Announcement

Collapse
No announcement yet.

lohkolämmittimen asennus 528 a -98

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • futura
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 10

    lohkolämmittimen asennus 528 a -98

    elikkäs tarkotuksena olis asentaa toi defan lämmitin sarja, mitä kannattas eka huomioida ennenkun paketin käy ostaas et saa kaikki palikat asennettua?

    ym. muut vinkit asennuksen vaiheista tervetulleita
  • ruikki
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 585

    #2
    paketissa pitäisi olla asennuspaikka ja asennusohjeet mukana.
    lisäksi defan sivuilla on tietoa esim. sisähaarottimen läpiviennin paikka.
    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

    Comment

    • Herbert
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 75
      • Suomi

      #3
      Originally posted by futura View Post
      elikkäs tarkotuksena olis asentaa toi defan lämmitin sarja, mitä kannattas eka huomioida ennenkun paketin käy ostaas et saa kaikki palikat asennettua?

      ym. muut vinkit asennuksen vaiheista tervetulleita
      Mulla meni asennuksessa ehkä tunti, ja siitäkin 20 min mallailin etupuskuriin sitä töpseliä, toiset 20 min mietin että mistä sais kaapelit fiksuiten vedettyä.

      Itse sen säteilylämmittimen asennus kestää noin 5minuuttia... Mä luulen että mun äitikin olisi osannut sen asentaa, se lämppäri on sen mallinen, ettei se mene kuin yhteen asentoon.

      Ostin semmosta n3cm halkaisijaltaan olevaa alumiiniputkea, lämpösuojaksi sille johdolle, menee noin 3cm päässä pakosarjasta... Jotain tohon tarkotukseen suunniteltua ohutseinäistä putkea...

      Erittäin simppeli operaatio.

      Makso jotain 190e sisähaaralla, olisi varmaan saanut halvemmallakin, mutta en jaksanut etsiä, bmw huollossa samat palikat asennuksineen olisi maksanut noin 400e.
      Last edited by Herbert; 18-03-2020, 15:30.

      Comment

      • futura
        Newbiemmer
        • Feb 2007
        • 10

        #4
        onkos tost lämmittimestä mitään hyötyä, onkos muita vaihtoehtoja lämmitin mallaeiks esim.letkulämmitin?

        Comment

        • Piplis
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 292
          • Kerava

          #5
          varsinaista lohkolämmitintä ei e39:iin saa, eli säteilylämmitin jää ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi. Letkulämmitin lämmittää vain kierrätettävää vettä, säteilylämmitin öljytilaa. Toimii hyvin kovemmissakin pakkasissa, vaikka hiukan normaalia lohkolämmitintä pitemmän lämmitysajan tarvitseekin.

          Säteilylämmitin AD-varaosalla asennettuna sisähaaran kanssa kustansi 269e, eli varsin inhimillinen hinta.
          *-06 e46 330CiA Cabriolet*

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Piplis View Post
            Toimii hyvin kovemmissakin pakkasissa, vaikka hiukan normaalia lohkolämmitintä pitemmän lämmitysajan tarvitseekin.
            Mitä tuo hyvin toimiminen sitten tarkoittaa? Tänään oli auto yli 8 tuntia lämmityksessä työpaikan pihassa, pakkasta -23/-18 eikä startissa lämpömittari noussut kuin ehkä puoli neulan paksuutta. Toki auto helpomman tuntuisesti lähtee käyntiin mutta ei tuo muuten kyllä vakuuta. Tuulelta suojaisampi paikka ja hiukan vähemmän pakkasta, niin sitten sillä alkaa jo olla jotain vaikutusta. Lämmitin on Defan valmistama, merkkiliikkeessä asennettu. Hiukan toki epäilen onko siellä lämpöäjohtava tahna välissä vai ei, pitää ensi kesänä viimeinkin tutkia...
            E39 528iA

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by TJJ View Post
              Mitä tuo hyvin toimiminen sitten tarkoittaa? Tänään oli auto yli 8 tuntia lämmityksessä työpaikan pihassa, pakkasta -23/-18 eikä startissa lämpömittari noussut kuin ehkä puoli neulan paksuutta. Toki auto helpomman tuntuisesti lähtee käyntiin mutta ei tuo muuten kyllä vakuuta. Tuulelta suojaisampi paikka ja hiukan vähemmän pakkasta, niin sitten sillä alkaa jo olla jotain vaikutusta. Lämmitin on Defan valmistama, merkkiliikkeessä asennettu. Hiukan toki epäilen onko siellä lämpöäjohtava tahna välissä vai ei, pitää ensi kesänä viimeinkin tutkia...
              No mulla on nyt ensimmäinen auto missä neula nousee lohkolämmittimen lämmityksestä.. Muutenkin kun sulla on se töissä ollut pistokkeessa niin ootko varma että se on sen koko 8 tuntia lämmittänyt eikä vain pätkittäin
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by arska84 View Post
                Muutenkin kun sulla on se töissä ollut pistokkeessa niin ootko varma että se on sen koko 8 tuntia lämmittänyt eikä vain pätkittäin
                Kyllä siellä on jatkuvasti sähkö päällä.
                E39 528iA

                Comment

                • Piplis
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 292
                  • Kerava

                  #9
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Mitä tuo hyvin toimiminen sitten tarkoittaa? ...
                  Tarkoittaa sitä, että 2h lämmityksellä öljyt on notkeat ja auto starttaa -25C pakkasessakin ongelmitta ja liikenteeseen lähtiessä esilämpöä on sen verran, että ensi kilometreillä kehtaa laittaa puhallusta lämmittimestä.

                  Eihän tuon tarkoitus olekkaan pitää öljyä kiehuvan lämpöisenä niin, että heti startista neula hyppää normaalilämpöihin, kuten ei tee normaali lohkolämmitinkään.
                  *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Piplis View Post
                    Tarkoittaa sitä, että 2h lämmityksellä öljyt on notkeat ja auto starttaa -25C pakkasessakin ongelmitta ja liikenteeseen lähtiessä esilämpöä on sen verran, että ensi kilometreillä kehtaa laittaa puhallusta lämmittimestä.

                    Eihän tuon tarkoitus olekkaan pitää öljyä kiehuvan lämpöisenä niin, että heti startista neula hyppää normaalilämpöihin, kuten ei tee normaali lohkolämmitinkään.
                    Mihin se neula sitten sinulla hyppää? Onko lämmitin Defa vai joku muu?

                    Tänään taas 2 tuntia lämmitystä, auto kylmässä tallissa -19, eikä neula liikkunut yhtään startissa. 1,5 km ajon jälkeen lämmöt oli sinisen ja keskialueen välisen pykälän kohdalla, ilmastointi nosti kierrokset silloin.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Piplis
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 292
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Mihin se neula sitten sinulla hyppää? Onko lämmitin Defa vai joku muu?

                      Tänään taas 2 tuntia lämmitystä, auto kylmässä tallissa -19, eikä neula liikkunut yhtään startissa. 1,5 km ajon jälkeen lämmöt oli sinisen ja keskialueen välisen pykälän kohdalla, ilmastointi nosti kierrokset silloin.
                      Lämppäri on Calix.

                      En ole tullut katsoneeksi niin tarkasti mihin neula siirtyy lämppärin kanssa verrattuna lämmittämättömään, kun aina kylmällä starttaan tolpasta ja työpaikan päässä lämpimästä parkkihallista. Pitääpä kurkata iltapäivällä

                      Mutta suositusten ja käyttökokemuksien perusteella säteilylämmitin voittaa letkulämmittimen 6-0, eikä aitoa lohkolämmitintä ole tarjolla, joten joka tapauksessa valinta lämmittimien välillä on helppo tehdä.
                      *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                      Comment

                      • Valkman
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 712
                        • Helsinki

                        #12
                        Säteilijä lämmittääkin öljyjä nesteen ohella ja huomaa liikkeellelähtiessä, että neula nousee varsin äkkiä... ilman lämmitystä nousu on hitaampaa, eli kyllä tuo lämmitin jotain tekee. Joku väitti säteilijän nostavan E39:ssä lämmöt sinisen alueen puoleenväliin kolmessa tunnissa, mutta itselläkään ei usean tunnin lämmitykselläkään nouse kuin sinisen alueen alaviivan päälle... nesteen lämpötila toki on jo n. 20 astetta, eli ihan kiitettävästi.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎