Announcement

Collapse
No announcement yet.

7 kg/kw sääntö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW M3 Coupe -93
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 283
    • Seinäjoki

    7 kg/kw sääntö

    siis onko toi 7 kg/kw ehdoton yläraja moottorin virityksessä? vai käykö +20% mallisarjan tehokkainpaan sääntö?

    Jos ajatellaan asiaa ton mun 3.0 M3 jossa 286hv ja tehopainosuhde jo vakiona lähellä tota 7 kg/kw...

    Tietääkö joku 3.0 M3 ja 3.2 M3 autojen tarkat painot?

    jos pystyis käyttään tota +20% niin silloin tehoraja 343hv...
    In memoriam:
    BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
    http://www.minunauto.com/?8813
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #2
    Originally posted by BMW M3 Coupe -93 View Post
    siis onko toi 7 kg/kw ehdoton yläraja moottorin virityksessä? vai käykö +20% mallisarjan tehokkainpaan sääntö?

    Jos ajatellaan asiaa ton mun 3.0 M3 jossa 286hv ja tehopainosuhde jo vakiona lähellä tota 7 kg/kw...

    Tietääkö joku 3.0 M3 ja 3.2 M3 autojen tarkat painot?

    jos pystyis käyttään tota +20% niin silloin tehoraja 343hv...
    Mites ajattelit virittää? Turbo kannattaa unohtaa heti alkuun.
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • BMW M3 Coupe -93
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 283
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Bemu500 View Post
      Mites ajattelit virittää? Turbo kannattaa unohtaa heti alkuun.
      Viritystapoja on monia. Niitä tapoja mietitään myöhemmin. Ensin on selvitettävä rajat.. Mutta jos leimalle haluaa mitään muutoksia niin toi tehopainosuhde on heti ylittymässä. Jos konttorilla esim arvioivat että jokin viritys tuo vaikkapa 10% niin heti tulee hylky...
      In memoriam:
      BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
      http://www.minunauto.com/?8813

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #4
        Originally posted by BMW M3 Coupe -93 View Post
        Viritystapoja on monia. Niitä tapoja mietitään myöhemmin. Ensin on selvitettävä rajat.. Mutta jos leimalle haluaa mitään muutoksia niin toi tehopainosuhde on heti ylittymässä. Jos konttorilla esim arvioivat että jokin viritys tuo vaikkapa 10% niin heti tulee hylky...
        Kerroppas nyt mitä virityksiä oot aikonu tehdä? nokat? kansi? putkisto? ohjelma? Ihan tässä parin kaljan jälkeen kyselen muuten vaan
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Ei konttorilla arvioida enää. Katsastaja voi halutessaan pyytää esittämään luotettavan todisteen tehojen kasvusta ja sitä verrataan valmistajan ilmoittamiin teholukemiin. Ts. et voi katsastaa M3 konetta 150hv:ksi vaikka sulla olis dynolappu siitä. Perusperiaatteessa kaikkia perinteisiä virityskeinoja saa käyttää jos tehot ei ylitä rajaa. 7kg/hv mitenikinä, ei saa ylittää vaikka +20% sen sallisi. Ts. jos auton alkuperäinen teho on yli tuon tehopainosuhteen, sitä ei saa virittää niin että teho kasvaa.

          Oliko selkeästi selostettu?

          Comment

          • defa
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 40

            #6
            Originally posted by herrakani View Post
            Ei konttorilla arvioida enää. Katsastaja voi halutessaan pyytää esittämään luotettavan todisteen tehojen kasvusta ja sitä verrataan valmistajan ilmoittamiin teholukemiin. Ts. et voi katsastaa M3 konetta 150hv:ksi vaikka sulla olis dynolappu siitä. Perusperiaatteessa kaikkia perinteisiä virityskeinoja saa käyttää jos tehot ei ylitä rajaa. 7kg/hv mitenikinä, ei saa ylittää vaikka +20% sen sallisi. Ts. jos auton alkuperäinen teho on yli tuon tehopainosuhteen, sitä ei saa virittää niin että teho kasvaa.

            Oliko selkeästi selostettu?
            Saa virittää, jos laittaa lisäpainoja

            Comment

            • Mikazu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 266
              • -

              #7
              Kävin katsastus konttorilla tiedustelemassa tuota teho/paino rajaa.. luki kirjasta että sitä käytettäis vaan silloin kun viritetään konetta vaparina..eli jos ahtaisin niin silloin käytettäisiin vain tuota % sääntöä...aika yllättävä tieto..mutta jos sama kaveri katsastaa autoni ,niin se on sitten niin

              mielestäni ei kannata muuten virittää tuollaista s konetta kuin ahtamalla..
              vaikka se vaatii sen pussitestin ,niin mitä sitten..rahaa palaa kuitenkin hirveesti..kannattaako jonkun 20hepan takia pumpata tonnitolkulla vapariin rahaa ja saa sellasen pikku piun yläkierroksilla

              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #8
                Originally posted by Mikazu View Post
                Kävin katsastus konttorilla tiedustelemassa tuota teho/paino rajaa.. luki kirjasta että sitä käytettäis vaan silloin kun viritetään konetta vaparina..eli jos ahtaisin niin silloin käytettäisiin vain tuota % sääntöä...aika yllättävä tieto..mutta jos sama kaveri katsastaa autoni ,niin se on sitten niin
                Jos kerran sait konttorilta noin "myötämielisen" vastauksen 7Kg/Kw-rajasta, niin älä vaan mene kysymään samaa asiaa AKE:lta. Tulee itku kun saat virallisen vastauksen säännöstä.

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  #9
                  Originally posted by Mikazu View Post
                  Kävin katsastus konttorilla tiedustelemassa tuota teho/paino rajaa.. luki kirjasta että sitä käytettäis vaan silloin kun viritetään konetta vaparina..eli jos ahtaisin niin silloin käytettäisiin vain tuota % sääntöä...aika yllättävä tieto..mutta jos sama kaveri katsastaa autoni ,niin se on sitten niin

                  mielestäni ei kannata muuten virittää tuollaista s konetta kuin ahtamalla..
                  vaikka se vaatii sen pussitestin ,niin mitä sitten..rahaa palaa kuitenkin hirveesti..kannattaako jonkun 20hepan takia pumpata tonnitolkulla vapariin rahaa ja saa sellasen pikku piun yläkierroksilla
                  Olikohan Hemi joka kirjoitti aikanaan miten "helppo" tosta pussitestistä on päästä läpi, jos en väärin muista niin ei ollut vielä yksikään bemari läpäissyt??
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • Mikazu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 266
                    • -

                    #10
                    Joo..hieman tulkinta eroja konttorilla ja aken sivuilla..

                    "Auton omanmassan ja tehon suhde ei saa alittaa 7 kg/kW."

                    Testin läpi pääsemisestä ei oo tietoo muutakuin se mitä harinen sanoi..eli vanhimpaan luokkaan menevä auto pitäis onnistua
                    Last edited by Mikazu; 23-12-2006, 10:06.

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      #11
                      MItäs virittämistä se on jos turboa ei laiteta? Muuten se on yhtä tyhjän kanssa, rahat menee ja mitään et saa suoraan sanotaan. Muusta virittämisestä ei TODELLAKAAN kannata sanoa konttorilla mitään. Siitä M3 pannusta nyt 50 lisä hepoa on melko lujassa ilman ahtamista.
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Painon lisääminen ei auta, aken kanta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎