Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d huohotinputken lämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wasq
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 31
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Lallevihtinen View Post
    Kuinkas tärkeä talvi varuste tämä "venttiili paineensäät.kamp.kammio" oikein on?
    Enpä tiedä muuta kuin että kuului siihen pakettiin...

    Mulla on parissa edellisessä autossa tuo huohotinongelma ollut, ja täytyy myöntää että en epäröinyt hetkeäkään kun kuulin että tähän saa lämmityksen. Mulla oli edellisinä autoina Sitikan ZX Volcane ja Xantia, molemmista vähintään kerran tuli öljyt pihalle huohotinputken jäätymisen takia. Ei ole erityisen mukava kokemus...

    Comment

    • sand
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 155
      • palokka

      #17
      Originally posted by Rahu View Post
      Niin..? Yhtä pätevän vastauksenhan olisit saanut vaikka R-kioskilta
      Se vaan siinä Laakkosen miehen sanomisessa ihmetytti, kun yleensä kaikkea, joissain tapauksissa myös turhaa, suositellaan asennutettavaksi. Etenkin jos kyseessä on tuotiauto. Ei sillä, olen huohotinputken lämmityksen laittanut itsekin.

      Comment

      • ITI
        Newbiemmer
        • Jan 2006
        • 19
        • Jyväskylä

        #18
        Mulla on 330da vm. 2001 (saksantuontia) ja tuli tehtyä noin kuukausi sitten sitten samat operaatiot kuin wasq.

        Termostaatti:
        Lämmöt eivät nousseet nollakelillä maantieajossa kuin 77 asteeseen (saa ulos ajotietokoneelta). Kävin juttelemassa Laakkosella ja epäilivät termostaattia kuten minäkin. Termostaatin vaihto M57 koneessa on amatöörille sen verran isotöinen (ei kuitenkaan mahdoton) että päätin teettää sen Laakkosella. Laakkosella etsivät vikaa myös sähkövastuksesta, mutta termostaatti päätettiin lopulta vaihtaa. Vanhassa termostaatissa ei ollut ulkoisesti mitään rikki (kynnet ehjänä), mutta se kuitenkin vaihdettiin. Sekä vanha että uusi termostatti olivat 88 asteisia. Laakkosen huolomiehellä meni vianhaun kanssa aikaa noin 2h. Samalla tuli luettua vikamuisti. Itse en olisi viitsinyt samaan ryhtyä.

        Termostaatti maksoi 45,90 Eur ja vaihtotöineen hintaa tuli 200,00 Eur.

        Huohotin:
        Ostin Laakkoselta "ilmaputki sarjan" 13717786127 ja lämmityspiuhan 12517787373 sekä huohottimen uuden suodattimen tiivisteineen 11127793164 (jotain syystä ei löydy realoem:stä). Vaihdoin itse nämä, aikaa kulut max. 2h. Osat maksoivat yht. 157,25Eur

        Imusarjan läpät lukitsin aukiasentoon ja samalla eliminoin EGR:n. Kirjoitin tästä tarinaa toiseen topiciin. Hintaa 0Eur, työtä noin 3h.

        Kun Laakkosella vaihdettiin termostaattia niin vieressä oli 320d suomiauto nykimisen takia konepelti pystyssä (itselläkin nyki 320D ihan tarpeeksi). Kävin kurkkaamassa että löytyyko huohottimelta lämpövastus. Eipä löytynyt.... ;-)

        Comment

        • Niki
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 18

          #19
          Originally posted by wasq View Post
          Noniin, auto haettu. Eipä tullut mieleen pyytää mukaan vanhoja läppiä. Tuohon vaihdettiin itse asiassa koko imusarja (11617789329). Kysyin asiasta, erona vanhaan läppäsysteemiin on 2 mm paksummat akselit.

          Termostaatti oli rikki, kone ei lämminnyt, nyt lämpiää. Talvipakettina tuohon asennettiin osat "venttiili paineensäät.kamp.kammio" 11127793163, "ilmaputki srj" 13717786127 ja "johtosarja huoh lämmitin" 12517787043 yhteensä töineen 215,56 e.
          Mikä tuo venttiili paineensäät.kamp.kammio tarkalleen on? Mulla on mallia italia oma 330d, ja modasin siihen huohottimenlämmitimen, mutta mulla ei varmaan oo tuota syddemiä... Pitäisiköhän munkin asentaa moinen värkki omaan kinderiin?
          --| E60 530DA |--

          Comment

          • hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

            #20
            [QUOTE=wasq;801129]Noniin, auto haettu. Eipä tullut mieleen pyytää mukaan vanhoja läppiä. Tuohon vaihdettiin itse asiassa koko imusarja (11617789329). Kysyin asiasta, erona vanhaan läppäsysteemiin on 2 mm paksummat akselit.

            - tuota tuota, siis maksoiko imusarjan vaihto töineen päivineen 600e?
            Last edited by hurtta; 23-12-2006, 12:48.

            Comment

            • hurtta
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 444

              #21
              Originally posted by sand View Post
              Tänään kuulin jopa Laakkosen huoltomiehen sanovan, että huohotinputken lämmitys ei ole välttämätön.
              itse kuulin tällä viikolla jotta sellainen olisi hyvä asentaa vaikkakaan "välitöntä vaaraa ei ole". Tulkitse nyt sitten tuota
              Last edited by hurtta; 23-12-2006, 12:37.

              Comment

              • hurtta
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 444

                #22
                Originally posted by wasq View Post
                Enpä tiedä muuta kuin että kuului siihen pakettiin...

                Mulla on parissa edellisessä autossa tuo huohotinongelma ollut, ja täytyy myöntää että en epäröinyt hetkeäkään kun kuulin että tähän saa lämmityksen. Mulla oli edellisinä autoina Sitikan ZX Volcane ja Xantia, molemmista vähintään kerran tuli öljyt pihalle huohotinputken jäätymisen takia. Ei ole erityisen mukava kokemus...
                No onpas kummalista, itsellä autoilukokemusta about 25 vuotta ja kertaakaan ei ole tullut öljyt pihalle. Tosin olen aina autoja yrittänyt huoltaa ja käyttää asiallisesti enkä ole ikinä noihin ranskanpulliin sekaantunut

                Comment

                • hurtta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 444

                  #23
                  [QUOTE=ITI;802144]Mulla on 330da vm. 2001 (saksantuontia) ja tuli tehtyä noin kuukausi sitten sitten samat operaatiot kuin wasq.

                  Termostaatti:
                  Lämmöt eivät nousseet nollakelillä maantieajossa kuin 77 asteeseen (saa ulos ajotietokoneelta). Kävin juttelemassa Laakkosella ja epäilivät termostaattia kuten minäkin. Termostaatin vaihto M57 koneessa on amatöörille sen verran isotöinen (ei kuitenkaan mahdoton) että päätin teettää sen Laakkosella. Laakkosella etsivät vikaa myös sähkövastuksesta, mutta termostaatti päätettiin lopulta vaihtaa. Vanhassa termostaatissa ei ollut ulkoisesti mitään rikki (kynnet ehjänä), mutta se kuitenkin vaihdettiin. Sekä vanha että uusi termostatti olivat 88 asteisia. Laakkosen huolomiehellä meni vianhaun kanssa aikaa noin 2h. Samalla tuli luettua vikamuisti. Itse en olisi viitsinyt samaan ryhtyä.

                  Termostaatti maksoi 45,90 Eur ja vaihtotöineen hintaa tuli 200,00 Eur.

                  Huohotin:
                  Ostin Laakkoselta "ilmaputki sarjan" 13717786127 ja lämmityspiuhan 12517787373 sekä huohottimen uuden suodattimen tiivisteineen 11127793164 (jotain syystä ei löydy realoem:stä). Vaihdoin itse nämä, aikaa kulut max. 2h. Osat maksoivat yht. 157,25Eur

                  Imusarjan läpät lukitsin aukiasentoon ja samalla eliminoin EGR:n. Kirjoitin tästä tarinaa toiseen topiciin. Hintaa 0Eur, työtä noin 3h.

                  Kun Laakkosella vaihdettiin termostaattia niin vieressä oli 320d suomiauto nykimisen takia konepelti pystyssä (itselläkin nyki 320D ihan tarpeeksi). Kävin kurkkaamassa että löytyyko huohottimelta lämpövastus. Eipä löytynyt.... ;-)[/QUO

                  hmm, eli suomiautoissakaan ei välttämättä ole siis tätä lämmitintä
                  Last edited by hurtta; 23-12-2006, 12:36.

                  Comment

                  • hurtta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 444

                    #24
                    [QUOTE=wasq;801129]Kysyin asiasta, erona vanhaan läppäsysteemiin on 2 mm paksummat akselit.

                    - mielenkiintoista, josko imusarjojakin on erilaisia tässä suhteessa eli saat ostaa imusarjan erilaisilla läppienakselipaksuuksilla. "Ja kuinka paksut akselit saisi olla herralle tähän imusarjaan" ? Kuulostaa kyllä hieman kummalliselta. Mitä hemmetin järkeä tehtaan on tehdä erilaisia imusarjoja joissa erona läppäakselien paksuus? Luulisi tulevan halvemmaksi tehdä yksi sarja jossa paksuus on "riittävä".

                    Comment

                    • wasq
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 31
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by hurtta View Post
                      - tuota tuota, siis maksoiko imusarjan vaihto töineen päivineen 600e?
                      Jep, se oli sen 614,25 euroa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎