Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia pakettiautoksi muuttamisessa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pkalahti
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 2
    • Jyväskylä

Ongelmia pakettiautoksi muuttamisessa

Minulla on 525 tds Touring 12/95. Rekisteriotteessa on painoksi laitettu 1570 ja kokonaispainoksi 2110, elin kantavuutta olisi 540 kg eli ei riitä kaikille paikoille. Saksalaisessa alkuperäisessä rekisteriotteessa on painona 1560 kg, jonka mukaan pitäisi toimia, mutta... Akelta on tullut ohjeet, että alle 3 % heittoa ei korjata muuten kuin punnitsemalla !! Kun olen massannut ja asentanut peräkoukun jne. auto ei millään mene noihin kiloihin (itse asiassa melkein 200 kg lisää). Onko ajatuksia, kokemuksia vastaavasta.

Kari
  • Toope69
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 5

pistä lyijy painoja vaikka tankin päälle tai mihin vaan piiloon

Comment

• blackrabbit
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

Originally posted by Toope69
      pistä lyijy painoja vaikka tankin päälle tai mihin vaan piiloon
      Minä ymmärsin niin, että painoa on liikaa ja tuo 10kg vähennys toisi yhden istumapaikan lisää. Mutta neuvoja minulla ei alkuperäisen kysyjän ongelmaan ole.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

Comment

• BemariVompatti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 440
        • VT 6

Ja minä en ymmärtänyt ollenkaan mikä tässä on vikana... voisiko selventää? :?

Comment

• Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

kokonaispaino-autonpaino = kantokyky, ja paketti autossa sen pitää olla tietty määrä että sen saa täyspaikkaseks, ja jos auto painaa enemmän ku normaalisti kantavyysvähenee = paikkamäärä vähenee.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

Comment

• BemariVompatti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 440
            • VT 6

Okei, kiitos paljon. :idea:
            Ei ole kokemuksia auton keventämisestä... nopeesti tulee mieleen heivata ylimääräset romut komeroon ja vaihtaa kaikki niin pieneen vaihtoehtoon kun voi, eli pienimmät renkaat+vanteet, pienin polttoainetankki puolillaan nestettä... ja siihen ne mun ideat loppuukin. :lol: Lykkyä tykö vaan taistelussa.

Comment

• Tomppanbmw:t
              Newbiemmer
              • Jul 2004
              • 26

Re: Ongelmia pakettiautoksi muuttamisessa

Originally posted by pkalahti
              Minulla on 525 tds Touring 12/95. Rekisteriotteessa on painoksi laitettu 1570 ja kokonaispainoksi 2110, elin kantavuutta olisi 540 kg eli ei riitä kaikille paikoille. Saksalaisessa alkuperäisessä rekisteriotteessa on painona 1560 kg, jonka mukaan pitäisi toimia, mutta... Akelta on tullut ohjeet, että alle 3 % heittoa ei korjata muuten kuin punnitsemalla !! Kun olen massannut ja asentanut peräkoukun jne. auto ei millään mene noihin kiloihin (itse asiassa melkein 200 kg lisää). Onko ajatuksia, kokemuksia vastaavasta.

Kari
              niin viimeviikon tiistaina kävi minulla muutos 1725 -> 1680 saksan otteen mukaan. Milloin nämä ohjeet sitten ovat saapuneet?

Oli konttori muuten K1. Kävin ensin A1 konttorilla mutta olisivat laittaneet puntariin.

Katsastusmies K1 konttorilla sanoi, että ohje on että Saksan otteesta on otettava.
              e91 320d Xdrive -10
              ex:e39 525 tdsa Touring -98
              ex: e30 320i -88
              ex: e34 520i -94

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡