Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA viat yli 200tkm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puuha_pete
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 16

    530DA viat yli 200tkm?

    Autoni on E39 530DA(M57) Tour -02. (12/01)
    Autolla on nyt ajettu n.210tkm.
    Pääasiassa auto on toiminut hyvin ja ajosta on saanut nauttia.

    Mihin mahdollisiin tyyppivikoihin kannattaa varautua näillä kilometreillä ja miten voi ennakoida vikoja?

    Koneeseen olen tähän mennessä vaihtanut termostaatin, tukkinut aikoja sitten egr:n+puhdistettu imusarja, huohotinventtiili on vaihdettu, perusöljyhuollot tehty n. 10tkm:n välein ja muutkin suodattimet ym. vaihdettu normaalisti, ja useamminkin kuin kuuluu.

    Automaattivaihteiston öljy on vielä alkuperäinen ja keskustelua sen vaihdosta on tiettävästi puolesta ja vastaan.

    Miten Dieselpumput kestää?
    Turbo?
    Voimansiirron osat, esim kardaanin nivelet?
    Ohjauksen nivelet ja suojakumit?
    Hehkut?

    Jarrulevyt vetelee nyt viimeisiä ja niiden vaihto on pian edessä.
    Putkistokin on alkuperäinen.

    Kaikille keskusteluun osallistuville kiitokset
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    #2
    Ensimmäisissä E39 530da:ssa hajoaa turbot ja laatikot. Onneksi tuo sinun auto on kuitenkin hieman uudempaa mallia. Searchilla löysin seuraavaa:
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=530d+vikoja
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=50368
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=63617
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=67098
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=530d+vikoja
    E39 ja E91

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Omalla ajettu nyt 252 tkm joista itse 50 tkm
      Uusittu tänä aikana kaikki iskarit,hehkutulpat,taakse apurungon puslat,pakoputken joustoliitokset sekä kaikki keulan tukivarret,koiranluut yms hilut.
      Toki kaikki ed mainittuja alustan osia ei olisi tarvinnut vaihtaa mutta uusin kaikki kerralla niin on alusta ainakin kunnossa.
      Mielummin ennakoin huollot kuin ajan kaikki ns loppuun.
      Ilmamäärämittarikin on vaihdettu ja sen saisi taas vaihtaa kun tuli säästettyä väärässä paikassa
      Nyt uusimista kaipaa yksi suutin sekä tuo ilmamäärämittarari,toivottavasti näillä taas mennään pitkälle ennen jarrulevyjen uusimista.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • ekko
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 18
        • Kempele

        #4
        huohotinventtiili ?

        Koneeseen olen tähän mennessä vaihtanut termostaatin, tukkinut aikoja sitten egr:n+puhdistettu imusarja, huohotinventtiili on vaihdettu, perusöljyhuollot tehty n. 10tkm:n välein ja muutkin suodattimet ym. vaihdettu normaalisti, ja useamminkin kuin kuuluu.

        --Missä päin sijaitsee tuo huohotinventtiili ?

        Automaattivaihteiston öljy on vielä alkuperäinen ja keskustelua sen vaihdosta on tiettävästi puolesta ja vastaan.

        --Vaihdatin meidän 530DAT 11/00 tomaatin öljyt + suodattimen sekä peräöljyt oulun wetterillä, hintaan : 258,00 euroa. Nyt takana 15tkm, ok toiminut laatikko myös kovilla pakkasilla.
        X5 E70 3.0d
        ex-530 DAT

        Comment

        • jms-btcf
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 696
          • Tampere

          #5
          Originally posted by ekko View Post
          --Missä päin sijaitsee tuo huohotinventtiili ?
          Luultavasti osa 11
          e61 535d

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎