Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA chippaus ja kilometrit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    530DA chippaus ja kilometrit?

    Terse


    Minkälaisia km lukemia löytyy chipatuista diesel automaateista?
    Itsellä 360tkm, ei lastua.
    Merkkihuollon kaveri vaan antoi selkein sanoin ymmärtää, että lastutus esim 220/510 niin laatikko leipoo kiinni varmasti noilla km määrillä.
    Täytyy kyllä sanoa, että parin ison Audin jälkeen BMW on AUTO.
    Todella namu peli. Varsinkin automaatti on todella hyvä.
    Nämä nyt on taas näitä noob kyselyjä, älkää vetäkö hernettä nenuun.
    Ja autohan on 2000/4 valmistettu 530DA sedan.:think
  • jSp
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 116
    • Kiuruvesi

    #2
    tomaatti

    Tuolla on lootatietoa;


    Ja täällä pienellä etsimisellä...:think

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Kestää siihen asti kun hajoaa,tuskin tuohon sen varmempaa vastausta saa keneltäkään.
      Mutta voimaa kehiin ja kun joku hajoaa niin varaosahaku.fi jeesaa
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        #4
        Kyllähän sen laatikon saa rikottua vakiomotillakin, jos sitä polkee aivan päättömästi. Alakierrosten vääntöhän sitä laatikkoa eniten kuormittaa. Vakiopalikoilla tuosta moottorista saa järkevästi ohjelmoimalla n. 235 hv. Jos alakierrosten vääntöä halutaan rajoittaa, järkevän ohjelmoinnin puitteissa sitä saadaan esim. seuraavasti:
        *max 460 Nm, kierrosalueella 1700-3200
        *max 500 Nm, kierrosalueella 1750-2850

        Huipputehoonhan momentin rajoituksella ei ole merkitystä, koska vääntökäyrä on joka tapauksessa yläkierroksilla jyrkästi laskeva. Järkevällä ohjelmoinnilla tarkoitan syötön lisäystä optimiruiskutusajan puitteissa ja nostamatta rail-painetta, tekijänä esim. Karala, Harinen...
        Lastutetuista 530D enemmän turinaa toisessa topikissa. KLIK

        Mainittakoon vielä: Jos laatikkoa haluaa säästää, kannattaa reipaissa kiihdytyksissä käyttää stepin Sport-moodia tai ennen ohitusta valita manuaali-puolella vaihde, jolla kierrokset ovat >2500 RPM. Näin ollaan korkeamilla kierroksilla ja laskevan vääntökäyrän alueella, kun tehoa tarvitaan.
        Last edited by Clavurion; 27-02-2007, 21:27.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • BeeMWeee
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 125
          • Kurikka

          #5
          Omassa 530d -01:ssä laatikko laukesi n.180tkm kohdalla. Itse en sillä ollut juurikaan polkenut mutta, edellinen omistaja ilmeisesti oli Ja autossahan ei ollut lastua, joten kyllä vakio tehoillakin laatikko helisee. Korjautin laatikon ja siihen laitettiin esim: kytkinpinnat, turbiini, laatikon öljypumppu jne... hintaa kiertui mukavat 2800 € että semmosta...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎