Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA Touring perjantaina Hariselle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    530dA Touring perjantaina Hariselle

    Juu kyllä lisää potkua täytyy saada!!

    Varasin toisiaan Hariselta ajan perjantailta ja tarkoituksena on tehdä sellainen tehonlisäys, että jos vaikka kestäisi kauemmin kuin entinen Passatin lintta (10tkm). Harinen puhui, että 230/500nm olisi järkevä, vaikka sieltä saisi yli 250/600 jos vain haluaa!!

    Autoon on juuri vaihdettu turbo, imusarja ja MAF eli ne ovat ainakin siinä kunnossa, että auton voi penkittää ja saa ainakin sen prkl EGR:n eliminoitua!!! Oli meinaan imusarja siinä kunnossa, että mistä se ilma sieltä on päässyt kulkemaan... Ajettu kuitenkin vasta 150tkm!

    Voin laittaa faktat dynolapusta viikonlopun aikana.
    Last edited by VolvoTDi; 14-02-2007, 07:37.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096
  • TDIfreak
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 54

    #2
    Kai isomman ahtimen laitoit?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Originally posted by TDIfreak View Post
      Kai isomman ahtimen laitoit?
      Miksi?

      M57:n Garrettin tuotto on yleensä riittävä, jos ohjelmointi tapahtuu järkevästi vakiosuuttimien optimiruiskutusajan puitteissa. Savukoneita saa sitten erikseen. Tilanne on tietysti toinen, jos vaihdetaan suuttimet ja/tai nostetaan rail-painetta/vaihdetaan korkeapainepumppu.

      Asiasta ja aiheen vierestä turinaa. KLIK
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Joo, mutta kaikilla ei se ahtimenvaihto tähtää tehonnousuun vaan katu-uskottavuuteen. Siltä nämä ainakin vaikuttavat.. Kuvassa eräs 525tds eilisillalta.
        Last edited by -Tapi; 21-03-2007, 09:52.
        ---

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Vakio sinne heitettiin kun ei olla tekemässä mitään DTM vehjettä. Kestääpä tuo laatikkokin sitten paremmin tuolla vakiolla! Ajan kuitenkin vuodessa 50-60tkm eli auton pitäisi kuitenkin olla varma ja toimiva peli sen vuoksi tarkoitus onkin ottaa vain n. 230/500 vaikka reserviä olisi enemmänkin!!
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Juu homma tehty ja vakiona oli 202/448 ja nyt 235/495! Ei yhtäkkiä huomaa perstuntumalla eroa, ehkä vasta 150km/h jälkeen huomaa, että jotain on tehty.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Eli enempi olisi voimaa pitänyt ottaa
              Ei vaiteskaan,varmasti hyvä kompromissi toimivuuden ja suorituskyvyn suhteen.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Yllättävän korkeat vakio tehot. Ei ihme, että eroa ei heti edes huomaa.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Originally posted by Stone View Post
                  Yllättävän korkeat vakio tehot. Ei ihme, että eroa ei heti edes huomaa.
                  Sitä se Harinenkin sanoi ja kysyikin, että mistä auto on oikein tuotu kun ohjelma näytti hieman erilaiselta kun se yleensä on, no Suomi auto tuo on, päivitetty kyllä BMW:llä vuosi sitten, liekö tullut silloin lisähevoiset!!

                  Luulen myös, että tuo on varmasti hyvä kompromissi juuri tuon toimivuuden ja kestävyyden kannalta, se on nyt se tärkein asia, vaikka jäikin piilemään, että jos olisikin ottanut vaikka 20hv enemmän...
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Juu homma tehty ja vakiona oli 202/448 ja nyt 235/495!
                    Kuulostaa vallan järkevältä ohjelmoinnilta. Tuo 235 hv on aika tarkkaan se, mitä vakiopalikoilla saadaan optimiruiskutusajan puitteissa. Vääntömomentti on alakierroksilla helposti nostettavissa, mutta ei välttämättä ole järkevää. Rajoittamalla vääntö tuohon 500 Nm pintaan, se saadaan tarvittaessa laakeana noin 1750-2850 rpm. Jos maksimitehoja otetaan vakiosuuttimilla (ja turbolla) yli tuon 235 hv, joudutaan ruiskutusaikaa pidentämään (ellei rail-painetta nosteta) savutuksen ja polttoainetalouden kustannuksella.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Juu homma tehty ja vakiona oli 202/448 ja nyt 235/495! Ei yhtäkkiä huomaa perstuntumalla eroa, ehkä vasta 150km/h jälkeen huomaa, että jotain on tehty.
                      Erittäin järkevän oloiset arvot. Paljonko kustansi?
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        Originally posted by Laxa View Post
                        Erittäin järkevän oloiset arvot. Paljonko kustansi?
                        600€ pyysi ja siitä tingaten...
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎