onko ollut ongelmia ilman lämmitystä? Eihän tuo nyt ihan maltaita maksa jos sellainen tarvitsee laittaa mutta ei tietenkään ihan turhaankaan siihen jaksaisi ryhtyä. Hintaa merkkiliikeessä asennetunna taisi tulla about 200-300e.

    Ilmeisesti asennus ei liene kovinkaan hankala koska työtä hinnassa on tunnin verran?
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    #2
    Juu tuosta lisää juttua
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • wasq
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 31
      • Tampere

      #3
      Vein tänään auton (530dA) Tampereen Hatanpään Metro-Autolle, vaihdetaan termostaatti, asennetaan "kylmien maiden" paketti (tuo lämmitettävä huohotin + öljynerotin) sekä vaihdetaan imusarjan läpät vahvempaan malliin. Talvipaketti + termostaatti hinta-arvio oli 300 euroa, läpät 600 euroa.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by wasq View Post
        Vein tänään auton (530dA) Tampereen Hatanpään Metro-Autolle, vaihdetaan termostaatti, asennetaan "kylmien maiden" paketti (tuo lämmitettävä huohotin + öljynerotin) sekä vaihdetaan imusarjan läpät vahvempaan malliin. Talvipaketti + termostaatti hinta-arvio oli 300 euroa, läpät 600 euroa.
        OT Imusarjan läpät: Onko joku vahvistettu läppämalli olemassa, kun osaluettelon mukaan automaattien läpällinen imusarja ei ole muuttunut mihinkään 3/2000->. Olen ymmärtänyt, että läpällinen imusarja on korvattu läpättömällä. Asiastahan on turistu kovasti toisessa topikissa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • wasq
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 31
          • Tampere

          #5
          No jos nyt en ihan väärin huoltoneuvojan puheita ymmärtänyt niin on vahvempi malli jota ilmeisesti on käytetty vuodesta 2004 eteenpäin. Tuskin niitä läppiä samanlaiseen settiin vaihdetaan, mutta eiköhän tuo selviä kun saan auton takaisin.

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Originally posted by wasq View Post
            No jos nyt en ihan väärin huoltoneuvojan puheita ymmärtänyt niin on vahvempi malli jota ilmeisesti on käytetty vuodesta 2004 eteenpäin. Tuskin niitä läppiä samanlaiseen settiin vaihdetaan, mutta eiköhän tuo selviä kun saan auton takaisin.
            Pyydä vanhat läpät mukaasi ja kysy mistä kohtaa uudet on erilaiset.
            ...

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Originally posted by wasq View Post
              vaihdetaan termostaatti, + öljynerotin)
              Oliko termostaatissa vikaa vai kertoivatko ne vaihtavansa sen "lämpimämpään" vanhan kansan malliin Mikä öljynerotin?
              ---

              Comment

              • wasq
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 31
                • Tampere

                #8
                Noniin, auto haettu. Eipä tullut mieleen pyytää mukaan vanhoja läppiä. Tuohon vaihdettiin itse asiassa koko imusarja (11617789329). Kysyin asiasta, erona vanhaan läppäsysteemiin on 2 mm paksummat akselit.

                Termostaatti oli rikki, kone ei lämminnyt, nyt lämpiää. Talvipakettina tuohon asennettiin osat "venttiili paineensäät.kamp.kammio" 11127793163, "ilmaputki srj" 13717786127 ja "johtosarja huoh lämmitin" 12517787043 yhteensä töineen 215,56 e.

                Comment

                • tuomkiti81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1162
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by wasq View Post
                  Noniin, auto haettu. Eipä tullut mieleen pyytää mukaan vanhoja läppiä. Tuohon vaihdettiin itse asiassa koko imusarja (11617789329). Kysyin asiasta, erona vanhaan läppäsysteemiin on 2 mm paksummat akselit.

                  Termostaatti oli rikki, kone ei lämminnyt, nyt lämpiää. Talvipakettina tuohon asennettiin osat "venttiili paineensäät.kamp.kammio" 11127793163, "ilmaputki srj" 13717786127 ja "johtosarja huoh lämmitin" 12517787043 yhteensä töineen 215,56 e.
                  kuuluuko muka imusarjaki tohon 215 euroon? minkä hintanen termostaatti oli?
                  Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                  Opel Insignia 2.0 Cdti
                  Scania R560 8x4

                  Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                  Ex. E60 530dA -05
                  Ex. E39 530dA -01
                  Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                  Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                  Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                  Comment

                  • wasq
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 31
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by tuomkiti81 View Post
                    kuuluuko muka imusarjaki tohon 215 euroon? minkä hintanen termostaatti oli?
                    Ei, kun tuo 215 euroa oli se talvipaketti. Imusarja (osa 487,92) töineen 614,25 e, termostaatti (54,57e) +nesteet+työt yhteensä 198,02 euroa. Kokonaishinta siis meni jo yli tonnin...

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by wasq View Post
                      Ei, kun tuo 215 euroa oli se talvipaketti. Imusarja (osa 487,92) töineen 614,25 e, termostaatti (54,57e) +nesteet+työt yhteensä 198,02 euroa. Kokonaishinta siis meni jo yli tonnin...
                      ok,mulla olis kans toi termostaatti vaihtokunnos...heti ku alkaa olla pakkasta yli 5astetta niin ei lämmöt tahdo nousta yli 80asteen.taidan viedä kans koko hökötyksen pajalle ku ei kiinnosta itte ruveta tuola siperias vaihtamaan
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #12
                        Kuinkas tärkeä talvi varuste tämä "venttiili paineensäät.kamp.kammio" oikein on?
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • Luxi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2005
                          • 82
                          • Tuusula

                          #13
                          wasq:lle kiitos "arvokkaasta" tiedosta. Hyvä tarkistaa ennen pakkasia tämäkin.

                          On välipäivillekin jotain mielekästä tekemistä, leikin ja laulun jälkeen.
                          Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
                          G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

                          Comment

                          • sand
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 155
                            • palokka

                            #14
                            Tänään kuulin jopa Laakkosen huoltomiehen sanovan, että huohotinputken lämmitys ei ole välttämätön.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by sand View Post
                              Tänään kuulin jopa Laakkosen huoltomiehen sanovan, että huohotinputken lämmitys ei ole välttämätön.
                              Niin..? Yhtä pätevän vastauksenhan olisit saanut vaikka R-kioskilta

                              Se nyt vaan on kuitenkin aika halpa varotoimenpide/vakuutus.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎