Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä PRO:t

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PateR
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 18

    Mitä mieltä PRO:t

    Olen kaupitellut tuota e46:stani ja nyt yksi kauppias olisi vaihtamassa tuollaiseen E39 525 TD automaattiin. vm- 98 ja 220 ajettu. Juuri haettu Saksasta ja kuulemma tuonnin yhteydessä vaihdettu nesteet, öljyt yms yms ja laitettu lohko ja sisätila pistoke. Ja varusteet sellaiset kuin tuolta tuodessa yllensä on, eli nahkat yms yms... Ulko- ja sisäpuolelta pirun siistissä kunnossa. Hintaa pitää kuitenkin itsestä käsittämättömät 19900 ??? Tietenkin väliraha tuossa ratkaisisi. Otan kuitenkin viikonlopuksi sen koeajoon, joten mitä tuosta kannattaisi katsella? Katselin tuossa aiempia topicceja, aika kova syömään ja kalliit vakuutukset ?? Auto 316, on myynnissä Nettiautossa CEC-285
    Last edited by PateR; 28-02-2007, 08:56.
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Originally posted by PateR View Post
    Olen kaupitellut tuota e46:stani ja nyt yksi kauppias olisi vaihtamassa tuollaiseen E39 525 TD automaattiin. vm- 98 ja 220 ajettu. Juuri haettu Saksasta ja kuulemma tuonnin yhteydessä vaihdettu nesteet, öljyt yms yms ja laitettu lohko ja sisätila pistoke. Ja varusteet sellaiset kuin tuolta tuodessa yllensä on, eli nahkat yms yms... Ulko- ja sisäpuolelta pirun siistissä kunnossa. Hintaa pitää kuitenkin itsestä käsittämättömät 19900 ??? Tietenkin väliraha tuossa ratkaisisi. Otan kuitenkin viikonlopuksi sen koeajoon, joten mitä tuosta kannattaisi katsella? Katselin tuossa aiempia topicceja, aika kova syömään ja kalliit vakuutukset ??
    Riippuu varmaan, että mikä auto sulla on M3 CSL vai 316i sedan? Onhan toi e39 hieman kallis ehkä, mutta on se täysin eri auto kuin perusmallin e46:t vaikka sitten olisikin pari vuotta vanhempi.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Eikös tuossa 525TD:ssä ole vielä wanhaa tekniikkaa sisältävä moottori? Sekin kannattaa varmistaa, että automaatti on steptronic. Juuri tuossa mallissa oli käytössä vanhempaa automaattivaihteistoa myöhempään kuin muissa.
      E39 528iA

      Comment

      • PateR
        Newbiemmer
        • Nov 2006
        • 18

        #4
        Niin

        Elikkä noita asioitahan minä nimenomaan halusin teiltä kysellä... Itse en käynyt autossa eilen kuin istahtamassa sisällä, mutta Jos oikein muistelen, lootana olisi ollut tuommoinen ihan normi laatikko...:think ei muista... Sekö kannattaa hylätä vai?

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #5
          No nyt tarkkana. Onko se vaihdossa tuleva e39 525td vai 525tds? Nimittäin näitä on tehty(vaikkakin hyvin vähän) myös vaille ahtoilmanjäähdytintä, jolloin malli on oikeasti 525td. Erottaahan sen pellinkin alta katsomalla, miten turbon putket menee. Tehoja on joka tapauksessa tällöin 115 hv, eikä kuten välijäähdytetyssä tds:ssä eli 143 hv.

          Mitä tuohon hintaan tulee, pyyntihinta 19900, se on kyllä ehdottomasti aivan liian kova. Oli se sitten millä varusteilla tahansa ja kummalla koneella vain. Automaatti ei kai e39 525tds:ssä ole koskaan steptronic? Tavatut automaatit ovat näissä melkoisen vanhakantaisia, joten siinäkin mielessä tähtäisin uudempaa tekniikkaa. Katselisi Vaikka 530d:tä, jollaisen tuohon hintaan hyvinkin saisi.

          Onhan tällainen 525tds e39 todella mukava ja hiljainen kulkine ekoihin e46:iin verrattuna, mutta kumminkin. Tuohon hintaan voi vaatia vähän parempaa. Mikä sitten olisi oikea väliraha tds:ään(jos se siis on tds, eikä td), niin onkin sitten monimutkaisempi juttu. Ehkä maksimissaan jotain 3500 euroa?

          Ymmärrän kyllä tämän Suomi e46-ongelman. Suomi-autona se ei suoralla kaupalla taida mennä millään kaupaksi hinnalla joka miellyttäisi myyjää. Suomi-autoon vaihdettaessa hyvitys voi olla järkevä, joten pitää päättää mitä haluaa. Ehkä tässä kohtaan kuitenkin kävisi niin, että joutuisi maksamaan myös sen suhteellisen epäsuositusn 525tds:n kovan arvon aleneman. Kumminkin uudempien commonrail-kuutosten hinnatkin alkavat olla todella kohtuullisia, joten tämä esikammio-kuutonen jää väkistenkin altavastaajan rooliin, vaikka onkin kiinni hienossa autossa.

          Comment

          • PateR
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 18

            #6
            Juurikin näin

            Itsellä kun tulee noita kilometrejä sellainen reilu 100 km päivässä, on alkanut kiehtomaan tuo diesel. Kuitenkin tuokin on jo sen verran vanhempaa tekoa, että ei kovin pitkään tuota kuitenkaan voi pitää. Toisaalta halvimmalla pääsisi, jos ajelisi vain tuolla nykyisellä niin pitkään kuin se pelaa ja kukkuu. Ainakin tuohon odotettavissa olevaan verouudistukseen asti. tiedä häntä... Kuitenkin tuo E46:kin on vielä nykyaikanakin ihan kohtuullinen kulkine, vaikka karvalakkina. Ainakin omasta mielestä...

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Sen "verouudstuksen" jälkeen myös nykyisen autosi myynti/vaihtohinta on jotain muuta kuin nyt.
              Jos kuitenkin diesel e39 kiinnostaa, niin ota suosista 530D.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                E39:stä löytyy 525tds ja 525d, joista jälkimmäisessä on crd-moottori ei koko lailla ei moottori kuin tuossa tds:ssä. 525td:tä ei ole olemassa E39:stä.

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  #9
                  Tästä asiasta e39 525td olemassaolosta yhden netti-tinkauksen hävinneenä:

                  www.bmwclub.fi ->autotietoutta ->e39

                  ja jos suomalainen ei usko niin voi vaikka hakea vaikka mobilesta todellisia esimerkkejä.

                  Comment

                  • PateR
                    Newbiemmer
                    • Nov 2006
                    • 18

                    #10
                    Diesel

                    Eli 525 td olisi ilman välijäähdytintä, TDS välijäähdyttimellä ja ilmeisesti vuonna 2000 tullut 525 d tietenkin välijäähdytetty crd kone ? Menee jakeluun yhtä hyvin kuin lumi palaa...

                    Comment

                    • Rapamaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 683
                      • -

                      #11
                      www.bmwclub.fi ei kuitenkaan listaa 525 tdA:ta eli automaagi olisi uutta sinnekin. Jossain intternetin syrjällä vilahti suorituskykydatana tuolle 13.7s 0-100km/h ja huiput 188km/h - vielä kiirettömämpi vaihtoehto kuin 725tdsA?

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Sitä td mallia on saanut vain sedanina ja manuaalina.
                        Last edited by jannmann; 28-02-2007, 13:40.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • PateR
                          Newbiemmer
                          • Nov 2006
                          • 18

                          #13
                          Nyt Ajellaan

                          Eli tuossahan tuo nyt on kokeilussa. Iskarit todennäköisesti menisi vaihtoon. On huonot sillai ristiin, eli vähän keinuttaa sitä autoa junou. Aika karkean kuuloinen kone, varsinkin muutaman päivän seisonnan jälkeen, ajeli töihin tuon 60 kilsaa, niin käydä säklätti jo kohtuu nätisti. Muuten ihan vantteran kuuloinen vehje. Toinen juttu oli, että kun ajelin ihan tarkoituksella tuota pikkutietä, koska se on juurikin sellainen hampaan irrotus pottupelto, niin vähän kuului sisustasta aina välillä ääniä. Omassa ei ainakaan enempää. :think. Ja kuskin turvavyö kelaa vähän laiskasti... Pieniä sellaisia juttuja, mitkä vähän ihmetyttää tuohon 220 tkm.
                          Ajelen nyt tuon viikonlopun yli ja tutkin paremmin, mutta todennäk. jää vaihtamatta. Nyt kyllä alkaa kutittelemaan tuo 530

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14


                            Tossahan niitä 530d:tä on samaan rahaan iso liuta, osa halvemmallakin kuin 19900€.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • PateR
                              Newbiemmer
                              • Nov 2006
                              • 18

                              #15
                              vaihto

                              Juu kyllä se tuo 530da alkaa tuntumaan aika lailla paremmalta vaihtoehdolta. Ilmeisesti hiljaisempi kone, voimakkaampi ja pienempi kulutuksinen, laatikko parempi, kun on se steppi, eli tuossahan ei silloin ole mitään parempaa, tuolla osastolla. Eihän sitä tiedä, jos kauppias saa viikonlopun aikan jonkin pinttymän saada itselleen myyntiin juuri tuo minun vanha ja tekee aivan huippu tarjouksen, että minulla menee

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎