Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virrat katosi, apuja pian please!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magge
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 8

    Virrat katosi, apuja pian please!

    Mikä ihme on kun yritin aamulla startata ja auto vaan naksuttaa kummallisesti, valot vilkkkuu kojelaudassa ja katossa, mutta startatessa ei tapahdu mitään. Kaikki sähkölaitteet on jumissa (mukaanlukien keskuslukko) ja omituista naksutusta kuuluu sekä hanskalokeron suunnalta että moottoritilasta. Ja tää naksutus kuuluu siis silloin, kun virta-avain on ON asennossa. Onko kellään sattunut vastaavaa ja onko muuta tehtävissä kuin hinata auto korjaamolle?

    Auto on siis 520i touring vm 2001. nyt olis hyvät neuvot kullan arvoisia!
    Last edited by Magge; 17-02-2007, 13:31.
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Oiskohan patteri lopussa?

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Magge
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 8

      #3
      Originally posted by tmth View Post
      Oiskohan patteri lopussa?
      No tietty ekaks tuli mullekin mieleen, että akku on tyhjentynyt, mutta aiheuttaako se tällaisen valojen vilkkumisen ja naksutuksen??:think

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Magge View Post
        No tietty ekaks tuli mullekin mieleen, että akku on tyhjentynyt, mutta aiheuttaako se tällaisen valojen vilkkumisen ja naksutuksen??:think
        Akku simahtanut, eli kuten pojat täällä osuvasti veistelevät: "Tervetuloa naksu-klubiin!"
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by Magge View Post
          No tietty ekaks tuli mullekin mieleen, että akku on tyhjentynyt, mutta aiheuttaako se tällaisen valojen vilkkumisen ja naksutuksen??:think
          No kyllähän se aiheuttaa. Jos virta riittää juuri sytyttämään sisävalot yms. ja kun starttaa, niin virta ei enään sillä hetkellä riitä pitämään niitä valoja päällä, myös solenoidi starttissa vaan naksahtaa, kun virtaa on liian vähän.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3986
            • Suomi

            #6
            Itsellä omassa e39 bemarissa teki kerran just samaa että kuului vain sellainen ihme nakutus konehuoneesta.
            Valot tuli päälle ja puhallin alkoi puhaltamaan mutta ei riittänyt akussa poweri pyöräyttämään myllyä käyntiin.
            Semmosella apukäynnistimellä sain sitten auton käyntiin. Toinen ja perinteinen vaihtoehto on sitten ottaa virtaa piuhoilla toisesta autosta.

            Ja kannattaa ajaa vähän pitempi lenkki että akku ehtii latautua.
            Oma akku tyhjeni just sen takia, kun ajoin pitkään vain töihin ja töistä kotiin matkaa tulee alle 10km niin ei varmasti ehdi akku latautua.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Magge
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 8

              #7
              Originally posted by Juhaska View Post
              Itsellä omassa e39 bemarissa teki kerran just samaa että kuului vain sellainen ihme nakutus konehuoneesta.
              Valot tuli päälle ja puhallin alkoi puhaltamaan mutta ei riittänyt akussa poweri pyöräyttämään myllyä käyntiin.
              Semmosella apukäynnistimellä sain sitten auton käyntiin. Toinen ja perinteinen vaihtoehto on sitten ottaa virtaa piuhoilla toisesta autosta.

              Ja kannattaa ajaa vähän pitempi lenkki että akku ehtii latautua.
              Oma akku tyhjeni just sen takia, kun ajoin pitkään vain töihin ja töistä kotiin matkaa tulee alle 10km niin ei varmasti ehdi akku latautua.
              OK. Mua tosiaan hämäsi se, että kun avain on ON asennossa kuuluu naksutus ja valot vilkkuu, mutta kun kääntää startti-asentoon, ei kuulu mitään, ei edes sitä startin napsahdusta.

              Mutta pitääpä mennä häiriköimään naapuria, jos sillä olis antaa virtaa. Saakos ne kaapelit vetää suoraan akusta akkuun, vai onko näissä "nykyautoissa" joku oma systeemi?

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #8
                No siellä konehuoneessa on se PLUS + piste johon voi kytkeä turvallisesti punaisen johdon. Maajohdolle sitten saa etsiä hyvää paikkaa, puhdasta metallipintaa ei nykykonehuoneista tahdo löytyä. Kokeila vaikka moottorikorvalliseen tms. paikkaan niin pitäisi virran kulkea. Mutta sama kai se olisi hakea jo uusi akku.

                Comment

                • Magge
                  Newbiemmer
                  • Oct 2005
                  • 8

                  #9
                  kaapeleilla käymään

                  Naapurilta virtaa kaapeleilla ja käymään lähti, eli akku oli tyhjänä. Ei muuta kuin maanantaina hakemaan uus, kai se lähes 6 vuotta akku on jo hommansa hoitanut. Millaista akkua suosittelette muuten hankittavaksi (e39 520i touring vm 2001)?

                  kiitti avuista, hienoa että miestä autetaan mäessä!!

                  Comment

                  • metanolman83
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 249
                    • itä suomi

                    #10
                    itsellä oli ihan sama juttu ensilumien aikaan. eli ei riittäny virtaa yhtään pyöräyttää vaan kuului vaan se naksuttelu. eli uutta akkua vaan ja siihen että minkälaista niin eiköhän ne siellä paikallisessa varaosassa osaa kertoa vastauksen. akun merkistä taas voisi varmasti pistää vaikka uuden keskustelun kun kaikilla varmasti on omia kokemuksia/mieltymyksiä. itsellä muistaakseni hankook ja ei ollut kallis(alle 60€) eikä ole ollut vielä mitään valittamistakaan. itsellä kyllä on eri mallikin kuin sinulla että tuo hintakin on varmasti enemmän.

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4328
                      • Turku

                      #11
                      Tuolla jotain akkuasiaa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎