Announcement

Collapse
No announcement yet.

mopar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeik88
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 300
    • Suonenjoki

    mopar

    ei kuulu ehkä tälle foorumille, mutta lekalla on jenkki tietämystä niin kysytään..
    Eli löytyykö 318 moparin pikkulohkoon stroukki sarjaa ja jos löytyy niin mistä`?
    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    jenkkiauto, amerikanrauta, harrasteauto, klassikkoauto, veekasi, V8-Magazine, V8-Market, museoauto, vani, rodi, hot rod, drag race, kustom, custom, rompetori, overdrive


    varmaan tuolta saat paremmat vastaukset
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Rockwell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 1713
      • Helsinki

      #3
      Kyseles tuolta www.part-corner.fi
      BMW F31 330d M-Sport -13
      ex. BMW F21 116i -13
      ex. BMW 540i(g) Touring -01
      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
      ex. BMW 316g -99
      ex. BMW M5 Touring -92
      ex. BMW 535i -91
      ex. BMW M5 -91
      ex. BMW 325i Touring -90

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Zeik88 View Post
        ei kuulu ehkä tälle foorumille, mutta lekalla on jenkki tietämystä niin kysytään..
        Eli löytyykö 318 moparin pikkulohkoon stroukki sarjaa ja jos löytyy niin mistä`?
        Vai semmoista :think

        Joo, kyllähän tuohon 318:een löytyy mm. 349 cid stroukkisetti, mutta itse en lähtisi 318:sta tekemään muuta kuin verkonpainon... 360 on paljon parempi aihio jos vanhan liiton pikkulohkomoottoria aikoo rakennella. Erittäin suosittu stroukkikone maailmalla ja suomessa on 451 cid joka on tehty 400:n lohkoon jossa on 440:n kampi. Tässä mennään jo B, eli isolohkon puolelle, mutta on takuulla toimiva konstruktio. Ohjeita tuommoisen koneen rakentamiseen on netti väärällään ja voidaan myös konsultoida täältäkin jos joku on tuommoista rakentamassa.

        Mulla olis ehkäpä joutilaana yksi 440:n 3,75" iskuinen särötarkistettu takokampi laakereineen ylimääräisenä jos jollain on tarvetta
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Zeik88
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 300
          • Suonenjoki

          #5
          Pitää ottaa yhteyttä ku tietää paremmin, ois vaan tiedossa yks valiantti vm69 ja 318, kait se pitää heittää 360 keulilla ja rakentaa siitä
          chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
          ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

          Comment

          • eee28
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 24

            #6
            Miksi haluat stroukata sen,saa siitä 318cid myllystä voimaa valiantin liikuttamiseen tarpeeksi ilman stroukkaamistakin.esim kansien vaihto, imusarja ja kaasutin sekä nokkakeppi.Mutta tosi asiahan se on että 360 on parempi vaihtoehto virittämiselle ja 340 ei halvalla mistään saa.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by eee28 View Post
              Miksi haluat stroukata sen,saa siitä 318cid myllystä voimaa valiantin liikuttamiseen tarpeeksi ilman stroukkaamistakin.esim kansien vaihto, imusarja ja kaasutin sekä nokkakeppi.Mutta tosi asiahan se on että 360 on parempi vaihtoehto virittämiselle ja 340 ei halvalla mistään saa.
              Kuitenkin 340:n saa halvemmalla kuin lähteä 318:een vaihtelemaan kansia,ym.
              Ilman muuta isolohkoa keulalle jos halpoja heppoja haluaa.

              Comment

              • eee28
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 24

                #8
                Joop.En tiedä sitä paljonko pikkulohko moottorit nykyään maksaa mutta silloin kun dartin omistin niin koko auton sai 1500e ja pikkulohko 340 maksoi asennus valmiina ilman pakosarjoja ja imusarjaa ja kaasaria 2000e (esim.dartissa 0li 360/904/8kolmevartti ostohetkellä paikoillaan.Nyky hinnoista en tiedä itselläni on chargeri 383bb ja ei ole käynyt mielessä viritellä koska on suhtkoht kallista verrattuna laittaa turbo yli puolet kevyempään bemariin.Paukutellaan totsilla 335hp

                Comment

                • wolfman
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2003
                  • 69
                  • K-JOKI

                  #9
                  Yleensäkää miksi lähtee vaihtamaan kansia 318 koneeseen, jos laittaa 360 kannet kone muuttuu kierroskoneeksi ja alavääntö katoaa. 318 on helvetin hyvä käyttökone ei siitä kisavehjettä kannata tehdä, parempi kisakone tulee 426 hemistä tai jos budjetti ei salli heimoa niin vaikka 360. Jos nurkissa pyörii 318 lohkoja vaivaksi asti niin voin ottaa vastaan jokaisen tarpeettoman. Ja kuinka paljon sitä potkua pitäis olla, oma Coronet menee 318:sella samaan varttimaililla mitä E34 535i eikä ole muita muutoksia kun pikkusen vakiota tiukempi nokkakeppi ja nelikurkkuinen carteri valurautasatsilla. A-koppanen menis tod.näk. 15 sek paikkeille.
                  Minä olen aina ollut hyvien puolella.

                  Comment

                  • eee28
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 24

                    #10
                    jep jep näinhän se on.ja isolohkon asentaminen a-bodyyn ei ole naps ja kops asennus,jarrut ja vääntösauvat yms.luvat on tiukassa jos laillisen haluaa.ja luulisin että ainoastaan darttia on a-bodyistä saanut alunperin tehtaalta isolohkolla(dart gts383).mutta jatketaan bemareilla

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by eee28 View Post
                      jep jep näinhän se on.ja isolohkon asentaminen a-bodyyn ei ole naps ja kops asennus,jarrut ja vääntösauvat yms.luvat on tiukassa jos laillisen haluaa.ja luulisin että ainoastaan darttia on a-bodyistä saanut alunperin tehtaalta isolohkolla(dart gts383).mutta jatketaan bemareilla
                      B/RB moottorin laittaminen A-bodyyn vaatii tosiaan hieman kenkälusikkaa, mutta on noita paljon nähty. Vuonna -68 GTS Darttiin laitettiin optiona 68 kpl 440 ja 80 kpl 426 Hemi moottoreita lisätekstillä "This vehicle was not manufactured for use on Public Streets, Roads or Highways, and does not conform to Motor Vehicle Safety Standards" varustettuna...

                      2-läppäinen 318 on ihan hyvä "daily driven" moottori ja kyllä siitä jonkin verran saa ruutia pihalle jos on rahaa ja aikaa hieroa sitä. Tuossa muutama kuva Moparin moottorikirjasta koskien 273/318 piristämistä, huomatkaa mm. kromatut venakopat





                      Tuossa yksi juttu 383:n stroukkaamisesta 432 cid 545hp muotoon aiheesta kiinnostuneille. Itse en lähtisi 383:sta tekemään tuommoista, IMO.

                      Osa I
                      Osa II
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎