Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vapaavirtaussuodatin + tehoputkisto, kannattaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KoPe
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 251
    • Helsinki

    Vapaavirtaussuodatin + tehoputkisto, kannattaako?

    Saako e36 Compactin 316i mopokoneeseen lisää tehoa tai pienempää kulutusta jos laittaa sinne K&N tai INXX -vapaavirtaussuodattimen ja jonkin tehoputkiston esim. Simons? Kannattaako rahallisesti?

    Ilmeisesti noissa tehoputkistoissa on mureempi ääni, mikä lisää kai sisämelua. Millä kierroksilla putkesta tulee enemmän ääntä kuin vakioputkesta?
    KoPe
    --------
    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    #2
    mulla ainakin alkaa jossain 2500rpm:n paikeilla tulla putkesta sisälle ääntä. mutta sillonkin se on sellanen nätti kehräys jota on ilo kuunnella.

    ja sitte jos ajaa tasakaasulla silleen et kierroksen on vaikka kolme tonnia ni ei oikeestaan kuulu mitään erikoista. kiihdytettäessä vasta ääntä lähtee.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • T.L
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 34

      #3
      Ensinnäkin nämä kartionmalliset vapaavirtausputsarit EI nosta tehoa ellei niitä asenneta niin että moottori saa varmasti aina mahdollisimman viileää ilmaa, eli ei se orginaali ole sen huonompi kun joku kartiohomma kun se ottaa ilman suoraa jostain maskin takaa, mutta jos kartioputsari asennetaan niin että se saa myös mahdollisimman kylmää ilmaa niin sitte voi olla apua mut muista et ei tommoset putsarit ja putkisto yksistää paljon mitään tee, vaparissa varsinkin se kokonaisuus ratkasee eli täytyy muutakin palikkaa pistää että noistakin on hyötyy, mut saahan siitä hyvät imu- ja pakoäänet

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Mutta, mutta...äänihän on näissä virityksissä tehoa, joten siinä suhteessahan "viritys" on onnistunut? Vai?

        Comment

        • TONI_VAAN
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 210

          #5
          hhmhhp >:(

          ja mitähän hyötyä miehekkäistä käynti äänEstä on ellei autosta irtoa myös sitä WOIMAA JA WÄÄNTÖÖ. joten kannattaskohan harkita isomman koneen laittoa pellin alle ja sen virittämistä tai sitte koko kotteron vaihtoa isompi koneiseen yksilöön :juo

          toisaalta onhan niitä pakoääniä kiva kuunnella mutta itse haluan nauttia enemästä. kun pelkistä pakoäänistä. :|

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tehonlisäyksen lastun vaihdon ja vapaavirtausputkarin laiton jälkeen huomasi muuallakin kuin lompakossa!
            - auto 325i -88
            - lastu T.Muukkonen
            - putsari K&N

            Kyseinen lastu toi kevyesti vääntöä alakierroksille ja nosti kierrostenrajoittimen jonnekkin 7000rpm?
            Huom. Kone muuten vakio
            Ja kulutus nousi vain 1/2 litraa satasella.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Nyt ei ollutkaan kai kysymys lastusta, vaan "äänettimistä"?

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3059
                • Suomi

                #8
                BMW miehillä pitäs olla ilo kuunnella saundeja kutosesta..ainakaan ittee ei haittaa isokaan pörinä ...
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • biimer327
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1928
                  • Eastside

                  #9
                  Kaippa se vaikutus tuntuu tuossa koneessa vain korvien välissä ja lompakossa.
                  "Suck my dick!"
                  -Ron Jeremy

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Niin ja onhan sillä työllistävä vaikutus...

                    Comment

                    • pete81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 2056
                      • .........

                      #11
                      kyllä noi kannattaa jättää laittamatta! itse ainakin päädyin siihen tulokseen et hankin kutoskoneisen! 328 ja sitä sitten säätämään!

                      Comment

                      • bemari320mies
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 788
                        • Suodenniemi

                        #12
                        Itsellä on Simonsin merkkikohtainen putkisto bemussa mutta ei peltisatsia.
                        Siitä tulee ihan mukavat murinat kun kiihdyttää. Tyhjäkäynti soundikin on ihan hienoa kuunneltavaa. Ainakin mun mielestä. Toi ei ole mikään järkyttävä pörinä/räminäputkisto vaan sellainen hillitty murina kuuluu.
                        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                        EX: BMW E34 525i -90
                        EX: BMW E28 528iA -85
                        EX: BMW 320i Taxi -86

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3059
                          • Suomi

                          #13
                          ei noista kostu mitään/paljoa jos ei säädä autoa muutoksien jälkeen...putkisto ehkä +5-7hp parhaimmassa tapauksessa ja suodatin +-0 todennäköisesti...nokalla saakin sitten enempi ja nuokin vaatii säädön dynossa jos hyötyjä meinaa tosiaan saada käyttöönkin kunnolla.
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • ropo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 648

                            #14
                            Mistä löytyy e36 compactista moottorin ohjausboksi? Vuosimalli on -97 jos sillä on jotain väliä.
                            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎