Elikkäs tarvitsisin malliksi jonkun ahdetun noin 8.8 puristeisen sytkäkartan 12*12 riittää, koska ei kokemusta sytyn säätämisestä ni sais jonkunlaisen pohjan josta lähtee sit säätelee ensiks bensapuolen kuntoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sytkäkartta suorasytkään
Collapse
X
-
Tuolta löytynee hyviä malleja...
perustaksi toki kannattanee ottaa sen koneen vakio kartta(löytynee jostain korjaamo manuaalista usein..) jolla saa ainakin käytöksen alipaine alueelle kuntoon(miksei koko alueellekkin jos on tehtaalla jo ahdettu.. )ahdoille sitten alkuun jotain 25-10 asteen ennakkoja.
Olettaen säädät megasquirttia niin koko aluetta on sitten helppo muuttaa niillä kertoimilla ylös tai alas kun olet kerran jaksanut naputella sellaisen hyvän matriisin siihen.
pelkät puristus ja ahdot ei toki määrää suoraan minkä verran kone sietää ennakkoa.. usein silti tehtaan arvoihin voi laittaa lisää yllättävänkin paljon ilman nakutusta... toisaalta taas suurin mahdollinen ennakko ilman nakutusta ei välttämättä anna parasta tehoa...
pakolämpö mittari on hyvä kaveri sytkää säätäessä.. toki varsinkin pimeällä voi tarkkailla pakosarjan punoitusta myös.. jos alkaa hehkua jo tasakaasu ajolla maantiellä ollaan vahvasti myöhässä..
Ja jos kyse on turbo ahtimesta saadaan pienellä sytkän myöhästyksellä tarpeellisessa kohtaa herätettyä ahdin vikkelämmin.. -> lämpö pakosarjassa on ihan hyvästä tiettyyn rajaan asti.. ahdin toimii herkeämmin.
Ja perus jutut tietty kannattaa huomioida, että tekee matka ajo kierroksille/paine alueelle sopivan ikkunan johon voi laittaa jonnin verran viellä lisää ennakkoa niin voipi vähän bensaa säästää sekä tyhjäkäynti alueelle muutaman ruudun kokoinen ikkuna jossa kaikissa on sama ennakko jolloin tyhjäkäynti ei jää suotamaan ylös-alas niin helposti..
myös sinne ihan ensimmäiseen kierros kenttään kannattaa laittaa vähän korkeampi ennakko jolloin se herättää koneen jos meinaa nyykähtää..
Toivottavasti jotain apuja...BMW i3 REX
-
-
Kiitoksia! Siinähän oli jo paljo tietoa.
Eli projekti lyhyesti kerrottuna. M40 1,8i vakio purist. garret gt3267 jaetulla pakopesällä (hyödynnetty), erill.hukkis, PLX sm-afr, dumppi, cooleri, ms2 ojaa ruiskutusta ja syttyä. Varmaan muutaman viikon kuluttua tarkoitus ottaa savut ja alkaa säätää, joten kaikki neuvot tervetulleita paitsi se että vaihda moottori m40:stä johonki parempaan.
Comment
-
Comment