Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 keitti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mäni
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 11
    • oulu

    328 keitti

    elikkäs e36 328 nosti lämmöt punaselle aika rajusti. huomattuani maantienopeudessa sammutin auton samantien ja annoin rullata lähemmälle sivutielle.. avasin pellin niin ei mistää pukannu vettä yli mutta sellanen roplatus kuulu koneessa. avasin sitten syylärin korkkia vähäsen niin alko tunkea sieltä nestettä. jätin sitte korkin sillee juuri vähän raolleen että pääsee höyryt pois niin sainko vahinkoa aikaan. kun tuttu sanoi että sait kannen vääräksi kun laskit pihalle. vesipumppu varmasti hajosi tuossa kun tuon lämmön nousun teki.
  • Huoppi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 85
    • Joutseno

    #2
    Ei se välttämättä mihinkään hajonnu. Ite ajoin ukon ooppelilla jänistä päin ja halkes syyläri jota en huomannut ja ajoin vielä jonkun 10km ja risteykseen tultua laitoin kytkimen pohjaan ja ihmettelin miks sammu laitoin virrat takas päälle ni lämpömittari pomppas yli punaselle.

    Comment

    • JanisHell
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 410

      #3
      Noi suoratkutoset ovat herkkiä vääntämään kannen kieroksi, kun menee lämmöt liiankovalle tai jos on kovat lämmönvaihtelut. Mutta hyvällätuurilla ei tapahtunut autollesi mitään tuhoa.
      325i -93 E36

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Kuski kun huomaa, että lämmöt ovat punasilla, jostain ihmeen syystä siellä konehuoneen puolella ainut asia mikä tulee mieleen on avata syylärin korkki.. miks ihmeessä?? Ei provona aiheen aloittajalle, vaan ihan oikeasti lähes jokainen menee näpertelemään sitä korkkia.

        Epäilen kuitenkin, että ellet ajellut pidempää matkaa lämmöt punasella, niin tuskin kävi kuinkaan. Neste varmaankin kiehui, josta tuo ropellus kuului konehuoneessa, koska kuuman koneen kun sammutat, niin nesteen lämpötila nousee varsinkin lohkon ja kannen ympärillä. Jää sitten päätettäväksesi, että vaihdatko sen vesipumpun pelkästään ja kokeilet onneasi vai suosiolla viet kannen suoristettavaksi. Itse kokeilisin vesipumpun vaihdolla, mikäli vika johtui siitä.

        Comment

        • okko
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2005
          • 1763
          • Honkajoki

          #5
          vaihda vesipumppu ja samalla termostaatti ja termostaattikotelo sekä syylärin korkki. Itse suosisin alkuperäisosia, paitsi vesipumppu tuntuu toimivan tarvikkeenakin, siihen sai 2-vuoden takuun. Eikä se niin helposti kieroon mee, kun essolla korrotaan
          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            #6
            Jos sul kävi hyvä tuuri ni se kansi jäi ehjäx.Paska munkki ja se halkes tos samalla kun kiuhu...:think
            speed limits are for pussies

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              ....mutta älkää nyt herran tähden menkö availemaan niitä syylärin korkkeja silloin kun mittarin neula näyttää punaista. Tällä nyt saa sen kannen varmemmin hajalle, kuin odotella koneen jäähtymistä alle normaalin käyntilämmön.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎