Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutoskatsastus ja moottorin paino.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Muutoskatsastus ja moottorin paino.

    Nyt tuli sellainen tenkkapoo, että muutoskatsastuksen yhteydessä inssi haluaa nähdä faktaa moottorin painosta, vaikka kyseessä on mallisarjan sisäinen muutos. Hänelle ei siis riitä tekniikan luovuttajan rekisteriote ja itselläni valmiina olevat eroavaisuus laput.

    Kysymys kuuluukin, mistä tulostan edes hieman virallisen näköiset paperit, joista m10b18 ja m20b20 moottorien painot käyvät ilmi?

    Eikä tarvi ampua, jos tämä tieto jostain vanhasta topicista löytyy, itse en sitä searchilla löytänyt, jos sinä löysit, niin auta äläkä avaudu.

    EDIT: tästä saa avautua, en maininnut että kyseessä siis e30 1984.
    Last edited by Rocla; 21-02-2007, 08:54.
    Olli.
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

    #2
    eikö onnistu että auto käytetään vaa'alla. näin ainakin itsellä riitti.
    Nykyisin mennään X3 E83

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      minulta löytyisi täältä koneelta ETK:sta. m10b18 löytyy mutta tosin jostain syystä ei löydy m20b20. vain m20b25.
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #4
        ETK:ssa on parts information-osiossa osille painot, myös koko moottorille ("short engine"). Luulisi riittävän inssillekin?

        M10B18 näytti olevan 82kg ja M20B20 113kg.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Jostain syystä etk:n asennus ei onnistu, voisikko joku laittaa screenshotit minulle?

          Illo_nenokko(tähän se ät)hotmail.com
          Olli.

          Comment

          • kaizzu
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 93

            #6
            kaveri teki vastaavan swapin.ja innsille riiti bemu-osa oy:stä tilattut paperit mitä pitää vaihtaa.
            ja tälläsistä swapeista(jotka kaiken lisäks on mallisarjan sisällä)pitäs löytyy sen verran ennako tapauksia,ett vaikutta vaan vittuilevalta innsiltä...
            ja monta muuta...
            e 34 525
            e34 520 sedan
            e36 328 touring
            ex:e34 525,520i e 34,e30 touring,e30 sedan
            ex:1100 suzuki gsx-r

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Printtailes Olli täältä painot:



              Moneen kertaan menestyksekkäästi käytetty.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Maza View Post
                Printtailes Olli täältä painot:



                Moneen kertaan menestyksekkäästi käytetty.
                Kiittää ja kumartaa.

                Originally posted by kaizzu View Post
                kaveri teki vastaavan swapin.ja innsille riiti bemu-osa oy:stä tilattut paperit mitä pitää vaihtaa.
                ja tälläsistä swapeista(jotka kaiken lisäks on mallisarjan sisällä)pitäs löytyy sen verran ennako tapauksia,ett vaikutta vaan vittuilevalta innsiltä...
                Turhapa näitä on bemuosasta tai mistään muualtakaan ruveta tilailemaan, nehän saa printattua kotikoneelta lähes ilmaiseksi, epäilen ettei mikään instanssi noita hyväntekeväisyyttään tulostele. Itselläni on kyllä kokemusta moisesta katsastuksesta, yleensä on riittänyt vain eroavaisuuslaput ja kopio vastaavan auton rek.otteesta, josta on luntattu alkuperäiset painot.
                Last edited by Rocla; 21-02-2007, 20:53.
                Olli.

                Comment

                • Mörökölli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 1735
                  • Turku

                  #9
                  Päätin huorata vähän Roclan luomaa vanhaa topiccia, kun otsikko istuu kivasti aiheeseen...



                  Tämä edellämainittu sivu, mitä moni on tainnut käyttää informaatiolähteenä muutoskatsastuksissa, antaa M10 koneille painoksi todella miedon 82kg. Näin ollen pikaisilla laskutoimituksilla ei taida olla mahdollista asentaa mitään BMW-kutosmoottoria ilman poikkeuslupaa autoon, jota on saanut tehtaalta vain M10-koneella..?


                  Toisaalta, BMWfans antaa noille koneille täysin eri painot ns. Short engine- painoina. Siellä lukee m10 kohdalla 94 kg, ja jos otetaan teoreettiseksi korvaajamoottoriksi esim. m52b20, on tälle alulohko-koneelle painoksi annettu tuolla 107kg, niin tuossahan ei pitäisi olla mitään ongelmaa painon puolesta.. Vai kelpaako tuolla olevat painot inssille, tai saako olla itse punnittuja ja todistettuja painoja..?
                  www.nenifab.com

                  Comment

                  • HellFire
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 280
                    • Turku

                    #10
                    Eiköhän tuo kuitenkin onnistu. Eikö kaikki mallisarjan sisäiset variaatiot ole automaattisesti sallittuja kunhan alusta vastaa kyseistä mallia? Jos ollaan asentamassa mallisarjaan kuulumatonta konetta, on verrokkina saanut käyttää mallisarjan suurinta/painavinta mallia, jos alusta ym. on muutettu sitä vastaamaan. Niin ja M3/M5 eivät tässä kohtaa ole katsastusviranomaisen mielestä mitään sukua muille 300/500-sarjalaisille.

                    Originally posted by Mörökölli View Post
                    Päätin huorata vähän Roclan luomaa vanhaa topiccia, kun otsikko istuu kivasti aiheeseen...



                    Tämä edellämainittu sivu, mitä moni on tainnut käyttää informaatiolähteenä muutoskatsastuksissa, antaa M10 koneille painoksi todella miedon 82kg. Näin ollen pikaisilla laskutoimituksilla ei taida olla mahdollista asentaa mitään BMW-kutosmoottoria ilman poikkeuslupaa autoon, jota on saanut tehtaalta vain M10-koneella..?


                    Toisaalta, BMWfans antaa noille koneille täysin eri painot ns. Short engine- painoina. Siellä lukee m10 kohdalla 94 kg, ja jos otetaan teoreettiseksi korvaajamoottoriksi esim. m52b20, on tälle alulohko-koneelle painoksi annettu tuolla 107kg, niin tuossahan ei pitäisi olla mitään ongelmaa painon puolesta.. Vai kelpaako tuolla olevat painot inssille, tai saako olla itse punnittuja ja todistettuja painoja..?
                    I wanted a faster horse.

                    Comment

                    • Mörökölli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 1735
                      • Turku

                      #11
                      Tehon ja kuutioiden puolesta ei pitäisi olla ongelmaa, mietityttää vaan nuo moottorien painoerot. Noiden mun löytämien painojen mukaan se periaatteessa onnistuisi, mutta mitä on moottorien todelliset painot?(tai ne mitä katsari noteeraa)


                      Eli kyseessä on e10/e114 koppa , jota ei luonnollisesti ole saanut kuin neloskoneella, johon tulisi "M52B20" ahdettuna. Verrokkina käytettäisiin 2002turboa.(mikäli 323i jarrut ja takakynkät kelpaa verrokiksi katsarille) Vakaajat on "riittävän" paksut.


                      Tää nyt on vaan tällasta teoreettista speksailua...
                      www.nenifab.com

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        #12
                        Originally posted by Mörökölli View Post
                        Toisaalta, BMWfans antaa noille koneille täysin eri painot ns. Short engine- painoina. Siellä lukee m10 kohdalla 94 kg, ja jos otetaan teoreettiseksi korvaajamoottoriksi esim. m52b20, on tälle alulohko-koneelle painoksi annettu tuolla 107kg, niin tuossahan ei pitäisi olla mitään ongelmaa painon puolesta.. Vai kelpaako tuolla olevat painot inssille, tai saako olla itse punnittuja ja todistettuja painoja..?
                        Niitä moottorin painoja ei muutoskatsastaessa tarvita mihinkään, ellei ole poikkeuslupaa hakemassa tms. Auton sallittuja akselimassoja voidaan mallisarjan puitteissa muuttaa, mikäli on olemassa painavampikoneinen vertailumalli jota vastaavaksi auto on muutettu. Kokonaismassa tietysti on ja pysyy, sekä kantavuus muuttuu. Jos moottorin painosta ei ole mustaa valkoisella, käytetään auto vaa'an kautta, tästä on muistaakseni olemassa ihan virallinen ohjeistuskin.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎