Announcement

Collapse
No announcement yet.

-90 535ia:n Kulutus ja kulutusviisarin soutaminen. Ei lambdaa. RATKAISTU.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vitonen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 139

    #16
    Täsmää VIN-numeron kanssa tuo WBA... numero.
    Nuo oktaanit muutamien nettisivujen mukaan on ihan normaalit lyijytön 95, lyijytön 98 ja 98.

    Hienointa tässä on, että tiedän jatkossa laittaa 98:a! Eipä turhaan tullut kulutusviisarin seilaamisesta valitettua..

    Otan vielä joku päivä haitariputken irti ja tutkin sitä käsissä. Kyllä tuo viisarin heiluminen pahasti viittaisi ilmavuotoon, vaikka en sitä starttipilotilla löytänytkään. Starttipilotti on siitä huono, että se haihtuu tosi nopeasti.

    Pystyykö ilman testeriä mitenkään mittailemaan, että onko tuota lambdaa ohjelmoitu käyttöön? Sais siitä varmuuden. Luin jostain topicista, että johonkin lambdalle menevään liittimeen tulis 0,5V tms. jos lambda on hajalla ja nilkutusohjelma on käytössä.. Onko tuosta mitään tietoa kellään?

    Ja kiitoksia tähän väliin hyvistä vinkeistä!

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      #17
      Saksan bensoista:
      • Normalbenzin = 91 oktaanista
      • Super/Eurosuper = 95 oktaanista
      • Super Plus = 98 oktaanista


      Eli kuten auton oma käyttöohjekirjakin sanoo, voit jatkossakin tankata 95E:tä.

      EDIT: Olikon jo vähän vanha topicci. Eksyin haun kautta lukemaan. Alkuperäiseen ongelmaan: jos tänne saisi auton tilauskoodit (order optionit) niin voidaan varmistaa, että auto on tilattu ilman saastelaitteita. Koodit sisältävä lappu löytyy takapenkin alta ja vänkärin puolen etupenkin alta jousten/verhoilun väliin piilotettuna. Myös virallinen BMW-liike tulostaa koodit alustanumeron perusteella.
      Last edited by SledgeHammer82; 12-03-2007, 15:20.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        #18
        On tuossa jotain häikkää ja pahasti, itellä 535i meni kulutusmittaria jos kattoi niin 7-9 litralla maantiellä kun ajo tasakaasulla 90 vauhtia esm.

        Eikä muuten seilannu mihkään kulutusmittari.
        Imuvuodolle ääni täältä.

        Comment

        • vitonen
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 139

          #19
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          Saksan bensoista:
          • Normalbenzin = 91 oktaanista
          • Super/Eurosuper = 95 oktaanista
          • Super Plus = 98 oktaanista


          Eli kuten auton oma käyttöohjekirjakin sanoo, voit jatkossakin tankata 95E:tä.

          EDIT: Olikon jo vähän vanha topicci. Eksyin haun kautta lukemaan. Alkuperäiseen ongelmaan: jos tänne saisi auton tilauskoodit (order optionit) niin voidaan varmistaa, että auto on tilattu ilman saastelaitteita. Koodit sisältävä lappu löytyy takapenkin alta ja vänkärin puolen etupenkin alta jousten/verhoilun väliin piilotettuna. Myös virallinen BMW-liike tulostaa koodit alustanumeron perusteella.
          Kiitos näistä tiedoista! Tämä topicci on tieten vanha, mutta vika ei ole vielä selvinnyt. On ollut kiirettä eikä ole ehtinyt autoon perehtyä..
          Yritän ensi tilassa hakea tämän varustelistan ja tutkia käsissä tuon haitariputken kunnon. Strarttipilottia suihkuttelemalla käynti ei kuitenkaan muuttunut.
          Jospa vika selviäisi

          Comment

          • vitonen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 139

            #20
            No niin.
            Varustelistasta löytyi koodi 0200 without catalytic converter.

            Huohotinputki oli heikossa hapessa ja on ruotsista tulossa. Viikko menee.
            Putkesta tullut öljy oli sylkenyt haitariputken öljyiseksi. Tai ainakin oletan öljyn tulleen siitä, koska huohotinputki oli hiukan öljyinen ja venttiilikopan tiiviste ei vuoda. Enkä löytänyt muitakaan öljyvuotoja.
            Taisi olla kone liian kuuma sillon kun viimeksi suihkuttelin starttipilottia huohotinputkeen. Sehän höyrystyy puolessa sekunnissa kuumalta pinnalta..

            Koneen luonteessa on jotain omituista, mitä ei ehkä pitäisi olla. Mukava tehopiikki 2800 kierroksen kohdalla ja mielestäni heikko alavääntö 2000 kierroksen paikkeilla. Luulisi 250Nm jotenkin vievän autoa noilla 2000 kierroksilla, mutta mitä vielä.. Aika turha yrittää rekasta ohi ilman, että automaatti vaihtaa 3sta pesään.

            Joko ollaan porukalla sitä mieltä, että imuvuotoja löytyy.. :think
            Jospa tuo huohotinputken vaihto auttaisi..

            Comment

            • vitonen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 139

              #21
              No niin.
              Kuten arvelittekin, ilmavuodosta tämä vika johtui.
              Vaihdoin huohotinputken uuteen + pari ohutta alipaineletkua. Vanha huohotinputki oli halkeillut ja kivisen kova. Nuo alipaineletkut kans oli hauraita ja kovettuneita.
              Sen mitä tuossa pikku lenkillä huomasin, kulutus tippui 0,5 - 1 l/100km ja vetoa alakierroksilla enemmän.
              Kulutusviisarin heiluminen loppui lähes kokonaan. Pieni vuoto jäi varmasti johonkin. Pitää sitä vielä katella.
              Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!

              Comment

              • KingOnTheRoad
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 573
                • Kemijärvi

                #22
                305Nm..
                E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                E36 328i coupe -95 "UXI"
                Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                Yamaha yz250 -02

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎