Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattiloota vaihtoon liike maksajaksi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #31
    Originally posted by muggo View Post
    Nojoo.... Delta-Auton palvelu Oulussa on lähes yhtä mahtavaa. Vai onko kukaan koskaan kuullut että tehdasTAKUUNALAISEEN autoon tehdään remppaa näin ammattitaidolla: Nesteitä hukkuu, kannen ja lohkon välistä näkyy jälki josta ilmeisesti puskee, kyseessä alta 15tkm ajetti kiesi. TAKUUkorjauksena oli jäähdytysjärjestelmään tungettu purkillinen SYYLÄRINPAIKKAUSAINETTA.
    Mä en koskaan ymmärrä näitä jotka tekevät takuutyönä tälläistä skeidaa. Takuussa maksaja on kuitenkin auton valmistaja ja liike saa ihan listan mukaisen korvauksen hommasta.. Jos kannentiiviste vuotaa niin sittenhän se vaihdetaan ja sillä tsibuli. Enkä todellakaan usko että fiuden(?) maahantuoja maksaa mitään hemmetin syylarinpaikkausaineita, joten liike teki tuonkin tempauksen täysin omalla kustannuksellaan! Huhhuh.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #32
      Jos vaihdelaatikon vika on noin pian ostohetkestä huomattu, on ehdottomasti liikkeen lähettävä mukaan korjaamaan sitä, edes suorittamalla osan kustannuksista. Vaikka joku myyjä sanoo että oot kuitenki rällänny sen rikki,mitäs sitten,ei voida määritellä oikeanlaista ajotyyliä mikä pitäisi auton ehjänä.
      Lastutus kannattaa jättää omaan arvoonsa(lue mainitsematta),koska varmasti moni samanlaisen auton omistajana tietää että automaattilaatikko kestää pitempään kuin viikon lastutuksesta vaikka onkin käytetty. Enkä usko että missään aikoisivat edes suorittaa tutkimuksia onko dde:hen vaihdettu tehokkaampi ohjelma tai vaihdettu ohjelmoitava siru tms.

      Tiedän että jos tehdastakuun aikana auton ns. viritys voidaan osoittaa,takuu ei korvaa siihen liittyviä vikoja(esim. juurikin moottorin viritys poistaa takuuta voimansiirrosta jne.) Mutta miten on asia tällaisessa tapauksessa missä on kyse autokauppiaan myöntämästä takuusta ja millä ei ole mitään tekemistä auton valmistajan kanssa. Jos jollain olisi ensikäden tietoa tästä asiasta tai siitä missä kohtaa käytetyn auton kauppakirjassa tai vastaavassa prosyyrissä mainitaan että liikkeestä ostettua käytettyä autoa ns. virittäessä myyjäliikkeen 6kk:n vastuu loppuu, voisi valaista ainakin minua.
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #33
        Originally posted by Retze View Post
        Jos vaihdelaatikon vika on noin pian ostohetkestä huomattu, on ehdottomasti liikkeen lähettävä mukaan korjaamaan sitä, edes suorittamalla osan kustannuksista. Vaikka joku myyjä sanoo että oot kuitenki rällänny sen rikki,mitäs sitten,ei voida määritellä oikeanlaista ajotyyliä mikä pitäisi auton ehjänä.
        Lastutus kannattaa jättää omaan arvoonsa(lue mainitsematta),koska varmasti moni samanlaisen auton omistajana tietää että automaattilaatikko kestää pitempään kuin viikon lastutuksesta vaikka onkin käytetty. Enkä usko että missään aikoisivat edes suorittaa tutkimuksia onko dde:hen vaihdettu tehokkaampi ohjelma tai vaihdettu ohjelmoitava siru tms.

        Tiedän että jos tehdastakuun aikana auton ns. viritys voidaan osoittaa,takuu ei korvaa siihen liittyviä vikoja(esim. juurikin moottorin viritys poistaa takuuta voimansiirrosta jne.) Mutta miten on asia tällaisessa tapauksessa missä on kyse autokauppiaan myöntämästä takuusta ja millä ei ole mitään tekemistä auton valmistajan kanssa. Jos jollain olisi ensikäden tietoa tästä asiasta tai siitä missä kohtaa käytetyn auton kauppakirjassa tai vastaavassa prosyyrissä mainitaan että liikkeestä ostettua käytettyä autoa ns. virittäessä myyjäliikkeen 6kk:n vastuu loppuu, voisi valaista ainakin minua.
        Puhut kyllä asiaa!! Kuten jo aiemmin kerroin niin valitin heti auton ostamisen jälkeen, että musta tuntuu että laatikko ei toimi oikein, kuitenkin lisäsin, että en ole ennen omistanut automaattia, joten saatan kuvitella!

        Kuluttajasuojalaki sitäpaitsi olettaa, että 6kk aikana ilmenneet viat ovat olleet autossa jo ennen ostamista!!!
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #34
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Kysymys ei ole mistään ylioptimistisesta asenteesta vaan omien oikeuksien ajamisesta, koskien laatikkoa!
          Omien oikeuksien ajaminen on hyvä asia ja näin pyrin itsekin toimimaan varsinkin näissä kuluttajansuojan kattamissa tapauksissa. Yritin vain toppuutella odotusten suhteen aiemman lopputulokseltaan vähän liiankin hyvin sujuneen reklamaation jälkeen. Eikä tietysti hullu ole se, joka pyytää. "Lastutus" on kuitenkin tekijä, johon myyjän on helppo vedota, jos se tulee heidän tietoonsa. Jos autoon merkkiorganisaation logiikalla vaihdetaan uusi laatikko, ostajalla on kuitenkin velvollisuus osallistua kustannuksiin, kun auto on remontin jälkeen odotusarvoa paremmassa kunnossa (laatikon oletettu kestoikä?). Tilanne on tietysti toinen, jos autoon vaihdetaan laatikko purkuosana myyjän valitsemassa liikkeessä.

          Hieman tässä myös ihmetyttää, eivätkö Harisen pojat koeajaneet autoa ennen ohjelmointia. Luulisi heidän kiinnittävän huomiota laatikon poikkeavaan toimintaan. Järkevä lastuttaja ei lähde ohjelmaa tekemään, jos autossa on jotain mekaanisesti pielessä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • wiilllee
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 91

            #35
            mulla kävi samanlainen homma tossa talvella kun ostin e36 325.laatikko porsi 2viikkoa osto hetkestä.soitin liikeeseen ja ne sano kauhean taistelun jälkeen maksavansa laatikon mutta ei laittoa.siitää tuohtuneena soitin kuluttaja virastoon ja ne sano että ei liikkeellä ole mitään 6kk takuuta käytetystä autosta.vaan se katotaan auton iän ja km lukeman mukaan jne...sano että oisin tyytyväinen kun edes maksaa laatikon että ei kannata lähtee käräjille tappeleen asiasta kun ottasin melko varmasti nenääni.mutta kyse oli vm.91.sulla on uudempi auto.

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #36
              Originally posted by wiilllee View Post
              mulla kävi samanlainen homma tossa talvella kun ostin e36 325.laatikko porsi 2viikkoa osto hetkestä.soitin liikeeseen ja ne sano kauhean taistelun jälkeen maksavansa laatikon mutta ei laittoa.siitää tuohtuneena soitin kuluttaja virastoon ja ne sano että ei liikkeellä ole mitään 6kk takuuta käytetystä autosta.vaan se katotaan auton iän ja km lukeman mukaan jne...sano että oisin tyytyväinen kun edes maksaa laatikon että ei kannata lähtee käräjille tappeleen asiasta kun ottasin melko varmasti nenääni.mutta kyse oli vm.91.sulla on uudempi auto.
              Juu tuo ikä varmasti vaikutti tuohon kun on kuitenkin lähes 20 vuotta vanha auto.

              Ikää tulee mun autolla 5 vuotta ja kilsoja oli 159tkm kun laatikko alkoi kiukuttelemaan, ei voida olettaa, että tämä olisi tyypillinen kilometrilukema noille laatikoille kun ne hajoaa, Volvosta sen uskoisi kun niitä sai laitaa 100tkm välein!

              Mulla on liikkeestä kuitenkin luvattu se takuu ja ne ei pääse siitä mihinkään, vaikka se takuu nyt ei ole kuluttajasuojalain mukainen siltä osin kun ylimääräisen takuun pitäisi eli huomattavasti parempi kuin laki määrää!!
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • wiilllee
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 91

                #37
                niin ne kuluttajavirastosta sano et jotkut liikeet myöntää käytetyille autoille erikseen takuita ja niistä tehdään erikseen joku sopimus paperille.onhan sulla uudempi auto ja noin vähän ajettu.

                Comment

                • hoge
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 172
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by wiilllee View Post
                  niin ne kuluttajavirastosta sano et jotkut liikeet myöntää käytetyille autoille erikseen takuita ja niistä tehdään erikseen joku sopimus paperille.onhan sulla uudempi auto ja noin vähän ajettu.
                  Itse sain kirjallisena takuun paperilla (20tkm/1 vuosi) delta-autosta. Korvaa ns. puolet viasta, mutta tää mun 2,5 kk kestäny laatikkoremppa ei maksa mulle mitään,koska kolme päivää meni kun laatikko oireili. Ehdotin että josko takuuaika lähtis alusta pyörimään kun auton saa takaisin kun tähän korjaamiseen on menny jo jonkin aikaa, johon olivat aika myöntyväsiä, samoin että katsastavat sen jne. Näköjään noissa isoissa lafkoissa on eroja noitten korvauksien suhteen. No toivottavasti pääsette sopimukseen liikkeen kanssa laatikon rempasta/vaihdosta.
                  Eivät kyllä deltastakaan kovin helposti koko askia vaihdata (5000€) vaan ensiks menee venttiilikoneisto pelkästään pajalle ja sitten edetään täysremppaan jos ei toimi vieläkään. Mutta täytyy nostaa hattua niille, sijaisauto koko ajan ollu alla, ystävällisiä ovat olleet koko ajan vaikka itsellä on meinannu jo hermo revetä pariin otteeseen.

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    #39
                    Osaisko joku selittää miksi se on niin h*** vaikeeta hoitaa takuuasiat. Jos kerran on myöntänyt takuun niin miksi takuuasioissa asiakas muuttuu heti viholliseksi? Etenkin kun useimmissa tapauksissa takuuasioiden hoito ei ole pois myyjän omasta pussista.

                    Comment

                    • wiilllee
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 91

                      #40
                      johtusko vaikka siitä että jotkut kauppiaat kusee silmään sen minkä kerkee että saa huonon auton meneen kaupaks.sitten kun hajoo jotain seuraavana päivänä niin ei ne muista myöntäneen mitään takuita ja haistattelee vitut ja latasee luurin korvaan.

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #41
                        Originally posted by Vanquish View Post
                        Osaisko joku selittää miksi se on niin h*** vaikeeta hoitaa takuuasiat. Jos kerran on myöntänyt takuun niin miksi takuuasioissa asiakas muuttuu heti viholliseksi? Etenkin kun useimmissa tapauksissa takuuasioiden hoito ei ole pois myyjän omasta pussista.
                        Älä muuta sano!! Kirjallisenahan tuo takuu nyt olisi pitänyt pyytää, kun en ajatellut, että liike pyörtää puheensa!! PRKL!!! No taistelu jatkuu...
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • HeNkKa03
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 49
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Liian sinisilmäsenä ei pidä ikinä mennä ostamaan liikkeestä autoa, varsinkin vanhempaa. Ihmettelen vaan että kuitenkin sulla noin uus auto ja niin paljon vikaa, ettei vaan olis tehtaan ns. "maanantaikappale" ja liike ollu tyytyväinen kun on saanu sen eteenpäin omista nurkista pois? Tiedä häntä, yhtään täysin rehellistä autoliikettä en vielä oo tavannu...

                          Comment

                          • hoge
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 172
                            • Helsinki

                            #43
                            Tulikos tähän hommaan mitään ratkaisua liikkeen kanssa?

                            Comment

                            • kurkoonen
                              Newbiemmer
                              • Aug 2007
                              • 18

                              #44
                              Ihan mielenkiinnosta kysäisin itsellä on homma vähä vaiheessa 530D:ni odottelee liikkeessä että vaihteistovika huolletaan mitäs jos se tuleekin vähän kalliimmaksi mitä autoliike odottaa ja päätyvät tekemään jonkimmoisen hätäkorjauksen että se pelittää muutaman kuukauden ja sitten sanoo poks, onko myyjä edelleen velvollinen korjaamaan laatikon jos todetaan liike on laiminlyönyt bmw-huollon antamaa ohjeistusta niiltä osin esim. on ollut jotain mekaanista vikaa joka on painettu vaan villaisella.
                              Onhan tämä vähä kaukaa haettu mutta ei se laatikkoremppa mitään ilmaista ole todellakaan.

                              itsellä lukee soppari paperissa näin: Sopimuksen mukaan myyjä huoltaa vaihteistovian, josta on ilmoitettu ostajalle. Lisäksi myyjä huoltaa sovituilta kohdilta (öljyt, suodattimet, hehkut jne..)

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #45
                                Originally posted by kurkoonen View Post
                                Ihan mielenkiinnosta kysäisin itsellä on homma vähä vaiheessa 530D:ni odottelee liikkeessä että vaihteistovika huolletaan mitäs jos se tuleekin vähän kalliimmaksi mitä autoliike odottaa ja päätyvät tekemään jonkimmoisen hätäkorjauksen että se pelittää muutaman kuukauden ja sitten sanoo poks, onko myyjä edelleen velvollinen korjaamaan laatikon jos todetaan liike on laiminlyönyt bmw-huollon antamaa ohjeistusta niiltä osin esim. on ollut jotain mekaanista vikaa joka on painettu vaan villaisella.
                                Onhan tämä vähä kaukaa haettu mutta ei se laatikkoremppa mitään ilmaista ole todellakaan.

                                itsellä lukee soppari paperissa näin: Sopimuksen mukaan myyjä huoltaa vaihteistovian, josta on ilmoitettu ostajalle. Lisäksi myyjä huoltaa sovituilta kohdilta (öljyt, suodattimet, hehkut jne..)
                                Tuohan menee silleen, että se liike mikä korjaa laatikon vastaa siitä sen jälkeen. Kannattaa pysyä vaan tiukkana se auttoi mullakin!!
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎