Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venakopan tiiviste uusi, vuotaa edelleen? KORJATTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #16
    tänään laitan uudet kumiprikat, ja kiristelen noi pinnapulttien mutterit. katsoataan loppuuko vuoto. Jos ei, ni laitan tiivisteliimaa vitusti tiivisteen alle ja päälle.

    Mutta tulpille ei ole vuotanut missään vaiheessa, ei edes vanhalla tiivisteellä!

    Comment

    • nootti84
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 619
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Risto113 View Post
      tänään laitan uudet kumiprikat, ja kiristelen noi pinnapulttien mutterit. katsoataan loppuuko vuoto. Jos ei, ni laitan tiivisteliimaa vitusti tiivisteen alle ja päälle.

      Mutta tulpille ei ole vuotanut missään vaiheessa, ei edes vanhalla tiivisteellä!
      Miksi sitä tiiivisteliimaa ei voinut laittaa jo nyt vaan pitää ensin odottaa vuotaako vai ei! Kyllä noi venttiilinkopat ja öljypohjat ovat sellaisia mihin sitä tiivisteliimaa on suotavampi laittaa kun olla laittamatta!
      "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


      http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #18
        Originally posted by nootti84 View Post
        Miksi sitä tiiivisteliimaa ei voinut laittaa jo nyt vaan pitää ensin odottaa vuotaako vai ei! Kyllä noi venttiilinkopat ja öljypohjat ovat sellaisia mihin sitä tiivisteliimaa on suotavampi laittaa kun olla laittamatta!

        Bentleyn ohjeen mukaan tein, eikä käsketty laittaa, ja täällä on muut kirjoitelleet että ei vuoda vaikka asentaa ilman ym. liimoja.

        Sitäpaitsi, jos sen liimaa kiinni, ja huohotin jäätyy/tukkeutuu, pettää sitten joku hankalampi/kalliimpi tiiviste kuin tuo.

        Comment

        • Salakka
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 359
          • Lappeenranta, PARAS OLLA !

          #19
          Ne mitään liimoja tarvii

          Itekin vaihoin omasta M20 koneesta vähän aikaa sitten tivarin...

          Ei se mitää liimoja sinne väliin tarvii, mutta jos sitä nyt sattuu hyllyssä
          olemaan edellisiltä rempoilta niin miksi sitä ei sinne vähän voisi laittaa...

          Itsekään EN laittanut... Vuoti 'vanhuuttaan' nyt ei vuoda !
          SoftRoader

          EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            #20
            Originally posted by Salakka View Post
            Itekin vaihoin omasta M20 koneesta vähän aikaa sitten tivarin...

            Ei se mitää liimoja sinne väliin tarvii, mutta jos sitä nyt sattuu hyllyssä
            olemaan edellisiltä rempoilta niin miksi sitä ei sinne vähän voisi laittaa...

            Itsekään EN laittanut... Vuoti 'vanhuuttaan' nyt ei vuoda !
            Ei tarvi ei, mutta M50 koneessa ja varsin TÜ-versiossa tilanne on eri. Kyllä sen tiivisteaineen saa pois tarvittaessa kannesta, eli ei mitään haittaa. Omaan M50TüB25-moottoriin vaihdoin ja käytin Loctiten kuumankestävää tasotiivisteainetta, ei ole vuotanut. Aiempaan M20B20-koneeseen vaihdoin myös, siihen ei suositeltu tiivisteaineita, enkä sellaisia laittanut. Ei vuotanut sekään.

            Comment

            • -james-
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 34

              #21
              Mylly M62b35 ja venakoppien tiivisteiden vaihto myös ajankohtainen.
              Kaikki vinkit ja ohjeistukset tervetulleita.
              Kunhan nyt saadaan tuo vesipumppu ensin kuntoon...
              Last edited by -james-; 14-01-2007, 16:09.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by Risto113 View Post
                tänään laitan uudet kumiprikat, ja kiristelen noi pinnapulttien mutterit. katsoataan loppuuko vuoto. Jos ei, ni laitan tiivisteliimaa vitusti tiivisteen alle ja päälle.

                Mutta tulpille ei ole vuotanut missään vaiheessa, ei edes vanhalla tiivisteellä!
                Selvisikö tämä, että miksi ei uusi tiiviste pitänyt?
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #23
                  Originally posted by markok View Post
                  Selvisikö tämä, että miksi ei uusi tiiviste pitänyt?
                  Ei selvinny vielä, tarkoitus on muttereiden alle ostaa ne tässäkin aiemmin mainitut "kumiprikat" jotta tiiviste painuisi paremmin, mutta oli tietty laakkosella loppu...
                  Ensi viikolla saavat kuulemma lisää viimeistään, käyn hakemassa ja kerron sitten.

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #24
                    nyt vasta on uudet kumiprikat vaihdettu, ja ero vanhoihin oli selvä. vanhat oli kovaa kuin kivi, eivätkä puristuneet lainkaan, pultit menivät pohjaan ilman että painoivat kumeja lainkaan.
                    Uudet puristuivat selvästi.
                    Koeajolenkillä ei öljy haissut, eikä näytä vuotavan... aika näyttää, mutta eiköhän syy ollut noissa väsyneissä/kovettuneissa kumiprikoissa.

                    Comment

                    • Jussi90
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 48
                      • Joensuu

                      #25
                      Paljon tuli maksamaan?

                      Paljon tuli maksamaan tuo venttiilikopan tiivisteen laitto noine prikkoineen kun itse laitoit?, varmaan joutuu ite väsää saman remontin tässä piakkoin kun kusee toi M50B25 pakosarjalle öljyvä =/
                      When it comes to carbon footprint, bigger is better.

                      E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

                      ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        #26
                        Originally posted by Jussi90 View Post
                        Paljon tuli maksamaan tuo venttiilikopan tiivisteen laitto noine prikkoineen kun itse laitoit?, varmaan joutuu ite väsää saman remontin tässä piakkoin kun kusee toi M50B25 pakosarjalle öljyvä =/
                        Tiiviste parikymppiä motonet, orkkis ei liene paljo kalliimpi kun joudut noi prikat hakee kuitenkin sieltä.. Ne on tosi halpoja, mutta ei saa kuin Laakkoselta/ muista merkkiliikkeistä.

                        Ei siis kallis homma, mutta ÄLÄ JÄTÄ PRIKKOJA OSTAMATTA

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎