Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutoskatsastus ja uudelleen rekisteröinti..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    Muutoskatsastus ja uudelleen rekisteröinti..

    Elikkä ostin tossa kilvettömän 316i vm-89 bemarin.. siinä on vaihdettuja osia aikasen paljon koska on muutettu 325iX malliksi.. nyt mulla on semmonen pulma kun tuo rekisteröintikatsastus.
    Auto on katsastettu (normi vuosikatsastus) viimeks vuonna 2004 ja muutoskatsastettu 2003 otteessa lukee vaihdetut osat mutta ei muutosprosentteja oo ollenkaan..
    ELI ongelmana on se etten tiedä,onko se muutos vielä voimassa vaikka auto välillä on poistettu rekisteristä
    jos ne rekisteröintikatsastuksessa alkavat vittuilemaan siitä muutoksesta jä hylkäävät sen takia.. näitten prosentti pelleilyjen takia tämä muutos ei onnistuisi tänä päivänä enää... Haluaisin tähän varmuuden ennenkun alan autoa korjaamaan leimakuntoon... Kyllä sitten itku tulee jos pistää rahaa kiinni autoon jota ei saakkaan kilpiin
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1529
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Ei ne muutoskatsastukset muutokset mihinkään sieltä "häviä" joten voimassa on. mikäli auto on sellainen kun pitääkin papereiden mukaan niin nou problem! Ja miksi ei muutos onnistuisi enää?, on 2003 kyllä merkattu % yleensä jo,vuodesta -98 asti merkattu. Epäilen kyllä että muutoskatsastus on tehty jo aiemmin ja jonkun pikkumuutoksen takia on muutoskats.pvm. 2003. epäilisin että TV olis tehty jo joskus 98 tai ennen jos ei % merkattu.
    Last edited by M325i; 16-01-2007, 20:52.
    E30 ja E46 ///M

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      #3
      Tuostapa hyvinkin Olin niin jäässä kun noita papereita tutkin elikkä voi olla että on muutoskatsastettu isommille vanteille myöhemmin kiitoksia tästä infosta nyt ei muuta kun auto kuntoon ja konttorille leimaa ruinaamaan
      Ei tuo muutos mun laskelmien mukaan onnistu kun siihen on vaihdettu etuakselisto,ohjauslaitteisto,takatukivarret,taka-akselisto,moottori apulaitteineen,vaihteisto ja kytkin.. et siitä reippaasti sallitun rajan yli prosentteja tulee
      Mistäköhän ne tuon näkee otteesta että se on neliveto kun ei siinä suomenkielellä lue missään kohdassa... Olisko tuo akselisto rakenne kohdassa oleva merkintä 10V,2v sitten se mistä ne sen tietää... koska itelläni on 318i ja 316 ja niissä lukee 10,2V....
      Last edited by Osku; 16-01-2007, 21:00.
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • okasvi
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 19

        #4
        Kannattaa lukea tää postaus, http://btcf.fi/forum/showpost.php?p=818574&postcount=19
        eli pitäs sen mennä läpi noillakin muutoksilla jos prosentit oikein muistan...

        En tiedä sit onko faktaa vai ei mutta aken sivuilta en löytänyt mitään uusista säädöksistä.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Pitäisi varmaan pitää turpansa tukossa, mutta lähes kaikki ix tekniikanvaihdot suomessa ovat kusetuksia.

          normaali korikehikkoon ei voi asentaa ix tekniikkaa, etusisäloksuojat täytyy muuttaa tai vaihtaa. Suurin osa näistä autoista onkin kylmästi kusetettu vaihtaen runkonumero ja väittäen että korin etupää on vaihdettu tai on saatu menemään läpi niin ettei katsastuksessa ole tajuttu tuota eroa.

          Ei ole tarkoitus moittia kenekään autoa eikä muutenkaan syyllistää tai aiheuttaa mielipahaa, muistelempahan menneitä lämpimikseni.
          Olli.

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by O.Lehtinen View Post
            Tuostapa hyvinkin Olin niin jäässä kun noita papereita tutkin elikkä voi olla että on muutoskatsastettu isommille vanteille myöhemmin kiitoksia tästä infosta nyt ei muuta kun auto kuntoon ja konttorille leimaa ruinaamaan
            Ei tuo muutos mun laskelmien mukaan onnistu kun siihen on vaihdettu etuakselisto,ohjauslaitteisto,takatukivarret,taka-akselisto,moottori apulaitteineen,vaihteisto ja kytkin.. et siitä reippaasti sallitun rajan yli prosentteja tulee
            Mistäköhän ne tuon näkee otteesta että se on neliveto kun ei siinä suomenkielellä lue missään kohdassa... Olisko tuo akselisto rakenne kohdassa oleva merkintä 10V,2v sitten se mistä ne sen tietää... koska itelläni on 318i ja 316 ja niissä lukee 10,2V....
            toi akselistorakennekohta menee niin et 1ov(1.akseli on Ohjaava/Vetävä) ja 2.akseli on Vetävä

            Comment

            • Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

              #7
              Joo.. elikkä toi ei ilmeisestikään oo tekniikan vaihto vaan korin vaihto auto.. koska otteessa lukee kuin lukeekin 2D sedan... onko tuo mahdollista ees suomessa että otteessa on mallin kohdalla 316i 2d sedan.. kori on 4-ovinen ja siinä on paikka akulle takapaksissa ja muutenkin johtosarjat yms yms on alkuperäisen näkösiä
              yhellä tutulla oli muinoin E30 325i farmari jonka rekisterinumeron perusteella tuli 318i bemarin tieto.. mutta auto oli kummiskin katsastettu jnejne....
              Ei siinä isoo kusetusta oo voinu käydä jos auto on kerran muutoskatsastettu ja muutenkin.. vai väittääkö joku että katsastusmies on ollut puusilmä kun ei oo huomannu että autossa onkin 2 ovea liikaa
              E30 24V 5D "Vakio"

              Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

              Comment

              • okasvi
                Newbiemmer
                • Jan 2007
                • 19

                #8
                Originally posted by O.Lehtinen View Post
                Joo.. elikkä toi ei ilmeisestikään oo tekniikan vaihto vaan korin vaihto auto.. koska otteessa lukee kuin lukeekin 2D sedan... onko tuo mahdollista ees suomessa että otteessa on mallin kohdalla 316i 2d sedan.. kori on 4-ovinen ja siinä on paikka akulle takapaksissa ja muutenkin johtosarjat yms yms on alkuperäisen näkösiä
                yhellä tutulla oli muinoin E30 325i farmari jonka rekisterinumeron perusteella tuli 318i bemarin tieto.. mutta auto oli kummiskin katsastettu jnejne....
                Ei siinä isoo kusetusta oo voinu käydä jos auto on kerran muutoskatsastettu ja muutenkin.. vai väittääkö joku että katsastusmies on ollut puusilmä kun ei oo huomannu että autossa onkin 2 ovea liikaa
                En yritä pelotella tai mitään mutta mutta...

                näin itsekkin nettiautossa ton sun autos myynti-ilmoituksen ja vaikutti että edellisellä omistajalla on kova hinku päästä eroon... :think

                Comment

                • Osku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2005
                  • 3324
                  • Kouvola,Pilkanmaa

                  #9
                  No voi emäkissan vittu sentään jos tosta nyt sitten menee prosentit yli... laskelmieni mukaan pelkkä tekniikka tekee semmoset 37% ja jos tohon vielä lisätään peltivalmiskori niin sehän tekee loppumääräksi 62% hmmp.. eli ei leimalle ikinä no ainahan sen voi käydä yrittämässä
                  E30 24V 5D "Vakio"

                  Originally posted by ///Make
                  1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by O.Lehtinen View Post
                    Joo.. elikkä toi ei ilmeisestikään oo tekniikan vaihto vaan korin vaihto auto.. koska otteessa lukee kuin lukeekin 2D sedan... onko tuo mahdollista ees suomessa että otteessa on mallin kohdalla 316i 2d sedan.. kori on 4-ovinen ja siinä on paikka akulle takapaksissa ja muutenkin johtosarjat yms yms on alkuperäisen näkösiä
                    yhellä tutulla oli muinoin E30 325i farmari jonka rekisterinumeron perusteella tuli 318i bemarin tieto.. mutta auto oli kummiskin katsastettu jnejne....
                    Ei siinä isoo kusetusta oo voinu käydä jos auto on kerran muutoskatsastettu ja muutenkin.. vai väittääkö joku että katsastusmies on ollut puusilmä kun ei oo huomannu että autossa onkin 2 ovea liikaa
                    Taitaapi olla "laatan" vaihto....selvitteleppäs historiaa ja totea muutokseen tehneen herran nimi...taitaa olla "se"......
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Samoin epäilen,koska kun katsoi autoa nettiautossa kuvia niin iskaritornit oli konehuonessa jotain aivan muuta kun 316i korissa...
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • okasvi
                        Newbiemmer
                        • Jan 2007
                        • 19

                        #12
                        No voi emäkissan vittu sentään jos tosta nyt sitten menee prosentit yli... laskelmieni mukaan pelkkä tekniikka tekee semmoset 37% ja jos tohon vielä lisätään peltivalmiskori niin sehän tekee loppumääräksi 62% hmmp.. eli ei leimalle ikinä no ainahan sen voi käydä yrittämässä
                        Itte en kiikkuttais noin törkeetä tapausta katsastukseen, ennemminkin ottaisin yhteyttä ent.omistajaan ja jos ei suosiolla pura kauppaa ja hyvitä aikaa ja vaivaa niin kavereiden kanssa kylään


                        btw. en nyt vittuile tai mitään mutta etkö nettiauton ilmotuksen perusteella epäillyt mitään etukäteen?!? Itsekkin yleensä ihastun autoon kuvien perusteella ja on tullut ostettua sikoja säkissä pimeellä...

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          #13
                          joo elikkäs tänää kävin konttorilla näyttämässä ja inssi sano että sulla on kaks ovea liikaa.. ettei sitä nyt voi läpi päästää... ei muusta oikeen jäänyt kiinni... tarvii selvittää auton historiaa tarkemmin koska on ollut 2004 vuonna leimassa ja -99 vuonna tehty "tekniikanvaihot".. iskarien yläpäät on vaihdettu koriin ja muuten auton kori on yhtenäisen näköinen ei oo mitään värieroja jnejne.. ja näyttää siltä että rintapellissä olevaa laattaa ei oo vaihdettu.. onko muualla tossa korissa tunnisteita mistä selviäis onko loppukori 316 ??
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by jani1632 View Post
                            tehneen herran nimi...taitaa olla "se"......
                            Vai tarkoitiko kenties "se.." etkä "se"..... eli 4 kirjainta.

                            Originally posted by O.Lehtinen View Post
                            yhellä tutulla oli muinoin E30 325i farmari jonka rekisterinumeron perusteella tuli 318i bemarin tieto.. mutta auto oli kummiskin katsastettu jnejne....
                            Mun yhdellä tutulla taas oli 316 bmw 2d, johon oli vaihdettu touringin peräosa ja takaovet, hassua miten hyvin ne 2d etuovet passasikin touringiin...

                            Tosin siinä autossa oli myös m42 moottori ja m10 koneen laatikko ja huippuharvinen suomi 316 mallin levyjarruperä isolla alkuperäisellä murikalla vuodelta 83.

                            Kaikki on siis mahdollista, kun vain muistit olla tarpeeksi röyhkeä 90 luvulla niin kilpiin sai "mitä vaan", valitettavasti jonkun nilkkaan nämä vaan sit kapsahtaa joskus.
                            Last edited by Rocla; 18-01-2007, 22:09.
                            Olli.

                            Comment

                            • Osku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2005
                              • 3324
                              • Kouvola,Pilkanmaa

                              #15
                              NO nyt.. tutkin asiaa ja realoemissahan voi hakea varaosia auton valmistenumerolla... tuon tämän topikin auton numerolla tuli tieto että 316i 4Dsedan... huomenna kysyn sitä korin mallia bmw varaosa liikkeestä runkonumerolla että onko 4ovinen vaiko 2ovinen alkujaan tuo 316i mikä on kanta autona... muusta ei katsastuksessa ollut naputtamista kuin tuosta mallimerkinnästä voi olla että niillä on aken tiedoissa väärä merkintä..
                              kun realoem väitti vuosimallin,tyyppimerkinnän,moottorityypin,ohjauks en puolen ja vielä että tämä kyseinen yksilö olisi tuotu eurooppaan... mulla 2kpl E30 pihassa joiden numeroilla kokeilin kans ja kaikki tiedot täsmäsi olisko vika aken arkissa..
                              mutta tohon koriin on vaihdettu iskarien yläpäät muuten kori on koskematon... hitsisaumat löytyy iskareiden yläpäistä
                              Last edited by Osku; 18-01-2007, 22:50.
                              E30 24V 5D "Vakio"

                              Originally posted by ///Make
                              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎