Announcement

Collapse
No announcement yet.

518i -91 nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    518i -91 nykiminen

    Eli tällästä pientä nykimisongelmaa ollut koko talven. koneena M40.

    kaikki alkoi mielestäni syksyllä kun oli ensimäiset kunnon pakkaset. tämän jälkeen auto on kylmänä nykinyt ihan kunnolla. tuntuu niinkuin ei saisi bensaa tai sytkää.

    lämmetessä auto pelaa jo jotenkuten mutta nykii edelleen sillointällöin. valoissa auto sammuu melko usin itsestään ja tyhjäkäynti on muutenkin todella heittelehtivää. ei oikein enään jaksa valoissa pistää käsijarrua päälle ja antaa jenkaa. muutenkin rupiaa vituttamaan

    tässä on nyt kokeiltu tälläsia:

    - bensan sekaan pakkasnestettä(tarkoitettu siis bensaa varten. en muista mitä oli)
    - tulpat
    - imupuolen letkut vaihdettu
    - bensasuodatin
    - ilmansuodatin
    - kannen kyljestä vaihdettu lämpötila-anturi joka antaa ruiskunohjaukselle lämpötilatiedot(eri anturi kuin se mistä tulee tieto mittaristoon)

    mielessä olisi vielä kaasuläpän asentotunnistin mutta olisi kiva kuunnella muitakin ehdotuksia. alkaa järki loppumaan.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    juuri samanlainen onkelma oli ittelläki ja mun järki ei kans pelannu tarpeeksi että se olis selvinny...mitähän lie seuraava omistaja tehnyt sille et oli saanut sen skulaamaan..
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Originally posted by full View Post
      Eli tällästä pientä nykimisongelmaa ollut koko talven. koneena M40.

      kaikki alkoi mielestäni syksyllä kun oli ensimäiset kunnon pakkaset. tämän jälkeen auto on kylmänä nykinyt ihan kunnolla. tuntuu niinkuin ei saisi bensaa tai sytkää.

      lämmetessä auto pelaa jo jotenkuten mutta nykii edelleen sillointällöin. valoissa auto sammuu melko usin itsestään ja tyhjäkäynti on muutenkin todella heittelehtivää. ei oikein enään jaksa valoissa pistää käsijarrua päälle ja antaa jenkaa. muutenkin rupiaa vituttamaan

      tässä on nyt kokeiltu tälläsia:

      - bensan sekaan pakkasnestettä(tarkoitettu siis bensaa varten. en muista mitä oli)
      - tulpat
      - imupuolen letkut vaihdettu
      - bensasuodatin
      - ilmansuodatin
      - kannen kyljestä vaihdettu lämpötila-anturi joka antaa ruiskunohjaukselle lämpötilatiedot(eri anturi kuin se mistä tulee tieto mittaristoon)

      mielessä olisi vielä kaasuläpän asentotunnistin mutta olisi kiva kuunnella muitakin ehdotuksia. alkaa järki loppumaan.
      Ootko sitä haitarikumiputken kuntoa tarkastanut, osa nro. 8:

      Comment

      • full
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1214
        • Tampere

        #4
        Juu kyseinen letku/putki vaihdettiin uuteen kun löytyi pari isoa halkeemaa. ei vaikutusta kuitenkaan ongelmaan.

        edit: näemmä silmät kiinni kun koittaa katella foorumia niin ei huomaa kaikkea olikin tuo FAKKI tuossa vähän ylempänä josta löytyykin melkolailla noita mystisiä vastauksia. ei auta kun kokeilla kaikkea mahdollista
        Last edited by full; 24-01-2007, 22:00.
        BMW M535iA -86
        Volvo V90 -18

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Kaikkien tulpanjohtojen resistanssit on jo mitattu?

          Comment

          • KM85
            Newbiemmer
            • Jan 2007
            • 1

            #6
            Jep.. ittellä oli samanlainen ongelma viime talvena (e30 316i -90), vika häipy ku avasin ilmamäärämittari boksin kannen, otin pienen ruuvimeisselin ja pistin sen n. 8mm (viisarin kärjestä) boksin sisällä olevan viisarin alapuolelle ja painoin kevyesti kärkeä alaspäin jolloin viisari sai paremman kontaktin hiilipintaan.. tää tepsi ainakin mulla, enkä viittiny maksaa uudesta ilmamäärämittarista pariasataa ekee...

            Comment

            • kehveli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 276
              • Lappeenranta

              #7
              No koitappa puhdistaa ilmanmääränmittari, tämä vehje ei tahdo oikein talvipakkasella toimia.

              Se laatikko siinä ilmanputsarin ja sen ison kumiputken välissä.

              Ota se musta kansi siitä päältä irti, siinä on sellaiset liimaukset, sisältä löytyy piirilevy jossa on sellainen liukupinta ja johon osuu sellainen metalinen tsydeemi.

              Puhdista se liukupinta ja katso sen kunto jos näkyy että siinä on sellainen iso ura, niin melkein voin sanoa että mittari vaihtoon.

              on muuten sitten 400 euron osa
              Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
              Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

              Comment

              • Tonppa1
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 142
                • Hki

                #8
                Mulla autto kanssa toi ilmamäärämittarin kontaktipintojen putsaaminen. Ei nyi enää.
                E46 320dAT -02

                Comment

                • Anyman
                  Newbiemmer
                  • Dec 2005
                  • 22

                  #9
                  omassa 518i -89 oli imusarjantiiviste sanonut itsensä irti ja oli samanlaiset oireet. Kokeile ruiskuttamalla "vuoto spray"(en muista oikeata nimeä) tai vaihtehtoisesti käynnistys spray(muista paloturvallisuus!!) imusarjan ja lohkon väliseen liitokseen. Jos huomaat että käynti paranee pariksi sekunniksi niin vika piilee imusarjan tiivisteessä. Realoem osa 3.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎