Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minkä painoinen M5:sen 3.6, jne muuta juttua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    Minkä painoinen M5:sen 3.6, jne muuta juttua.

    Tietääkös joku minkä painoinen on tuo 3.6 motti, ilman apulaitteita, apulaitteineen tai kone+laatikko paketti kaikkineen? Ja mikä vaihdelodju noissa olikaan?

    Tulipa nääs jouluglögeissään mieleen ettei olisi ehkä hassumpi paketti pienikoriseen drfiteriprojektiin tuokaan, hinta / hp suhdetta kun ajattelee. Letukan LS1+T56 on ollut alunperin mielessä mutta tekniikanluovuttaja M5 buimuri ois aikalailla edukkaampi ja vielä kun myytävää roipetta jäis ehjästä autosta ylikin.
    Last edited by MikkoV; 26-12-2006, 14:34.
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
  • KimmoK
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 554
    • Kontiolahti/Joensuu

    #2
    BMW ilmottaa S38B36 koneelle 237kg. <- Tuollaisen löysin e30 M5 moottorilla topicista, en sitten tiiä onko tuossa apulaitteet sun muut.
    ///M Power

    @colehmaizel

    Comment

    • MikkoV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 631
      • Sastamala

      #3
      Originally posted by KimmoK View Post
      BMW ilmottaa S38B36 koneelle 237kg. <- Tuollaisen löysin e30 M5 moottorilla topicista, en sitten tiiä onko tuossa apulaitteet sun muut.
      Yllättävän painava, eikös toi alumiinilohkoinen ollut? Tuo letukan alumiinilohkoinen LS1 V8 on muistaaksnei 170kg ilman apulaitteita...

      Edit: pelkkä kone ilman mitään apulaitteita ja imu & pakosarjoja jne. näytti olevan n. 150kg jonkin lähteen mukaan, aika samoissa siis tuon letukan kasin kanssa kun lisää sarjat. Kuinka virityspotentiaalinen tuo S38B36 on, onko 350hp kuinka helpossa?

      Ei tuokaan varmaan huono vaihtoehto olisi, alkoi kiinnostaa. GT Opeliin siis tarkemmin ottaen voimanlähdettä etsimässä, bemarissa olisi sekin hyvä puoli että taysin riivittynä ja riisuttuna tuo M5 voisi driftingissä pelata treeniautona ensi kesän, muistaakseni E34 ei ole yhtään hassumpi ajaa vinossa... Siirtää teknikka sitten ensi talvena Opeliin kun on koppa valmis, tarvii laittaa vakavaan harkintaan. Letukan koneessa olisi se että GM valmistetta samoin kuin koppa mutta eipä tuollaniin väliä, viripotentiaalia on kylä reilusti verrattuna kutvoseen. Mutta kyllä joku 350hp:kin alle tonnin autossa pitäisi riittää.

      PAljonkohan M5:sessa on keventämisen varaa kun KAIKKI turha lähtee, sisusta on jo varmaan 200kg?
      Last edited by MikkoV; 26-12-2006, 14:54.
      E70 3.0SD -08
      .................................................. ................................
      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

      Comment

      • Sturmovik
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 360
        • häme

        #4
        Eipä oo S38B36 eikä S38B38 alumiinilohkosia.

        Comment

        • M_Power
          Moderator
          • Jul 2003
          • 2758
          • Espoo, HML

          #5
          Originally posted by MikkoV View Post
          Kuinka virityspotentiaalinen tuo S38B36 on, onko 350hp kuinka helpossa?
          Ei tuota 350hv kyllä ihan helpolla (halvalla) ulos oteta.
          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
          Team vier Zylinder!

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Originally posted by M_Power View Post
            Ei tuota 350hv kyllä ihan helpolla (halvalla) ulos oteta.
            Toisaalta varmaan ihan hyvin riittää tommosessa alle 1000kg drifting käyttöön tehdyssä autossa joku ~330hv, eli tuskin nyt kauheasti haittaa vaikka ei 350hv ihan pienillä muutoksilla irtoaisikaan.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2758
              • Espoo, HML

              #7
              Originally posted by L.H View Post
              Toisaalta varmaan ihan hyvin riittää tommosessa alle 1000kg drifting käyttöön tehdyssä autossa joku ~330hv, eli tuskin nyt kauheasti haittaa vaikka ei 350hv ihan pienillä muutoksilla irtoaisikaan.
              Kyllä aivan varmasti. Lähinnä takoitinkin tuota, että on varmasti järkevämpi ajella hyväkuntoisella vakiomoottorilla.
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Ehdottomasti pitää vakiona tuo kone,lukuunottamatta tietysti pako/imupuolien pakollista tuunausta(riippuen mihin koriin tulee).

                Ja rautaa on lohko!
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • MikkoV
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 631
                  • Sastamala

                  #9
                  GT Opeliin tekniikka tulossa, tosin se LS1 ei ole ollenkaan poissuljettu, auto jää painamaan varmasti alle 1000kg, äkkiä ajatellen ehkä jopa vain n.900kg eli kyllä se vakio 315hp riittää.

                  Nykykunnossa Mantassa ei ole ihan tuotakaan ja painoa 1050kg ja riittää kutakuinkin hommaan, ainahan toki enemmän voimaa saisi olla.
                  E70 3.0SD -08
                  .................................................. ................................
                  Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #10
                    LS-1 ei kuulostaisi niin maansiirtokoneelta kun sitä nau'uttaa.. Molempi parempi.. kai..
                    ---

                    Comment

                    • MM-5
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 153
                      • Askola

                      #11
                      M5 keventäminen

                      Kohtuuhelposti saat kevennettyä M5:sta sen parisataa kiloa. Tietenkin varapyörä pois, pesunestesäiliö (9 litraa) tyhjäksi, työkalut ja muu turha pois. Takaluukun verhoilut, äänieristeet ohjaamosta ja kaikki lattiamatot pois, takapenkki jne. Nahkaiset etusähköpenkit painaa 56,5 kg/pari, joten kuppipenkki kiinni niin painoa säästyy mukavasti. Stereot, ilmastointi, ilmapumppu pois... Alkuperäisen tankin voit vaihtaa kevyempään. M5 3.6:sen Getrag 280 laatikko painaa noin 40 kg ETK:n mukaan. S38B36 kone suunnilleen sen 150 kg ilman apulaitteita. Konepelti ja takaluukunkansi on painavia. Muistaakseni 22 kg ja 15 kg. Akkukin kannattaa vaihtaa kevyempään, kun ei enää ole sähköleluja millä leikkiä. Alkuperäinen painaa 23,5 kg. Esim. joku Odyssey mikä on kevyt ja kuitenkin käynnistysvirtaa riittää. Optimat on painavia. Pakoputkisto on 3.6:ssa todella painava. Pakosarjat on kevyitä, mutta putkisto painaa yli 50 kg.

                      Tehoja ei saa helposti/halvalla lisää kuin lastulla ja ehkä muutaman hevosvoiman poistamalla katalysaattorin. 350 hevosvoimaa vaatii jo viritysnokat ja ehkä pientä kansityötä.

                      Mielenkiintoinen projekti. Kerrotko sitten myöhemmin jos päädyit M5:seen että paljonko auto keveni?

                      PS. Se appiukollesi tuleva kamera on löytynyt vihdoin viimein. Palaan asiaan kun ostan sen lähipäivinä .

                      T:Janne
                      Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                      Comment

                      • MikkoV
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 631
                        • Sastamala

                        #12
                        Tolla laskukaavalla kevennysvaraa lienee hyvinkin yli 300kg, ei huono...
                        E70 3.0SD -08
                        .................................................. ................................
                        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎