Announcement

Collapse
No announcement yet.

Latauksen kanssa ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr^Mayhem
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 482
    • Länsi

    Latauksen kanssa ongelmia.

    Ilmenipä tuossa intti reissulla piku ongelma, eli Parolaan mennessä huomasin kun yhtäkkiä radio alkoi pätkiä jonka jälkeen syttyi tauluun abs merkkivalo. Noh tiensivuun ihmettelemään ja ajovalotkin paloivat enää vain himmeänä, vähän kun annoin kierroksia niin AVOT! taas toimii valot ja radio eikä abs valokaan enää pala. Viikko vierähti intissä ja koti matka alkoi ongelmitta, sitten taas sama vika nyt vaan ei enää alkanutkaan lataamaan ainakaan kunnolla. Jonkin matkaa pääsin ajelemaan himmeillä valoilla ja noin 10 km jälkeen pimeni kaikki. Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan ole missään vaiheessa palanut! Ilman sähköjä ajellessani huomasin kiihdytyksessä myös pientä nykytystä, voiko sähköttömyys aiheutaa sen? Onko se laturi nyt kumminkin vaan rikki vaikka merkkivalokaan ei mitään sano? Mistä ja miten alkaa mittailemaan?
  • kakepro
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 96
    • Suomen persreikä.

    #2
    Originally posted by Dr^Mayhem View Post
    Ilmenipä tuossa intti reissulla piku ongelma, eli Parolaan mennessä huomasin kun yhtäkkiä radio alkoi pätkiä jonka jälkeen syttyi tauluun abs merkkivalo. Noh tiensivuun ihmettelemään ja ajovalotkin paloivat enää vain himmeänä, vähän kun annoin kierroksia niin AVOT! taas toimii valot ja radio eikä abs valokaan enää pala. Viikko vierähti intissä ja koti matka alkoi ongelmitta, sitten taas sama vika nyt vaan ei enää alkanutkaan lataamaan ainakaan kunnolla. Jonkin matkaa pääsin ajelemaan himmeillä valoilla ja noin 10 km jälkeen pimeni kaikki. Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan ole missään vaiheessa palanut! Ilman sähköjä ajellessani huomasin kiihdytyksessä myös pientä nykytystä, voiko sähköttömyys aiheutaa sen? Onko se laturi nyt kumminkin vaan rikki vaikka merkkivalokaan ei mitään sano? Mistä ja miten alkaa mittailemaan?
    Laita laturiin uudet hiilet ja säädin. Tod.näk loppu. Boschin laturi siinä varmaan on jotenka säädin ja hiilet kulkejat käsikädessä.
    Osa ei ole kallis ja homma on tavattoman helppo. Laturia ei tartte kummoisesti purkailla.
    Nii...ne autot vetää edestä, vai mitenkä...

    Ex kaarat:
    Volvo 240 -84 x2
    Toyota corolla -86
    Bmw e30 320i -89

    Rahalla saa ja Hondalla pääsee.

    Comment

    • Dr^Mayhem
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 482
      • Länsi

      #3
      Originally posted by kakepro View Post
      Laita laturiin uudet hiilet ja säädin. Tod.näk loppu. Boschin laturi siinä varmaan on jotenka säädin ja hiilet kulkejat käsikädessä.
      Osa ei ole kallis ja homma on tavattoman helppo. Laturia ei tartte kummoisesti purkailla.
      Tarviiko laturi ottaa irti hiiliä vaihtaessa? ja noi hiilet ja säätimen saa varmaan KL varaosista kun käy kyseleen.(nettisivuilta en tosin tota osaa löytänyt)
      Tarviiko tossa vaihdossa mitä työkaluja kun en ehdi nyt viikonloppuna kun korkeintaan tossa kotipihassa tekeen ja työkalut on aika vähissä kotona.

      Comment

      • pmtk
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1560
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by Dr^Mayhem View Post
        Tarviiko laturi ottaa irti hiiliä vaihtaessa? ja noi hiilet ja säätimen saa varmaan KL varaosista kun käy kyseleen.(nettisivuilta en tosin tota osaa löytänyt)
        Tarviiko tossa vaihdossa mitä työkaluja kun en ehdi nyt viikonloppuna kun korkeintaan tossa kotipihassa tekeen ja työkalut on aika vähissä kotona.
        Ei muuta kuin ostat säädinpaketin hiilineen. Ei ainakaan m20b20:sessä tarvinnu laturia irrottaa. Kädet sopi ihan hyvin - ei ollut edes ahdas paikka. Olisko ollut 2 x kymppimilli, millä säädin on kiinni.
        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16420
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Dr^Mayhem View Post
          Tarviiko laturi ottaa irti hiiliä vaihtaessa? ja noi hiilet ja säätimen saa varmaan KL varaosista kun käy kyseleen.(nettisivuilta en tosin tota osaa löytänyt)
          Tarviiko tossa vaihdossa mitä työkaluja kun en ehdi nyt viikonloppuna kun korkeintaan tossa kotipihassa tekeen ja työkalut on aika vähissä kotona.
          On mainittu ennenkin että kl-varaosien sivuilla EI ole kuin murto-osa niiden valikoimasta koska ko. firmasta saa (lähes, kai?) kaikkia alkup. bmw-osia, tulis helvetin pitkä lista.

          Comment

          • kakepro
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 96
            • Suomen persreikä.

            #6
            Originally posted by Dr^Mayhem View Post
            Tarviiko laturi ottaa irti hiiliä vaihtaessa? ja noi hiilet ja säätimen saa varmaan KL varaosista kun käy kyseleen.(nettisivuilta en tosin tota osaa löytänyt)
            Tarviiko tossa vaihdossa mitä työkaluja kun en ehdi nyt viikonloppuna kun korkeintaan tossa kotipihassa tekeen ja työkalut on aika vähissä kotona.
            Ei välttämättä tarvitse jos vaan mahtuu avaamaan kaksi ruuvia laturin perästä joilla säädin kiinni. Kyllä kait ny jokaisessa hyvässä varaosaliikkeessä on säätimiä ihan varastossa. KL-varaosasta voi toki sen hankkia.
            Nii...ne autot vetää edestä, vai mitenkä...

            Ex kaarat:
            Volvo 240 -84 x2
            Toyota corolla -86
            Bmw e30 320i -89

            Rahalla saa ja Hondalla pääsee.

            Comment

            • timppa30
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 261
              • Jaala

              #7
              ja kannattaa tosiaan korjata itse, jos hiilet vaa loppu, maksoi kaverin vanhaan masaan 130€+vanha laturi vaihdossa..
              Diodi-silta yks vaihtoehto, mut sekin helppo juottaa. Itse ottaisin kyl laturin irti kun kiinnitys helppo ja ei se korjaus oo niin kovin helppoa paikoillaan..
              Diesel on köyhien polttoaine

              Kesäleluna -06 hayabusa

              Comment

              • Dr^Mayhem
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 482
                • Länsi

                #8
                Kävin tossa vähän kattomassa laturin takaa, että minkälainen systeemi siellä on ja sitten kooällään kattomaan uutta palikkaa. Sieltä työnnettiinkin kouraan juuri tuo boschin vehje, mutta eihän se ollut yhtään samanlainen kuin vanha.
                Osaisko joku sanoo mikä laturi on kyseessä?
                Eli laturin perästä sieltä jännitteen säätimen kohdalta ainakin lähtee semmonen lyhyt johdon pätkä mikä menee ilmeisesti laturin runkoon kiinni.

                Comment

                • spu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 528
                  • Tampere

                  #9
                  Eikös toinen vaihtoehto ole Motorolan jännitteensäädin ?
                  Tai sitten siihen on lyöty joku "tarvikelaturi" tms. toisen auton laturi.

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1570
                    • Wackyland

                    #10
                    Menee ehkä jo vähän ohi jos olette laturin sisuksia jo koluamassa,mutta mul oli ooppelissa samanlainen vika ja syy oli laturin maadoitusjohto. Se oli mulla päällisin puolin kunnossa,mutta laturin päästä näkymättömästi poikki. Joten lataili vain satunnaisesti. Pikku kiskaisulla oli johto kädessä
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      #11
                      Höh! Kauppareissulla sytytti latauksen merkkivalon, eikä se sitten siitä sammunut vaikka kierroksia antoi ja useampaan kertaan moottoria käynnisteli. Aiemmin ei ole tuota valoa näyttänyt missään ajotilanteessa, kun moottori on käynyt.

                      Testasin yleismittarilla ja tulos viittaa kai siihen suuntaan, että nyt on laturista jotain kaput ja kunnolla. Akun napojen jännite +11-11,5V auton käydessä ja kun virrat pois ja kone seis, jännite +12V. Ihme kyllä, ei ajossa sytyttänyt muita vikavaloja vaikka jännite oli aika matala. Tuulilasinpyyhkimet liikkuivat sen verran verkkaisemmin, että jo niistä pystyi havaitsemaan ettei kaikki ole kondiksessa.

                      Minkäslainen homma laturin vaihto on tuohon M57:aan? Mittarissa on päälle 200Mm joten saattaa olla järkevää vaihtaa koko laturi, jos on vielä alkuperäinen.

                      Vähän jänskättää lähteä aamulla tuolla liikenteeseen (jos lähteekään...) Saanko jotain rikki, jos jännite pääsee ajossa kovinkin alas? Tarkoituksena lähinnä, että saisi auton pajalle.

                      Comment

                      • uti
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 195

                        #12
                        Jännittävää

                        Se jännite kun putoaa tarpeeksi, niin eiköhän se sammu siihen. Eikö niissä ole joku raja minkä alle se ei enää käy. Ettei aivot vioitu.

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          #13
                          Tänään aamulla lähti vielä -8C pakkasesta käymään ja 15km ajo korjaamolle onnistui eli ainakin akku on ehjä. Tosin loppumatkasta alkoi sähkö loppua, pitipä viimein ajovalotkin sammuttaa ettei kojelauta loistanut kuin joulukuusi.

                          Laturiin vaihdettiin hiilet. Hommalle tulikin hintaa aika rajusti, kun hiilipalikka maksoi 59e ja siihen vielä neljä (!) tuntia työtä päälle. Kuulemma on 330d:ssä niin ahdasta että piti purkaa koko laturi alakautta pois ja irroittaa ahtoputki ja sitä sun tätä, etc. etc. Olisi ollut mukavaa olla todistamassa, miten tuohon hommaan saatiin neljä tuntia käytettyä. Toista se oli ennen kun laturiin vaihtoi hiilet ruokatunnilla kotipihassa 100 markalla.

                          Vaihtolaturilla olisi hintaa kuulemma ollut 380e.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎