Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vielä 4HP22 laatikosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    Vielä 4HP22 laatikosta

    Tulipa tuossa vaihdettua öljyt suodattimineen ko. lootaan ja yllätyin sitä
    kun laatikon öljypohjasta näkyi lähteävän putket lauhduttimelle(?).
    Löytyykös tuo lauhdutus kaikista 4HP22 laatikoista vai joistain tietyistä?

    Saapa nähdä mitä loota tykkää tuosta öljyhoidosta, oli aika ruskeat entiset litkut ja mahdollinen edellinen öljynvaihto on täysi mysteeri..käytös ei tosin muuttunut ensivaikutelman mukaan ainakaan huonompaan suuntaan.
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • keksa23
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 100
    • Lapijoki central

    #2
    Lauhdutin....

    :thinkJokusen 4hp22 laatikon pöyhineenä,jokaisessa on nuo lauhdutin systeemit ollu.Yleensä öljykierto/jäähdytys on siellä syylärin vasemmassa päässä.

    Joskus joku säästänyt syylärin hankinnassa ja laittanut ulkoisen"lauhduttimen"
    auton keulille.

    Comment

    • Juuzo
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 103

      #3
      Originally posted by MTV View Post
      Saapa nähdä mitä loota tykkää tuosta öljyhoidosta, oli aika ruskeat entiset litkut ja mahdollinen edellinen öljynvaihto on täysi mysteeri..käytös ei tosin muuttunut ensivaikutelman mukaan ainakaan huonompaan suuntaan.
      Laatikkosi riemuitsee kun vaihdoit siihen öljyt

      Täällä eräs henkilö laittaa kommentteja laatikoiden ikiöljyistä ja siitä, että ne on sinetöityjä ja plaah, plaah... Ja, että niitä ei tarvitse vaihtaa. Kaikkea ei tarvitse uskoa. Itse vaihdan 2 x vuodessa öljyt laatikkoon ( Tomaattiin ).

      Comment

      • MTV
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 337
        • JKL

        #4
        Originally posted by Juuzo View Post
        Laatikkosi riemuitsee kun vaihdoit siihen öljyt

        Täällä eräs henkilö laittaa kommentteja laatikoiden ikiöljyistä ja siitä, että ne on sinetöityjä ja plaah, plaah... Ja, että niitä ei tarvitse vaihtaa. Kaikkea ei tarvitse uskoa. Itse vaihdan 2 x vuodessa öljyt laatikkoon ( Tomaattiin ).
        Joo, toivottavasti uusi ölppä maistuu
        Tämän laatikon tapauksessahan ei tosin ole kyse näistä ns. ikiöljyistä..
        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
        E34 540iA -93

        Comment

        • chorrus
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 565
          • 00100

          #5
          Originally posted by Juuzo View Post
          Laatikkosi riemuitsee kun vaihdoit siihen öljyt

          Täällä eräs henkilö laittaa kommentteja laatikoiden ikiöljyistä ja siitä, että ne on sinetöityjä ja plaah, plaah... Ja, että niitä ei tarvitse vaihtaa. Kaikkea ei tarvitse uskoa. Itse vaihdan 2 x vuodessa öljyt laatikkoon ( Tomaattiin ).
          Mua henk.koht naurattaa ihan vitusti nuo kommentit ikiöljyistä ja siitä miten kaikki hajoaa ja omistaja alkoholisoituu jos öljyt vaihtaa, BLA BLA BLA. Itse vaihdoin (ehkä) 260tkm ajettuun 735ia E32:seen lodjuöljyt, tuli kyllä kovin mustaa paskaa ulos, mutta mitä sitten? Hienosti on pelannut öljyhuollon jälkeen, kuten aikaisemminkin. Vaihdot ovat pehmeämpiä ja ns. "hyvä fiilis" tuosta suoritetusta huollosta!

          AUDI TT Roadster 3.2
          PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
          PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

          ex.
          E38 740iA cosmosschwarzmetallic
          E38 740iA bmw schwarz II
          E39 530dAt titansilbermetallic
          E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
          E32 735iA - lachssilbermetallic
          E24 635CSI polarismetallic
          AUDI A6 TDI
          SAAB 'takemenow' 900i
          CITROËN XSARA VTS
          CITROËN JUMPER
          FORD MONDERO
          ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

          + 23 x Peugeot

          Comment

          • Haukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1366
            • Valkeala

            #6
            Ikiöljyt... paskanvitut sanon minä vaikken mitään tajuakkaan. kaikki öljyt on vaihettava, koska ne paskaantuu ajan myötä, metallisälää ym.
            Mun mielipide.

            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Millainen työ on vaihtaa öljyt 4hp22:seen? Pohja auki, suodattimen vaihto ja loota kiinni. Mittatikun reiästä öljyt sisään? Mitä öljyä? Mistä suodatin ja mitä maksaa? Paljonko öljyä?

              Comment

              • janif
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 146
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Millainen työ on vaihtaa öljyt 4hp22:seen? Pohja auki, suodattimen vaihto ja loota kiinni. Mittatikun reiästä öljyt sisään? Mitä öljyä? Mistä suodatin ja mitä maksaa? Paljonko öljyä?
                sudatin on laakkosella jotain 43€ ja öljä menee 3.5l. öljy esim:dexron 2 tai 3 tai sit mobil atf

                suodattimen vaihto tapahtuu juuri noin kun sanoit
                Bmw E39 535IA vm - 96

                Ex:
                Bmw E39 540ia-96
                Bmw E36 320i - 92
                Bmw E34 535i - 88
                Bmw e21 315 - 85
                Bmw e21 316 - 86

                http://www.fightclubfinland.fi/

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎