Announcement

Collapse
No announcement yet.

(520d) Tehojen puute kovemmassa kiihdytyksessä - ratkesi (+lastutus ja koritakuu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H-M
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 388

    (520d) Tehojen puute kovemmassa kiihdytyksessä - ratkesi (+lastutus ja koritakuu)

    Ostin taannoin BMW 520d:n ja autossa oli sellaista ongelmaa että parin tuhannen kierroksen kieppeillä tehot tuntuivat häviävän kovemmassa kiihdytyksessä. Kulutusmittarikin lähti laskemaan, kunnes taas vääntöä rupesi löytymään.

    Oletin, että ongelma ratkeaisi MAF:n (ilmamäärämittain, ilmamassamittain, -mittari vai mikälie) vaihdolla, mutta selvisikin että kyseinen osa oli vaihdettu Salon Autotalossa viime syksynä. Vähän jo hiipi pelko siitä, että olisiko jotain isompaa vialla.

    Vein auton Karalalle lastutettavaksi ja samassa yhteydessä tietty oli tarkoitus ainakin diagnosoida ko. ongelma jos ei myös korjata. Ja yllätys yllätys, kuten ainakin yhdessä tai parissakin tapauksessa tälläkin foorumilla, olivat Salon Autotalossa jättäneet MAF:n vaihdon jälkeen softan päivittämättä (eli buu Salon Autotalo!). Karala teki päivityksen ja vääntö + tehokäyrät näyttivät siltä kuin pitääkin. Samassa yhteydessä sitten lisättiin maltillisesti tehoa hieman yli 115 kw:iin ja vääntöä ~ 340 nm:iin.

    Koritakuusta vielä. Autoon vaihdettiin pari vkoa sitten konepelti ja etuovet takuuseen (hintalappu jotakin 4000 euron pintaan). Aion vielä viedä takaovetkin vaihdettavaksi, pientä maalipinnan kupruilua löytyi niistäkin.
  • HanVat
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 294
    • Lahti

    #2
    Originally posted by H-M View Post
    Ostin taannoin BMW 520d:n ja autossa oli sellaista ongelmaa että parin tuhannen kierroksen kieppeillä tehot tuntuivat häviävän kovemmassa kiihdytyksessä. Kulutusmittarikin lähti laskemaan, kunnes taas vääntöä rupesi löytymään.

    Oletin, että ongelma ratkeaisi MAF:n (ilmamäärämittain, ilmamassamittain, -mittari vai mikälie) vaihdolla, mutta selvisikin että kyseinen osa oli vaihdettu Salon Autotalossa viime syksynä. Vähän jo hiipi pelko siitä, että olisiko jotain isompaa vialla.

    Vein auton Karalalle lastutettavaksi ja samassa yhteydessä tietty oli tarkoitus ainakin diagnosoida ko. ongelma jos ei myös korjata. Ja yllätys yllätys, kuten ainakin yhdessä tai parissakin tapauksessa tälläkin foorumilla, olivat Salon Autotalossa jättäneet MAF:n vaihdon jälkeen softan päivittämättä (eli buu Salon Autotalo!). Karala teki päivityksen ja vääntö + tehokäyrät näyttivät siltä kuin pitääkin. Samassa yhteydessä sitten lisättiin maltillisesti tehoa hieman yli 115 kw:iin ja vääntöä ~ 340 nm:iin.

    Koritakuusta vielä. Autoon vaihdettiin pari vkoa sitten konepelti ja etuovet takuuseen (hintalappu jotakin 4000 euron pintaan). Aion vielä viedä takaovetkin vaihdettavaksi, pientä maalipinnan kupruilua löytyi niistäkin.
    E39 vai E60/E61? Ei kai E60/E61 ole jo maalivikaa?
    -------------------------
    E39 523i
    E36 Cabi `96 m-sport
    E30 320i
    W126.022 280SE kesäautona 1985
    VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
    MB E200 CDI 2002
    *************************
    Polaris OutLaw 500cc `06
    Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
    SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

    MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

    Comment

    • H-M
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 388

      #3
      Juu, sori. e39, eli vm. 2001

      Comment

      • maneesi
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 185
        • E-P

        #4
        aika maltilliseen softaan tyydyit:think
        eikös tämä ole vakiona 110kw commonrail.
        oliko karalassa puhetta mitä tuosta koneesta voisi ottaa maksimissaan
        itsellä 320d -02 ja softaa pitäisi saada mutta epävarmaa on minne lukemiin tuolla voisi päästä ennen kuin turbo ja suuttimet loppuvat

        Comment

        • H-M
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 388

          #5
          Sepä se kun ei ole 110 kw commonrail, vaan se vanhempi 100 kw versio (jakajapumppu jne). 320d:ssähän kone vaihtui vissiin 2001, 520d:ssä ei.

          Comment

          • maneesi
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 185
            • E-P

            #6
            aijaa se menee 500 sarjassa noin. ajattelin et moottori vaihtuu myös siinä 2001

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎