Miksi auto hukkaa nestettä kun käyttää lohkoa. Tietty hukkaa jonkin verran aina, mutta minulla nut näyttäisi hukkaavan sitä n. puoli litraa / 10 käyttötuntia. Ja ei... ei hukkaa muulloin, eikä ole selvää vuotoa. Onko kellään ollut vastaavaa? Pitäis kuitenkin lämmittää kun on tuo -38, mutta sitten joutuu lisäämään nestettä viikoittain.
Ja ilmeisestihän tuo nestekkin huononee..
Ihme
Collapse
X
-
Itsellä oma vanhus (325e vm 85) aikoinaan teki samaa ja selitykseksi keksin sen että kylmänä kaikki välykset on suurimmillaan ja kun lohkolämmitin lämmittää nestettä, työntää se laajentuessaan nestettä pihalla sellaisesta kohdasta jossa kylmänä on lämpölaajenemisen takia iso välys.
Omassa tapauksessa vesi tuli pihalle(tai siis sisälle) vesiventtiilistä...
Kun auton pisti käyntiin vesipumppu tasaa lämpötila erot ja vuoto korjaantui.
Ilmiö oli itellä vain kun pakkasta oli reilusti. Laiskana en jaksanut korjata vikaa vaan lopetin kylmästi lohkolämppärin käytön.
Aprilia RSV4
-
Originally posted by PateR View PostElikkä sulla sitten huurtui lasitkin... Tämä kuulostaa juurikin samalta vialta. En tiedä kyllä mihin ne katoaa. Varmaankin sama korjauskin
Näin kun on pakkasta tuo reilu -25 niin silloin tekee..
Jep lasit meni heti kunnolla huuruun kun auton pisti käymään..Aprilia RSV4
Comment
Comment