Announcement

Collapse
No announcement yet.

316->318i conversion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piru
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 194
    • Tammisaari

    316->318i conversion

    Jep elikkä nyt semmonen projekti alkaa. Kokemuksia?? Pari ongelmia on.. En tiiä jos mulla on kaikki osat mitä tarvitsen. kyseessä on -85 mallinen ljet m10 moottoriin.

    pari kuvia johtosta ja letkusta:
    Last edited by piru; 20-02-2007, 16:58.
  • piru
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 194
    • Tammisaari

    #2
    toi viimeista kuvasta on varmaa ventiilikoppaan.

    Comment

    • Xhawk
      OBTCF Member
      • Jul 2004
      • 2326
      • Kierrosalueella (hki)

      #3
      Selitähän noita kuvias vähäsen. Itekkin M40 rämpänny, mut en noista kuvista kyllä hirveesti selvää saa.
      "Position One, Position One"
      Punainen miesten voimisteluauto

      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        kuva 1
        Sytytykselle menevät liittimet tulee siihen mustaan laattaan joka on kuskinpuolella lokarissa kiinni siin lukee joku telefunken tjms...

        Kuva 2
        -Menee mittaristoon.. siellä hanskalokeron yläpuolella on liitin tuolle

        Kuva 3
        -Puuttuu letkut menevät jäähdytysnestekierrolle jos kyseessä m10 niin joudut vaihtamaan sen putken joka menee lohkossa startin luona ja yhdistyy lämppärin kennolle menevään osaa/putkeen muistaakseni

        Kuva 4
        -Jarrujen alipainetehostimelle ota se koko letku siitä kaasarista irti ja liitä tuohon.. Muista myös se muovinen "motikka" siitä letkusta ja varmista tiiviys Imusarja kuvassa on Bosch L-jet ruiskulle M10 moottoriin. Ei ilmeisesti ole bensatukkia tuossa kiinni..

        Muuten tuo on melkosen helppoa tuo ruiskutekniikan vaihto tuohon moottorin
        Jos on M10 tekniikka kyseessä niinkuin epäilisin niin tarvitset 318i mallista

        - Moottorin johtosarjan E30 318i:n sarja käy suoraan plug-in

        - Bensamittaripalikan siitä ruiskumallista.. (tankkiin tuleva osa takapenkin alla olevan mustan peltilapun alta on vaan kiertämällä kiinni)

        - Polttoaine pumpun laitat sen omalle paikalle kuskinpuolen helmaan tankin viereen.(Releeltä vedät johdot pumpulle itse )

        - Imusarja ja suuttimet sekä muut nippelit mitä tulee kanteen kiinni (koko kansi kannattaa vaihtaa jos on tarjolla 1.8i:n kansi (suuremmat kanavat ja venttiilit = Tehoa lisää)

        - Ostat 2-3 metriä painetta kestävää bensaletkua polttoaineen paluulinjaksi jonka vedät suutintukilta tankin mittaripalikassa olevaan paluuputkeen kiinni (liitokset tiukoiksi ettei tuu vuotoja)

        Ongelmaksi saattaa tulla jotain imuilma vuotoja jos ei uusi tiivisteitä
        Ja suuttimet saattavat aluksi tangerrella jonkun aikaa jos on seissyt pitkään ja päässyt likaantumaan/vanhat bensat ollu sisässä..
        Ei tuo vaikeaa ole kun tekee yhden asian kerrallaan ja ei hätäile

        Tuossa polttoaine letkujen paikat http://www.realoem.com/bmw/showparts...69&hg=13&fg=15

        Tuolta löytyy kaikille nippeleille ja liittimille oikeat paikat

        Last edited by Osku; 28-12-2006, 22:52.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by O.Lehtinen View Post
          Kuva 2
          Menee mittaristoon.. siellä hanskalokerossa on liitin tuolle

          - Ostat 2-3 metriä painetta kestävää bensaletkua polttoaineen paluulinjaksi jonka vedät suutintukilta tankin mittaripalikassa olevaan paluuputkeen kiinni (liitokset tiukoiksi ettei tuu vuotoja)
          kuvassa 2 oleva liitin menee ECU:lle, virrat+kulutustieto mittaristolle

          bensan paluulinjaksi soveltuu paremmin LVI-liikkeissä myytävä "pehmeä" kupariputki, helppo taivutella ja halpaa kuin makkara
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            #6
            Originally posted by Axum View Post
            kuvassa 2 oleva liitin menee ECU:lle, virrat+kulutustieto mittaristolle

            bensan paluulinjaksi soveltuu paremmin LVI-liikkeissä myytävä "pehmeä" kupariputki, helppo taivutella ja halpaa kuin makkara
            Kupariputkea en menis laittamaan se on NS. löijättyä se pehmeä kupariputki eli kuumennettu punahehkuiseksi ja siten muuttunut taivuteltavaan muotoon ja muistaakseni pienin putkikoko minä tuota saa on 10mm (itse putkimiehenä alan firmassa) Letku on helpompaa laittaa ja Etolasta saa 20€.lla monta metriä

            Ja tuossa 2kuvassahan se ECU eli ruiskun aivot on eli tuo on juuri se samainen liitin joka työnnetään siihen mittariston liittimeen ton liittimen jos jättää pois niin häviää ne oilcheck hommat normimittaristosta näin minä ainakin olen huomannut kun omaani samaa hommaa tossa viime ja toissa viikolla tein
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • piru
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 194
              • Tammisaari

              #7
              paikalla on nyt pierburg kaasari joka nyt ei ihan toimii enää.

              Comment

              • Osku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2005
                • 3324
                • Kouvola,Pilkanmaa

                #8
                Joo elikkä poistat sen kaasarimallin moottorin johtosarjan (sen josta menee johdot laturille,startille,ja kaasarin antureille ja ohjauspoksille hanskalokeroon..
                Pyöräytät vaan sen pyöreänliittimen auki siitä sulakerasian vierestä auki ja avaat nippusiteet jolla johtosarja on tulipellissä kiinni ja pujottelet johdot pois (ensin startti ja laturi ne on muttereilla kiinni) irtoaa helposti.. pujottelet nämä pois ja heität pierpurkin ohjauspoksin romukoriin ja vaihat ruiskumallin poksin
                /johtosarjan tilalle..liittimen mahtuu pujottamaan akun takana olevasta läpiviennistä hanskalokeroon sen omalle paikalle

                Sitten tarvit vielä ruiskumallista sen lämpömittarin anturipalikan (siinä on enempi paikkoja antureille)
                voin kattoa jos saisin vaikka jotain kuvia laitettuu kun kotia pääsen ja saan kameran käyttöön
                E30 24V 5D "Vakio"

                Originally posted by ///Make
                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎