memebuy23buy

Mitä nämä vikakoodit tarkoittavat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_He
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 97
    • Nurmijärvi

    Mitä nämä vikakoodit tarkoittavat?

    Osaisiko joku kertoa mitä seuraavat E60:n vikakoodit mahtavat tarkoittaa tai jos jollain on linkki, josta ne selviää, olisin erittäin kiitollinen.

    Instrument Cluster:
    E104

    CAS:
    D904 K-Can wiring error
    D907 K-Can communication error

    RLS / RGS:
    DA44 K-Can Cable error

    PDC:
    E204

    SBSR:
    9915 Passenger seat occupation recognition: communication error

    - THe -
    Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

    Ex:
    BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
    BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
    BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look
  • -PT-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 580
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by T_He View Post
    Osaisiko joku kertoa mitä seuraavat E60:n vikakoodit mahtavat tarkoittaa tai jos jollain on linkki, josta ne selviää, olisin erittäin kiitollinen.

    Instrument Cluster:
    E104

    CAS:
    D904 K-Can wiring error
    D907 K-Can communication error

    RLS / RGS:
    DA44 K-Can Cable error

    PDC:
    E204

    SBSR:
    9915 Passenger seat occupation recognition: communication error

    - THe -
    Tuo alin vikakoodi on pelkääjän puolen painon tunnistus airbageille. Eli se anturi tunnistaa, että istuuko kukaan siinä penkillä.

    Nuo ylemmät k-can koodit viittaisi minun mielestä siihen, että se diagnostiikka piuha ei ole saanut yhteyttä k-väylään.
    Peugeot 407 HDi 136 -04
    Ex: E46 320i -00
    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

    Comment

    • T_He
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 97
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by -PT- View Post
      Tuo alin vikakoodi on pelkääjän puolen painon tunnistus airbageille. Eli se anturi tunnistaa, että istuuko kukaan siinä penkillä.
      Onko tuo anturi se paljon täälläkin palstalla esillä ollut penkin tunnistematto? Tuleeko siihen mattoon johdot kiinteästi vai onko siinä jokin liitin, joka voisi olla irti?

      - THe -
      Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

      Ex:
      BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
      BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
      BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by T_He View Post
        Onko tuo anturi se paljon täälläkin palstalla esillä ollut penkin tunnistematto? Tuleeko siihen mattoon johdot kiinteästi vai onko siinä jokin liitin, joka voisi olla irti?

        - THe -
        Tuo tunnistemattohan se on. Liittimillä ne on kytketty. Kannattaa puhistaa se liitin ja kokeilla heittääkö sen jälkeen vikakoodia siitä. Tällainen on se matto http://www.realoem.com/bmw/showparts...=65&fg=65&hl=4
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • GTO
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 50

          #5
          Kannattas varmaan viedä auto ohjelmointiin ja kattoa lähteekö väyläerrorit pois. Onko autossa jotain toimintahäiriöitä vai mitä varten siitä on noita vikakoodeja luettu. Yleensä merkkikorjaamolla ei aleta ohjelmointeja tekemään jos auto toimii oikein eikä merkkivaloja pala. Kannattaakin ihan pokkana keksiä joku vika, vaikka että valot jää välillä päälle tai keskuslukko ei aina toimi. Sitten kyllä alkaa ohjelmia löytymään.

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by GTO View Post
            Kannattas varmaan viedä auto ohjelmointiin ja kattoa lähteekö väyläerrorit pois. Onko autossa jotain toimintahäiriöitä vai mitä varten siitä on noita vikakoodeja luettu. Yleensä merkkikorjaamolla ei aleta ohjelmointeja tekemään jos auto toimii oikein eikä merkkivaloja pala. Kannattaakin ihan pokkana keksiä joku vika, vaikka että valot jää välillä päälle tai keskuslukko ei aina toimi. Sitten kyllä alkaa ohjelmia löytymään.
            Eipä nuo väylä koodit lähde millää ohjelmoimalla poies, koska se väylähän on vain piuhaa. Nuo koodit tarkoitaa sitä, että ei ole saatu yhteyttä k-väylään. Eli ihan mekaaninen vika tai näppihäiriö jne...

            Ei niitä vikoja kannatte lähteä keksimään. Käy pitemmän päälle kalliiksi
            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            • 525tds
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 491
              • Leppäkoski

              #7
              Saisko tuon maton ohitettua jollain konstilla?
              "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #8
                Originally posted by 525tds View Post
                Saisko tuon maton ohitettua jollain konstilla?
                Miksi kukaan haluaisi ohittaa ks. maton? En vaan oikeen ymmärrä näitä turvallisuuteen liittyvien asioiden ohittamista. Liittimet yms. kuntoon ja airbag valon nollaukseen hops!
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • Wäinö
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 142
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Tuon realoem:n linkin (http://www.realoem.com/bmw/showparts...=65&fg=65&hl=4) perusteella voisi kuvitella että vikaa olisi ainakin osassa 2 eli elektroniikkaboksissa sillä tuon virheilmon perusteella nimenomaan kommunikointi K-väylän kautta ei toimi. Asiaa sen tarkemmin tuntematta voisin kuvitella että mikäli elektroniikkaboksi olisi ehjä mutta matto rikki, siitä tulisi selkeä virheilmoitus joka olisi jotain muuta kuin ko. K-väylän kommunikointivirhe ... Tai sitten kyseessähän voi tietenkin olla huono liitin tms.
                  F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                  Comment

                  • Tappu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 825
                    • Tampere

                    #10
                    Nuo K-canin vikakoodit ovat virtalukossa (CAS, Car Access System) ja sade- ja valotunnistimessa (RLS, Rain- and Lightsensor).
                    AMG

                    Comment

                    • -PT-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 580
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Tässä linkissä on E65 k-väylänrakenteesta kuva http://www13.in.tum.de/personen/dink...nkel_WIT06.pdf
                      Peugeot 407 HDi 136 -04
                      Ex: E46 320i -00
                      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by -PT- View Post
                        Nuo ylemmät k-can koodit viittaisi minun mielestä siihen, että se diagnostiikka piuha ei ole saanut yhteyttä k-väylään.
                        Minun mielestä nuo viittaa siihen että nimenomaan siinä väylässä on vikaa. Eli datapiuhassa tai sen kytkennässä. Käytännössä useampi laite siis voi temppuilla. Perstuntuma, ei tietoa varsinkaan tästä mallista.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • -PT-
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 580
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by Kentsu View Post
                          Minun mielestä nuo viittaa siihen että nimenomaan siinä väylässä on vikaa. Eli datapiuhassa tai sen kytkennässä. Käytännössä useampi laite siis voi temppuilla. Perstuntuma, ei tietoa varsinkaan tästä mallista.
                          Jep. Väylä vikakin on varmasti mahdollinen. Ei ole mullakaan tietoa kyseisestä korimallista. Voi olla itse hankala selvittää noita vikoja . Mutta sille pelkääjän puolen painontunnistusanturin liitintä kannattee yrittää puhdistaa ja sen jälkeen nollauttaa vikakoodit.
                          Peugeot 407 HDi 136 -04
                          Ex: E46 320i -00
                          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                          Comment

                          • 1502
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 238
                            • Ylöjärvi

                            #14
                            Mitä sitä ressaan jos vehkeet toimii, vai onko jotain vialla? Ainakin mersussa noita can-vikoja löytyy vaikka kuinka mut ei sitä tarkota et jotain rikki olis, bitti vaan poikittain... Eli eiköhän niitä bemussakin ole...
                            Last edited by 1502; 25-02-2007, 21:56.

                            Comment

                            • T_He
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 97
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Kiitoksia kaikista vastauksista tähän asti. Pitää tosiaan tutkia tuo pelkääjän puolen penkin liittimet ja puhdistaa ne, jos tuo errorikin sitten häviäisi nollauksen jälkeen.

                              Tämä kaikki lähti liikkeelle siitä, että vaihdoin M5:n istuimet, jotka ovat kolariautosta ja nyt käynnistettäessä syttyy turvavyönvalo ja pari minuuttia sen jälkeen airbagin varoitusvalo ja iDrive kertoo viaksi "Front pass restraint system faulty". Turvavyönkiristimet ovat alkuperäisistä sport penkeistä, eli niistä se ei voi johtua, joten vaihtoehdoiksi jää että matto on rikki tai sitten johdot/liittimet ei saa kunnon kosketusta. Kaikki muu pelaa oikein hienosti, eikä autossa ole ollut mitään vikaa, sen vuoksi ihmettelinkin, että muistista löytyi tuollaisia vikakoodeja.

                              Edelleen kaivataan "suomennoksia" noille muutamalle vikakoodille, jos joku sattuisi tietämään, mistä ne selviäisi.

                              - THe -
                              Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

                              Ex:
                              BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
                              BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
                              BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

                              Comment

                              Working...
                              X