Tiisselin kulutus L/100km?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• zzracing
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Ympärivuotinen kulutus 7,2, kesäkulutus 7,0, pitkässä matka-ajossa 6,4.

Kaikki laskettu todellista kulutusta. 530dAT M-sport -02.
    Mulla 530d touring manuaali 1999, 290tkm kulutukset tismalleen samat kuin yllä viimeisten 22tkm aikana
    Aini renkaat 235/35/18 kesällä

Leave a comment:

• sirkus
    replied
    Pienin kesäkelillä matkassa n.80km/h 5.6l suurin talvella pyörityksessä 10.1l. Keskimäärin menee matkapainoitteisessa ajossa 7.1-7.2l. Heinäkuulta tähän päivään keskikulutus 7.3l sisältää myös muutaman ratakierroksen kemorassa. Ja autohan on -02 530dat

Leave a comment:

• Nisti
    replied
    Originally posted by Nisti View Post
    Kyllä tiedän että tuo näyttää hiukan optimistisia lukemia, mutta ei mitenkään älyttömän kauas heitä tankkausten perusteella, mitä olen mennentullen katellu... Tästälähtien voisi melkein alkaa tiukemmin seuraamaan että kuinka suuri se todellinen kulutus sitte on...
    Kävin laskemassa koslan täyteen. Laskin että keskikulutus oli 9.4, ajotietokone näytti 9.1, eli ei mitään järjettömiä eroja ole noissa lukemissa

Leave a comment:

• touring39
    replied
    Ympärivuotinen kulutus 7,2, kesäkulutus 7,0, pitkässä matka-ajossa 6,4.

Kaikki laskettu todellista kulutusta. 530dAT M-sport -02.

Kesärenkaina 235/45-17 ja talvella 225/55-16+Weba

Leave a comment:

• Tomppa80
    replied
    9.3l oli kulutus 950km matkalla diisseliä. Toki auto painaa +2000kg ja jatkuva neliveto-> ei tarvi jännittää...

Leave a comment:

• -kiki-
    replied
    E39 530d Keskikulutus 7.2L/100km 15000km matkalla,
    Tankkaus.comilla ei ajotietokoneen mukaan.

Leave a comment:

• Nisti
    replied
    Originally posted by finnbiker View Post
    Ootkos tietonen että ajotietokone näyttää pikkasen alakanttiin ton lukeman.
    Kyllä tiedän että tuo näyttää hiukan optimistisia lukemia, mutta ei mitenkään älyttömän kauas heitä tankkausten perusteella, mitä olen mennentullen katellu... Tästälähtien voisi melkein alkaa tiukemmin seuraamaan että kuinka suuri se todellinen kulutus sitte on...

Leave a comment:

• dieselrules
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Että maantiellä 5,7 ja keskikulutus on 8,75 ? Eikö tänne olisi hyvä kerätä ihan oikeaa infoa noista kulutuksista, ilman mitään venkuroita? Kuten Hemikin totesi, 330d matka-ajossa 80-120km/h 0,2 - 9l/100km...
    tota:think en mie ole väittänytkään et niin vähällä menee!!
    Originally posted by dieselrules
    Mulla kans tuo maantiekulutus pyöriny 6.5-7l välillä, tosin ei taho malttaa ajaa rajoitusten mukaan n.120km/h ja yli tahtoo olla mittarissa aina kun maantiellä pitemmässä ajossa rengastus on 225/40-18" ja 255/40-18"

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied
    Originally posted by dieselrules View Post
    Kyl itellä on ihan tankkausten perusteella
    http://tankkaus.com/graph_kmcons.php...lude&car=15514
    Että maantiellä 5,7 ja keskikulutus on 8,75 ? Eikö tänne olisi hyvä kerätä ihan oikeaa infoa noista kulutuksista, ilman mitään venkuroita? Kuten Hemikin totesi, 330d matka-ajossa 80-120km/h 0,2 - 9l/100km...

Leave a comment:

• finnbiker
    replied
    Originally posted by Nisti View Post
    530dat -00

matka-ajossa 80-100km/h, ~5.7l - 6.4l/100km riippuen renkaista.
    Ootkos tietonen että ajotietokone näyttää pikkasen alakanttiin ton lukeman.
    Sain itekki tällattia lukuja ennenku kalibroin polttoainekulutuksen laskurin.
    Nyt pitää aika hyvin kutinsa. ja siinä 6,3 - 7l/ 100 km on kulutus
    matka-ajossa. Sekakäyttö n. 0,5-1l korkeempi

6,3 saa jos matka on pikä, ja max nopeus 100 km/h, eikä pahemmin joudu jonon mukana heijaamaan vauhtia ja kruisilla saa mennä rallatella
    eli tositosi tasasesti saa mennä pitkää loikkaa

Leave a comment:

• dieselrules
    replied
    Edelleen voi kysellä, että mistä ne lukemat on katsottu. Onko laskettu polttoainekuitista vai suoraan ajotietokoneesta? Niissä on meinaan aikamoinen ero.
    Kyl itellä on ihan tankkausten perusteella

Leave a comment:

• Thuppu
    replied
    Edelleen voi kysellä, että mistä ne lukemat on katsottu. Onko laskettu polttoainekuitista vai suoraan ajotietokoneesta? Niissä on meinaan aikamoinen ero.
    Mulla on ero noissa ollut ~0,2 litraa. Hiukan alakanttiin näyttää ajotietokone. Viehän Webastokin osansa...

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied

Leave a comment:

• Nisti
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Melko vähällä olet päässyt. Itse pääsin kesällä juuri ja juuri 6,5l/100km matka-ajossa. Tosin rengastus on 245 ja 275/19.

Kaupunkipyörittelyssä pääsee 9l/100km jos tarkasti ajelee.
    Originally posted by dieselrules View Post
    Mulla kans tuo maantiekulutus pyöriny 6.5-7l välillä, tosin ei taho malttaa ajaa rajoitusten mukaan n.120km/h ja yli tahtoo olla mittarissa aina kun maantiellä pitemmässä ajossa rengastus on 225/40-18" ja 255/40-18"
    Minkäs pihi itselleen voi

Kesällä renkaina pyöriny 235/45-17", nyt talvi kumeina 215/55-16"...

Leave a comment:

• dieselrules
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Melko vähällä olet päässyt. Itse pääsin kesällä juuri ja juuri 6,5l/100km matka-ajossa. Tosin rengastus on 245 ja 275/19.

Kaupunkipyörittelyssä pääsee 9l/100km jos tarkasti ajelee.

Leave a comment:

Working...