Announcement

Collapse
No announcement yet.

kiartokangen laakeriasennus!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtreme12
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 61
    • haapavesi

    #16
    Originally posted by Erich View Post
    Siis täh... Koneesta tuli öljyt pihalle? Vai tarkoitatko sisäistä vuotoa? Öljynpainemittari oli toki kiinni?



    Jälkimmäistä en ymmärtänyt ollenkaan, mutta ahdin vaikuttaa öljynpaineisiin mielummin alentavasti, koska sen painepuolen kuristus läpäisee osan moottorin öljypumpun tuottamasta tilavuusvirrasta. Vai kampikammiotako sä ahdat? Mistähän projektista tässä lienee edes kyse? Jälkiahtamisesta?



    Niin kauan kun on kyse alkuperäisestä öljypumpusta niin ei hajota. Öljyn pinnankorkeus ei vaikuta öljypumpun tuottamaan tilavuusvirtaan (niin kauan kun öljyä on riittävästi).

    Kai mittasit kaulat ennen kuin tilasit uudet laakerit? Onko ne laakerit nyt varmasti oikeat? Stanu, alikoko..?

    Kerro lisää tuosta civikistä!!

    Ja niistä öljyistä. Liike luultavasti suositteli sulle 5W-40 öljyjä siksi, että ne sai tuosta paremman katteen. Sisäänajossa tulee pyrkiä parhaimpaan mahdolliseen voiteluun, eli synteettiset kurat saa unohtaa.

    Pro-sisäänajo: Otetaan puhdasta mineraaliöljyä, lämmitetään liedellä kattilassa n. 50 asteeseen ja kaadetaan koneeseen ja käymään... Ja öljyjen vaihto jahka kone on saatu ensimmäisen kerran käyntilämpöiseksi. Mutta kuka näin jaksaa oikeasti tehdä, onkin sitten ihan toinen kysymys. Turbohan ei sisäänajossa kuumana käy, joten mineraalia voi käyttää vallan hyvin.
    joo eli projekti on tuiki tavallinen chrysler daytona chelby 2,2i turbo

    uudet laakerit oli ihan standardi koon laakerit ja toimi täydin kun asensin paikalleen noin 5km mutta kun polin hieman kokeillakseni turbon ahtopaineita niin kaikki toimi kuin unelma ja ahto noin 1.2 bar mutta siinä vaiheessa petti öljypohjan tiiviste ja öljyt kartanolle ja kun tulin takasin pihaan niin se naputus alko taas
    eli tämä on nut jo toinen kerta kun ko vika ilmenee!
    mutta edellisessä kirjoituksessa ilmenee minun diagnoosi!

    ko: civic => lisäsin öljyä pihalla missä oli mäki ja en ottanut mäen vaikutusta huomioon ja kaadoin mitta tikun yläosaan asti öljyä!
    kun auto tuli tasaiselle niin olikin 3-5cm mittatikun yläpuolella öljyä mutta havaitsin sen vasta kun alko naputus kuulumaan ja alakerrastahan se kuulu kun oli mennyt kiertokangen laakerit käsittääkseni sen liiallisen öljyn seurauksena :think
    rahalla saa ja bemarilla pääsee
    tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

    Comment

    • xtreme12
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 61
      • haapavesi

      #17
      Originally posted by Spetke View Post
      Niin kehtaisitko kertoa että minkämerkkisestä / mistä moottorista on kyse? Vai meniköhän vaan ohi... :think
      chrysler daytona chelby 2
      2,2i turbo -89
      luulin että kaikki ymmärsi alatekstistä
      .||
      .||
      \||/
      .\/
      Last edited by xtreme12; 24-02-2007, 11:45.
      rahalla saa ja bemarilla pääsee
      tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

      Comment

      • SandWiz
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 2

        #18
        Originally posted by xtreme12 View Post
        juu samakait se minulle mitä öljyä kukanenkin koneeseensa työntelee mutta:

        pvc venttiili estää sen että imusarjasta ei pääse paineet oljykoppaan kun turbo ahtaa 1,2bar imusarjaan mutta minulla oli näköjään pcv-venttiilissä takaisku rikki joten ahto koneeseenkin sen 1,2bar ja vähemmästäkin paineesta kineen sisällä käsittääkseni tulee jotain vikaa

        eli venttiilikopasta lähtee huohotin putki joka haarautuu imusarjalle ja toinen ilmanputsarille sen pitää toimia yksi suuntaisesti koska turbon ahtaessa sinne tulee ylipaine ja työntää paineet rikkinäisen pvc-venttiilin läpi venttiilikoppaan ja siitä alakertaan tehden sinne paineen ja rikkoen sieltä kiertokangen laakerit ja työntämällä öljypohjan tiivisteen välistä öljyt pihalle
        jos olisi ollut uusi hyvä öljypohjan tiiviste niin se olisi työntänyt jostain stefasta tms.. öljyt pellolle

        tuo oli vaan minun nopea diagnoosi auton tämän hetkisesta viasta mutta jos olen väärässä niin korjatkaa ihmeessä!!
        Se huohotus kannattaa jättää pelkästään sinne ahtimen imupuolelle tai sitten kerääjäsäiliön kautta suoraan ulkoilmaan. Ihan turhaa pelleilyä sotkea huohotinjärjestelmä ahtimen painepuolelle ja alkaa leikkimään takaiskuventtiileillä.

        Comment

        • Freak
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2539
          • .

          #19
          Originally posted by xtreme12 View Post
          chelby
          Se on muuten Shelby.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • xtreme12
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 61
            • haapavesi

            #20
            Originally posted by Freak View Post
            Se on muuten Shelby.
            nussi sinä sitä pilkkua minä jotain muuta
            rahalla saa ja bemarilla pääsee
            tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

            Comment

            • Freak
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2539
              • .

              #21
              Originally posted by xtreme12 View Post
              nussi sinä sitä pilkkua minä jotain muuta
              Koiraas?
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • artsi520i
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 301
                • siuntio

                #22
                stp

                [laakeri asennuksissa oon käyttäny stp lisäainetta kohta 30 vuotta ei oo naputellu

                Comment

                • xtreme12
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 61
                  • haapavesi

                  #23
                  Originally posted by Freak View Post
                  Koiraas?
                  meillä ei pohjois-pohjanmaalla ole ihan etelä-pohjalaisten vinkeet
                  rahalla saa ja bemarilla pääsee
                  tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

                  Comment

                  • xtreme12
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 61
                    • haapavesi

                    #24
                    Originally posted by artsi520i View Post
                    [laakeri asennuksissa oon käyttäny stp lisäainetta kohta 30 vuotta ei oo naputellu
                    hmm.. nyt meni jotenkin ohi!!
                    jos kaadan pesään vaan stp:tä niin loppuu lakkeri naputus? :think
                    rahalla saa ja bemarilla pääsee
                    tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      #25
                      Näitä Chelbyjä on näköjään enemmänkin.

                      Comment

                      • xtreme12
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 61
                        • haapavesi

                        #26
                        Originally posted by jani73 View Post
                        Näitä Chelbyjä on näköjään enemmänkin.

                        http://www.nettiauto.com/viewVehicle...gory.php?id=41

                        tuo on mun shelby ja jos luit tekstin niin tuo pikkunen 120e vika on tää ongelma mitä mä mietiskelen :think
                        rahalla saa ja bemarilla pääsee
                        tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

                        Comment

                        • masi300
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 262
                          • Pori

                          #27
                          Originally posted by xtreme12 View Post
                          meillä ei pohjois-pohjanmaalla ole ihan etelä-pohjalaisten vinkeet
                          vedätäänkö siellä sitten poroja no en sen enempää kuittaile mutta ne perus asiat kuntoon ja omaan tietoon ennenkun niihin koneen avaamisiin ja kasaamisiin ryhtyy
                          - Muutamia riisejä
                          - Muutamia saksalaisia
                          - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                          - Ex E30 320i -84

                          Comment

                          • xtreme12
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 61
                            • haapavesi

                            #28
                            Originally posted by masi300 View Post
                            vedätäänkö siellä sitten poroja no en sen enempää kuittaile mutta ne perus asiat kuntoon ja omaan tietoon ennenkun niihin koneen avaamisiin ja kasaamisiin ryhtyy
                            tietoo ja taitoo löytyy vaikka 10 japsin kasaamiseen mutta nämä amerikkalaiset on hieman erikoisia *pcv-venttiilit ymss ja nämä ei anna yhtä paljon anteeksi ku corollat

                            mutta tekemällä oppii
                            rahalla saa ja bemarilla pääsee
                            tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎