Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjenee täysin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonilaht
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 455
    • .

    Akku tyhjenee täysin

    Auto on e36 328i.

    Piti tässä eilen illalla lähteä autolla, mutta akku oli mennyt täysin tyhjäksi, ei edes keskuslukitus toiminut. Autossa ei jää mikään valo palamaan, eikä soittimeen jää virtaa.

    Noh, latasin eilen akun ja koitin, hyvin lähti käymään, käytin vähän aikaa, mutta tänään akku on taas täysin tyhjä.

    Taitaa vika olla autossa, kun tuollain vetää tyhjäksi?
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    voi olla maavuoto jossain. tarkista runkoon menevät maajohdot ja putsaa liittimet nyt alkuun
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • xPETEx
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 9

      #3
      Oletkos jo tarkistanut laturin kunnon ?. Olen joskus nähnyt, kun laturilta tuleva virtajohto akulle on ollut poikki. Kannattaa ensin tarkistaa se lataus sinne akulle ja jos ei lataa varmistaa että laturi toimii.

      Comment

      • Behex
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 31
        • Espoo

        #4
        Onko akku miten vanha? Vähän tuohon tyyliin mulla on käyttäytynyt akut nykyautoissa, kun ovat lopussa. 2v vanha akkukin voi olla jo tiensä päässä riippuen akun merkistä ja huollosta.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9995
          • KVLA

          #5
          Originally posted by jonilaht View Post
          Auto on e36 328i.

          Piti tässä eilen illalla lähteä autolla, mutta akku oli mennyt täysin tyhjäksi, ei edes keskuslukitus toiminut. Autossa ei jää mikään valo palamaan, eikä soittimeen jää virtaa.

          Noh, latasin eilen akun ja koitin, hyvin lähti käymään, käytin vähän aikaa, mutta tänään akku on taas täysin tyhjä.

          Taitaa vika olla autossa, kun tuollain vetää tyhjäksi?
          Minulla meni akku viime talvena kerrasta mykäksi.Toimi aivan hyvin,kunnes eräänä pakkasaamuna ei tapahtunutkaan mitään.Akku uusiksi ja taas on pelittänyt.
          Ei vika sinulla ole välttämättä akussa ,mutta tarkoitinkin esimerkilläni,että akku voi todellakin loppua kerrasta.

          Lataa akku ja hurauta akkuliikkeeseen.Siellä ne mittaa latausvirran ja suorittaa akun kuormitustestin.Tarvittaessa purkuvirta mittauksenkin.Eiköhän noilla vika paikallistu laturi-akku-auton sähkölaitteet valikoimasta.

          Comment

          • Arthur
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 74
            • Sipoo

            #7
            E34 -90 myös akku tyhjänä

            ...onkohan joku virus nyt liikkeella ihan saman teki nimit. myös oma e34. Akku täysin tyhjä. Pimeässä en vielä enempää tutkinut, akku vain irti jne. Jos jollain tulee vihjeitä e34:sen osalta, mikä voi akkua tyhjentää, niin kertokaa.

            Arthur

            Comment

            • Speedboys
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 545
              • Kurikka

              #8
              Itsellä e34 525i ajotietokoneen rele jäi päälle ja purkasi akun ja e36 325i takaluukkuun jäi valo palamaan ja siinäkin akku tyhjä, en tutkinut kytkintä vielä vaan otin polttimon irti.
              "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

              BMW 530da
              BMW 530i v8
              BMW 330da
              BMW 320d
              BMW 316

              Comment

              • Arthur
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 74
                • Sipoo

                #9
                Originally posted by Speedcars View Post
                Itsellä e34 525i ajotietokoneen rele jäi päälle ja purkasi akun ja e36 325i takaluukkuun jäi valo palamaan ja siinäkin akku tyhjä, en tutkinut kytkintä vielä vaan otin polttimon irti.

                Miten selvisi tuo ajotietokonereleen vika?

                Comment

                • Behemoth
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 562

                  #10
                  Mulla E34 tyhjentää akun joka vitun yön kun pakkasta on yli -20 astetta. Jälleen seisoo mykkänä pihalla. Keskuslukot ja varashälyt toimii, mutta auto ei jaksa startata. Lämmittäny olen tuntikaupalla, ei auta asiaa. Sitten kun auton starttaa kaapeleilla ja ajaa noin 10 km, se lähtee mainiosti käyntiin sammutuksen jälkeenkin eikä akkua tarvitse latailla sen kummemmin. Alakaa olemaan sellainen mysteeri, että ei paremmasta väliä. Pitää nyt ensi alkuun alkaa mittaileen, että paljonko sieltä akusta lähtee virtaa ja minne kun auto seisoo.
                  E66 730Ld LCI

                  ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                  Comment

                  • tigu
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 947
                    • Oulu

                    #11
                    Originally posted by Behex View Post
                    Onko akku miten vanha? Vähän tuohon tyyliin mulla on käyttäytynyt akut nykyautoissa, kun ovat lopussa. 2v vanha akkukin voi olla jo tiensä päässä riippuen akun merkistä ja huollosta.
                    Täällä kävi ihan sama alkuviikosta..vanha akkuni ei kestänyt kovempia pakkasia,kaksi kertaa tyhjeni 2 vkon sisällä.Nyt uusi akku ja hienosti starttaa.
                    Mulla ei tule työmatkoja päivässä kuin jotain 15km.Eli ei kerkeä latautumaan tai sitten akku ei vaan ottanut virtaa kunnolla vastaa.
                    -e21 m50-

                    Comment

                    • Juubi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 999

                      #12
                      Originally posted by Behemoth View Post
                      ..Jälleen seisoo mykkänä pihalla. Keskuslukot ja varashälyt toimii, mutta auto ei jaksa startata. Lämmittäny olen tuntikaupalla, ei auta asiaa. Sitten kun auton starttaa kaapeleilla ja ajaa noin 10 km, se lähtee mainiosti käyntiin sammutuksen jälkeenkin eikä akkua tarvitse latailla sen kummemmin..
                      Näinhän se menee, tyhjä akku on tyhjä akku, eikä se siitä lataamatta tokene. Akku saattaa jaksaa pyöräyttää juuri muutaman minuutin lataamisen jälkeen lämpimän koneen tulille. Pakkasessa akun jännite kuitenkin putoaa, joten täyteen ladatustakaan akusta ei saada pakkasella lähellekkään samoja käynnistysvirtoja irti kuin lämpimässä. Toiseksi tyhjä akku jäätyy helposti pakkasella, joten pahimmassa tapauksessa tyhjällä akulla leikkiminen aiheuttaa reissun akkukauppaan. Eli laturi kauniiseen käteen ja akku lataukseen.

                      Comment

                      • hoocee325
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 153

                        #13
                        Eikö se mee niin että jos akku zippi ni se on zippi silloin.. Ittellä ainaki kävi näin ja uusi akkuhan se oli hankittava.. ei siinä auta enää silloin mikää lataus..

                        Comment

                        • ekonyymi
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 16

                          #14
                          Zipin akun voi nähdä ominaispainomittarilla

                          Itellä on kans ollu akkuongelmia e34:ssa, edellinen paljastui zipiksi, kun katsoin tuolla ominaispainomittarilla kennot. Yksi kenno näytti että on selvästi huonommassa kunnossa kuin muut. Se kertoo että se oli saanut itteensä jäätymisen yhteydessä. Jäätyminen yleensä vie akun zipiksi ja toi voi olla yks keino paljastaa se. Tietty se akku kaupan rasitustesti ja/tai lataus kokeilut kunnon laitteilla kertoo saman asian.

                          Lisäksi jos akku ei ole ominaispainon mukaan ok, kun se on "täyteen ladattu" eli ei enää ota kotilaturilla vastaan virtaa, niin sekin kertoo zippiydestä.

                          Ostin tossa pihtivirtamittarinkin ja näyttäis menevän 0,2 - 0,3A, kun autossa on "kaikki pois päältä". Jos jonkun pienenkin lampun laittaa päälle, vaikka avaa takapaksin, niin kulutus hyppää heti pariin amppeeriin. Kun nypin sulakkeita yks kerrallaan, niin suurimmaks syylliseks paljastui nro 20. Sen takana näyttäis mm olevan tota keskustietomasiinaa, joten pitää kai yrittää katsoa olisko mulla kans sen releen kanssa jotain mätää.

                          Mitä bemun kuuluu kuluttaa silloin kun se on parkissa ? (onhan siellä trippimittarin ylläpitovirta, kello, häly ym)
                          E39, M62B44, 1998
                          ex E34, M50B25, 1992

                          Comment

                          • ekonyymi
                            Newbiemmer
                            • Mar 2006
                            • 16

                            #15
                            Mikä keskustietokoneen rele ?

                            Enpä äkkiseltään löytänyt keskustietokoneen relettä. Tarkottaako se jotain niistä isommista, joita kutsutaan ainakin mun korjausoppaassa moduleiksi ?
                            E39, M62B44, 1998
                            ex E34, M50B25, 1992

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎