Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleistä ongelmista ja vioista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • invisible_pain
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 72
    • Suomenniemi

    Yleistä ongelmista ja vioista

    tuli tuossa mieleen kun itse olen ollut kohta n. vuoden bemarin omistaja ja viat ei tunnu loppuvan millään niin onko muilla samanlaista vai onko mulla vaan huono tuuri tässä hieman listaa:

    E36 325i -92

    Startti
    Laturi X2
    Tulpat
    Raidetanko
    Alusta
    Perästä nivelet
    Etu siipi (ABC:N pesu koneen takia)
    Ilmamassamittari
    Katalysaattori
    Konepelti (murtoyrityksen takia)
    Kattoluukun tuulen ohjaimen alas painaja
    Tuulilasi
    Ilmastointi
    ja nyt ois menos koko kone vaihtoo, ei kuulemma kannata korjauttaa...

    tos nyt jotai listaa jo.. eli onx tää yleistä vai pitäiskö mun lopettaa lottoaminen???
    WV Golf 1.4 -85 | Honda Civic 1.5 Hb -95 | Honda Civic 1.5 HB -93 | Honda Civic 1.5 Sedan -93 | Honda Accord Aerodeck 2.0 -89 | BMW 325i E36 -92sigpic
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Aika hyvin on paskaa kasautunut. Totuuden nimissä on kuitenkin todettava, että 90-92 vuotiset e36:t eivät ole viattomuustilastojen kärkipäässä koskaan olleet.

    Comment

    • Rusty
      Bimmer Rookie
      • Aug 2002
      • 183
      • Kajaani

      #3
      Mitäs tuossa nyt on sellaista mitä vanhassa autossa, olipa se sitten minkä merkkinen tahansa, ei voisi mennä rikki.

      Paljonko ajettu, tai siis paljonko mittarilukema?

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #4
        2kk aikana:
        - Pissapojan säiliö (korjattu)
        - Ajovalot (vaihdettu)
        - CCM (otettu pois käytöstä)
        - Vesipumppu (vaihdettu)
        - Termostaattikotelo (vaihdettu)
        - Paisuntasäiliön korkki (vaihdettu)
        - Ilmastoinnin hihnakiristimen iskunvaimennin (vaihdettu)
        - Tuulettajanhihnan hihnakiristimen iskunvaimennin (vaihdettu)
        - Tuulettajanhihnan kiristinpyörä (vaihdettu)
        - Tuulettajanhihnan ohjainpyörä (vaihdettu)
        - Kampiakselin asentotunnistimen anturi (vaihdetaan huomenna)
        - Ilmastointihuolto (16.3)
        - Lisäksi autosta puuttuu lambdat ja katit...

        Ostin autoliikkeestä, jonka piti tulla vastaan saastelaiteasioissa ja toimittaa mm. originaali ilmanpuhdistinkotelo. Eipä ole näkynyt. 6kk vikavastuu mun perse. Lisäksi ilmastoinnin nimenomaan piti olla ehjä.

        Silti.. Automerkki ja malli on mieleinen ja auto on muuten loistavassa kunnossa... Aika ristiriitaiset fiilikset, mutta josko tuosta saisi kesään mennessä toimivan käyttiksen. Siis E34 540ia 1992 mittarissa 196tkm, josta itse ajanut 3tkm.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Originally posted by Tenox View Post
          - CCM (otettu pois käytöstä)
          Miksi ihmeessä? En menis itse tätä tekemään..

          Comment

          • invisible_pain
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 72
            • Suomenniemi

            #6
            Originally posted by Rusty View Post
            Mitäs tuossa nyt on sellaista mitä vanhassa autossa, olipa se sitten minkä merkkinen tahansa, ei voisi mennä rikki.

            Paljonko ajettu, tai siis paljonko mittarilukema?
            mittari näyttää 350 000km mut sitä on tietääkeni ruuvattu hieman ylös päin, kyseessä on tuonti auto joka on tuotu kolme vuotta sitten.

            ja siis onhan noin vanhassa autossa vikoja tietenkin, mutta tuo alkaa jo menemään mielestäni ihan minkä ikäisessä vain jo vähän liiallisuuksiin ja kunhan halusin kysellä että onko kohtalotovereita että kaikki on pukannut kerralla niskaan
            WV Golf 1.4 -85 | Honda Civic 1.5 Hb -95 | Honda Civic 1.5 HB -93 | Honda Civic 1.5 Sedan -93 | Honda Accord Aerodeck 2.0 -89 | BMW 325i E36 -92sigpic

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Ihan normaalia arkipäivää vm.91-92 ja abaut noilla kilsoilla olevan e36:n kanssa. Tosin jotkin pesussa rikkuneet lokasuojat, tuulilasin, rosvojen hajoittama konepetto, tulpat jne. ei voi katsoa johtuvan merkin tyyppikulumisesta.
              Entä, onko katti ja massamittari vaihdettu ennen lambdaa päästöongelmien takia? Jos on, niin ovat todennäköisesti vaihdettu turhaan?
              Miksi laturi on vaihdettu kahteen kertaan?
              Mikä ilmastoinnissa on muuten vikana? Huoltamatta syntynyt alipaine?

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Vähän muakin ihmetytti listaa lukiessa, että mitkä noista on enää "tyyppi"vikoja (vaikka aloittaja ei sitä sanaa käyttänytkään mutta sellaisen tuntemuksen viestistä sai) 15 vuotta vanhassa autossa. Normaalia kulumista tuon ikäisessä autossa puhumattakaan pesukoneista ja murtoyrityksistä. Minä oon korjannu omasta -93 bemarista monet samat paikat ja oon ollu onnellinen, että ei "oikeita" vikoja oo vielä ilmestyny. Tosin konetta en oo hajottanu.
                E61 525d LCI

                Comment

                • Ripe
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 198
                  • Espoo

                  #9
                  BMW:ssä on minusta enemmän hyviä puolia kuin jossain idän ihmeen peleissä. Se ei ruostu niin äkkiä ja se ei ole helposti vietävissä. Jotku hondat ovat helposti varastettavissa (jopa kolikolla), niiden kanssa saa olla varuillaan (kolariturvallisuus) ja huono ruosteensuoja. Sitten se BMW:n viimeistely eli laatu on mielestäni parempi kuin monissa idän ihmeissä.
                  Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
                  Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
                  Ex - E34 520i -89
                  Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
                  Ex - Audi 80 2.0E -92
                  Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
                  Ex - E36 316i -98
                  Ex - E30 316 -86
                  Ex - Peugeot 405 SRi -88
                  Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
                  Ex - Mazda 323 1.3 -84

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    #10
                    Originally posted by superb View Post
                    Miksi ihmeessä? En menis itse tätä tekemään..
                    Antaa "SUSPNS LEVELLING" virheilmoituksen, jota en foorumin hyvästä avusta huolimatta ole saanut eliminoitua. Ilmoitus on väärä, eli oikeasti ko. vikaa ei autossa ole. Virheilmoitus estää kokonaan OBC:n käytön siinä samalla näytöllä ja vilkkuu koko ajan ajon aikana häiritsevästi. Ei saa kuitattua tai piiloon mitenkään.

                    Eli tuon ilmoituksen takia CCM:stä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Muuten pitäisin sen toki kiinnitettynä. Toisaalta samat asiat täytyy sitten itse tarkistaa, mitä CC valvoo, mutta niinhän se on muissakin autoissa joissa ei moista laitetta ole

                    Toki jos joku tietää miten tuon ilmon saa pois / korjattua niin otan tiedon ilolla vastaan! Liittyykö esim tämä linkin kokkare, joka on apukuskin puolella pohjassa takarenkaan etupuolella tasonsäätöön? Muita vikailmoja ei tule ja CC toimii kyllä normaalisti muuten.

                    Kokkareen kuva:
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Koitas laittaa Check control takaisin toimintaan ja nyppää ajovalojen korkeudensäätömoottoreilta piuhat veke. Oma auto herjasi palaneita polttimoita jatkuvasti ajon aikana ja vika korjaantu ottamalla noi töpselit irti.

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        #12
                        Originally posted by superb View Post
                        Koitas laittaa Check control takaisin toimintaan ja nyppää ajovalojen korkeudensäätömoottoreilta piuhat veke. Oma auto herjasi palaneita polttimoita jatkuvasti ajon aikana ja vika korjaantu ottamalla noi töpselit irti.
                        Palaneet polttimot vikailmoitukset katosi tuon tekemällä, eli on irti, mutta tämä sitkeä pirulainen ei...
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • invisible_pain
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 72
                          • Suomenniemi

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Ihan normaalia arkipäivää vm.91-92 ja abaut noilla kilsoilla olevan e36:n kanssa. Tosin jotkin pesussa rikkuneet lokasuojat, tuulilasin, rosvojen hajoittama konepetto, tulpat jne. ei voi katsoa johtuvan merkin tyyppikulumisesta.
                          Entä, onko katti ja massamittari vaihdettu ennen lambdaa päästöongelmien takia? Jos on, niin ovat todennäköisesti vaihdettu turhaan?
                          Miksi laturi on vaihdettu kahteen kertaan?
                          Mikä ilmastoinnissa on muuten vikana? Huoltamatta syntynyt alipaine?
                          Niin siis tähdenään vielä kertaalleen että kyseessä ei ole mikään "tyyppi"vika lista vaan ihan yleisesti ottaen kyselin että olenko ainut jolla huonoa tuuria vai sattuuko muillekkin näin hyvin kommelluksia...

                          katti vaihdettu tukkeutumisen takia, ilmamassa mittari sisä lankojen katkeamisen takia, laturit vaan yksinkertaisesti hajosivat, ilmastointia ei vielä ole kunnolla edes tutkittu että mikä vikana kun ei tarvetta sille ole näillä keleillä ollut.
                          niin ja listasta puuttui vielä ajotietokoneen check control napin alla oleva pieni osa joka katkesi yht äkkiä, ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisiä ajo tietokoneen pikku nippeli osia?
                          Last edited by invisible_pain; 06-03-2007, 22:12.
                          WV Golf 1.4 -85 | Honda Civic 1.5 Hb -95 | Honda Civic 1.5 HB -93 | Honda Civic 1.5 Sedan -93 | Honda Accord Aerodeck 2.0 -89 | BMW 325i E36 -92sigpic

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Ripe View Post
                            BMW:ssä on minusta enemmän hyviä puolia kuin jossain idän ihmeen peleissä. Se ei ruostu niin äkkiä ja se ei ole helposti vietävissä. Jotku hondat ovat helposti varastettavissa (jopa kolikolla), niiden kanssa saa olla varuillaan (kolariturvallisuus) ja huono ruosteensuoja. Sitten se BMW:n viimeistely eli laatu on mielestäni parempi kuin monissa idän ihmeissä.
                            Jospa nyt ei kuitenkaan yleistettäisi....

                            Comment

                            • Bemarist
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 50
                              • Vantaa

                              #15
                              BMW laatu

                              Kyllähän se valitettava tosiasia on varsinkaan Bmw-3 sarja ei enää (onko joskus?)tyrmää laadukkuudella. Esim. viimeisin TUV-raportti(07) kertoo karua kieltä: 3-sarjassa isojen vikojen osuus, kaikissa ikäryhmissä on suurempi kuin keskitason autossa :think
                              E36 320i -97

                              Ex E30 316i -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎