Announcement

Collapse
No announcement yet.

E -39 530 D:n kestävyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    E -39 530 D:n kestävyys?

    E-39 530 D kiinnostaisi vm 1999 - 2000 malliset

    Mahtaako tehdä enää mitään 315 tkm - 400 tkm ajettuna, vakiona ja manuaalilaatikolla varustettuna?

    Mitkä paikat mahtavat ensimmäisenä hajota?

    -moottori
    -vaihteisto
    -ruoste? onko e 39 -korinen muuten paha ruostumaan ja jos on niin mistä ruostetta kannattaa ensimmäisenä katsastaa?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3449
    • Janakkala

    #2
    Tätäkin on täällä jo puitu jo kyllästymiseen saakka, joten taasen voisi todeta, että ei niistä mitään vikaa puutu
    Tuolla hakutoiminnolla löytyy yhtä sun toista.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      #3
      Originally posted by casino View Post
      onko e 39 -korinen muuten paha ruostumaan ja jos on niin mistä ruostetta kannattaa ensimmäisenä katsastaa?
      Katsastamisen ammattimies sanoi että ei ole ensimmäistäkään ruostunutta vielä nähnyt. No mulla kyllä kukkii peräkontista lukon ympäriltä ja sieltä normaalista paikasta eli polttoaineluukun sisältä alaosasta mihin vesi jää seisoon.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Katsastamisen ammattimies sanoi että ei ole ensimmäistäkään ruostunutta vielä nähnyt. No mulla kyllä kukkii peräkontista lukon ympäriltä ja sieltä normaalista paikasta eli polttoaineluukun sisältä alaosasta mihin vesi jää seisoon.

        No kuulostaa ihan lupaavalta

        En kyllä itsekään ole liikenteessä nähnyt kovinkaan ruosteista E -39 korimallista Baijeria.

        530d pitää kyllä saada....
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          Koneessa joutuu silloin tällöin vaihtamaan:
          - turboahdin tai ohjauksessa vikaa (tehoja puuttuu, savuttaa, syö öljyä)
          - ilmamassamittari (tehoja puuttuu jne)
          - suuttimet (tehoja puuttuu tai ei lähde enää lainkaan käyntiin)
          Nämä on ne yleisimmät viat noissa vuosimalleissa.

          Mekaanisesti koneet kestäviä eli laakerit yms.

          Vaihteistossa lähinnä vaihteensiirron takertelua ja väljiä vivuston puslia.

          Ruostetta aika harvoin ja vielä harvemmin ongelmaksi asti. Lähinnä peräkontin luukun alaosasta tai bensatankin luukun sisältä kannattaa etsiä. Jos muualta ruosteessa, melko varmasti kolaroitu ja huonosti maalattu. Tai muuten alunperin tehtaalta maalivikaisena lähtenyt yksilö.

          Alustassa monesti pientä tai isompaa korjattavaa (puslat, nivelet), mittariston ison näytön (jos on otettu lisävarusteena 530d:ssa) pikselivikoja, lämmityslaitteen puhaltimen ohjauksen vikaa jne..
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Juhis View Post
            Koneessa joutuu silloin tällöin vaihtamaan:
            - turboahdin tai ohjauksessa vikaa (tehoja puuttuu, savuttaa, syö öljyä)
            - ilmamassamittari (tehoja puuttuu jne)
            - suuttimet (tehoja puuttuu tai ei lähde enää lainkaan käyntiin)
            Nämä on ne yleisimmät viat noissa vuosimalleissa.
            Alustassa monesti pientä tai isompaa korjattavaa (puslat, nivelet),lämmityslaitteen puhaltimen ohjauksen vikaa jne..
            Tuossahan ne taitaa olla yleisimmät, lisäksi polttoainepumput ja erilaiset anturit: moottorin ja ABS.
            Kannattaa huomata, että turbo ja suuttimet ei ole ihan halpa lystiä.
            1 kpl alustan puslaa ei ole kallis, mutta n * se, jo voi ollakin. Varsinkin, jos ei osaa/pysty itse vaihtamaan.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • maanlu
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 255
              • Pohjanmaa

              #7
              itse nyt ajanut 530d touringilla noin 50000km vm -99 ajomäärä 248000km
              ja tähän mennessä vaihdettua:
              -taka apurungon puslat 60€/kpl yhteensä 4kpl.
              -etupäähän reaktiotangon puslat 25€/kpl
              -eteen ja taakse kallistuksenvakaajan tangot
              -etujarrulevyt ja palat (pintaa oli ja vahvuutta levyissä mutta täristyksen takia vaihdettu Zimmermann sport laikat)
              -polttoainepumpun rele
              -edellisen omistajan toimesta vaihdettu ainakin ilmamassamittari
              -vaihdon edessä alkaa olla takajarrulevyt ja iskarit(ei ole vuotaneet mutta jonkin verran väsyneet)
              Joiltakin on tosiaan paukkunut turboja ja automaatti versioista on mennyt imusarjan läpppiä koneen läpi tehden tuhoja.
              Ja muistaakseni on myös commonrail pumppuja mennyt jostakin yksilöistä mutta epäilisin että on olleet taikalaatikoiden aikaan saannosta (lue tehoboxi)
              joka muka mainosmiesten mukaan on digitaalinen ja kuitenkin asennetaan paine anturin liittimelle menevään johtoon antaen virheellisiä (analogisia resistanssiarvoja) painearvoja DDE:lle aiheuttaen yletöntä commonrail jakotukin paineen nousua,saahan sillä soppaa lisää vakio suuttimen aukioloajalla.lisää soppaa = lisää tehoa,onhan se totta mutta minkä kustannuksella? oisko luotettavuuden
              Automaattiin suhtautuisin varauksella vaikka on tosi suosittu.
              On siihen malliin ollut porukalla ongelmia että itse päädyin manuaaliin.

              korjatkoon joku jos olen ymmärtänyt väärin.
              Last edited by maanlu; 28-03-2007, 21:41.
              E34 M5
              E61 535D

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by maanlu View Post
                itse nyt ajanut 530d touringilla noin 50000km vm -99 ajomäärä 248000km
                ja tähän mennessä vaihdettua:
                -taka apurungon puslat 60€/kpl yhteensä 4kpl.
                -etupäähän reaktiotangon puslat 25€/kpl
                -eteen ja taakse kallistuksenvakaajan tangot
                -etujarrulevyt ja palat (pintaa oli ja vahvuutta levyissä mutta täristyksen takia vaihdettu Zimmermann sport laikat)
                -polttoainepumpun rele
                -edellisen omistajan toimesta vaihdettu ainakin ilmamassamittari
                -vaihdon edessä alkaa olla takajarrulevyt ja iskarit(ei ole vuotaneet mutta jonkin verran väsyneet)
                Joiltakin on tosiaan paukkunut turboja ja automaatti versioista on mennyt imusarjan läpppiä koneen läpi tehden tuhoja.
                Ja muistaakseni on myös commonrail pumppuja mennyt jostakin yksilöistä mutta epäilisin että on olleet taikalaatikoiden aikaan saannosta (lue tehoboxi)
                joka muka mainosmiesten mukaan on digitaalinen ja kuitenkin asennetaan paine anturin liittimelle menevään johtoon antaen virheellisiä (analogisia resistanssiarvoja) painearvoja DDE:lle aiheuttaen yletöntä commonrail jakotukin paineen nousua,saahan sillä soppaa lisää vakio suuttimen aukioloajalla.lisää soppaa = lisää tehoa,onhan se totta mutta minkä kustannuksella? oisko luotettavuuden
                Automaattiin suhtautuisin varauksella vaikka on tosi suosittu.
                On siihen malliin ollut porukalla ongelmia että itse päädyin manuaaliin.

                korjatkoon joku jos olen ymmärtänyt väärin.
                Automaattia en ole ajatellutkaan....

                Meneekö nuo imusarjassa olevat läppätouhut niin, että ne ovat vain automaatissa ja manuaalissa EI niitä ole?

                Manuaalivaihteinen lienee varsin kestävä jos ei rupea "lastuttelee" ja sekä ajelee normaalisti (kovaa), mutta ei mitään liikennevalo / muita repiviä lähtöjä...?
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • maanlu
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 255
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by casino View Post
                  Automaattia en ole ajatellutkaan....

                  Meneekö nuo imusarjassa olevat läppätouhut niin, että ne ovat vain automaatissa ja manuaalissa EI niitä ole?

                  Manuaalivaihteinen lienee varsin kestävä jos ei rupea "lastuttelee" ja sekä ajelee normaalisti (kovaa), mutta ei mitään liikennevalo / muita repiviä lähtöjä...?
                  Yhden manuaali laatikko rikon disussa tiedän ja sekin johtu siitä että loota oli ollut kuiva öljyistä koska kardaanin stefa oli vuotanut ölkät ulos ja sitä myötä loota ottanut itteensä.

                  kyllä repimällä kaikki rikki saa. perän epäilisin ensimmäisenä antautuvan jos alkaa possutteleen ilman luistonestoa.
                  E34 M5
                  E61 535D

                  Comment

                  • Magic530dAT
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 119
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by casino View Post
                    E-39 530 D kiinnostaisi vm 1999 - 2000 malliset

                    Mahtaako tehdä enää mitään 315 tkm - 400 tkm ajettuna, vakiona ja manuaalilaatikolla varustettuna?
                    Tänään autotalliin ajaessa mittari näytti 299922 km, ja kyseessä -01 530dA Touring, eli automaatti.

                    Ruostetta ei ole missään, vaihdettu on etujarrulevyt (palatkin tietysti), etuiskarit (Sporttialusta), yksi vesiletku, molemmat termostaatit ja akku !
                    E93 330d -09
                    F11 M550d Touring -12
                    E61 LCI 530xDA Touring -07
                    E39 LCI 530DA Touring -01

                    Comment

                    • teepee
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 149
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by casino View Post
                      E-39 530 D kiinnostaisi vm 1999 - 2000 malliset

                      Mahtaako tehdä enää mitään 315 tkm - 400 tkm ajettuna, vakiona ja manuaalilaatikolla varustettuna?
                      Nykyinen ajopeli ei ihan osu tuohon haarukkaan, sillä se on vuoden 2001 mallia ja automaattilaatikolla eikä kilsojakaan ole kuin 127000.

                      En ole tehnyt määräaikaishuoltojen lisäksi oikeastaan mitään tähän autoon. Takalasin pyyhkimessä (farkkumalli) oli vikaa, mutta ilmeisesti joku on sitä ensin pahoinpidellyt (ilkivaltaa) ja sitten edellinen omistaja oli jollain liimavirityksellä saanut sen kasattua. Tuulettimen ohjauksessa on ollut pari-kolme jotain hämminkiä (automaatti-ilmastoinnin ruudulla näkyy, että flekti pyörii täysillä, mutta kabiinissa on hiljaista eikä ilma liiku) ja puhelimen autossa oleva pää on mykkä (kapulan ruudulla lukee vain "please wait"), saavat katsoa ne seuraavassa öljynvaihdossa.

                      Viime kesänä toin itse asiassa kaksikin tällaista E39 530dA:ta (tarinat ja kustannukset WWW-sivuillani, linkki sigussa). Niitä etsiessäni törmäsin pariinkin sellaiseen yksilöön, joista oli turbo vaihdettu takuuna jo selvästi ennen kuin satatonnia oli tullut mittariin. Sikäläiset autokauppiaat sanoivat, että turbo joko toimii tai sitten ei, eli se joko hajoaa nuorena tai kestää vanhaksi. Maallikon korvaan tuo 300-400 tonnia kuulostaa aika kovalta kilometrimäärältä, joten siihen en osaa kommentoida.

                      Malli on kuitenkin mielestäni oikein mukava ja kaunis. Tehoja löytyy riittävästi, myös automaattiboksilla, ja jos pian saadaan diesel-verokin pois, niin mikäs tällä olisi ajella. Vähän kuitenkin jäi kutittelemaan, että olisiko se V-koneen murina sittenkin mukavampaa, ja E38-kori on kuitenkin vielä kauniimpi kuin tämä E39... ehkäpä tänä kesänä innostun sellaisesta projektista.
                      E39 530dA Touring '01
                      http://www.peltonen.com/

                      Comment

                      • Laxa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1363
                        • Tampere

                        #12
                        Jos tuollaisilla kilometreillä on aikomus ostaa tuon ikäinen 530d niin se on sitten parempi vain hyväksyä että vikoja saattaa ilmaantua. Eli auton hinnassa kun säästät puolet niin varaa siitä puolet ilmaantuviin remontteihin. Eipähän tule yllätyksiä.

                        Originally posted by casino View Post
                        Meneekö nuo imusarjassa olevat läppätouhut niin, että ne ovat vain automaatissa ja manuaalissa EI niitä ole?
                        Mitä tulee tuohon automaatin "läppä" juttuun niin siitä voi lukea täältä foorumilta selvityksiä ja pohdintoja vaikka koko viikon, mutta se on varmaa, että jos haluaa eliminoida niiden riskin hajottaa moottorin totaalisesti, on siihen muutamia vaihtoehtoja.

                        - poista EGR käytöstä (joko mekaanisesti tai ohjelmallisesti) ja putsaa imusarja, tarkista läppien kunto
                        - tee kuten edellä mutta poista läpät kokonaan
                        - vaihtaa manuaalilaatikolla varustettuun versioon ja pilaa hyvä kokonaisuus typerällä laatikko valinnalla (okei, mielipiteeni vain, ei herneitä nokkaan)

                        Ne läpät saattaa lähteä sieltä imusarjasta vain ja ainoastaan egr:n tuoman paskan mukana, jota saattaa irrota.

                        Onkohan tällä foorumilla ketään kenelläkään omakohtaisia kokemuksia läppien irtoamisista? Ei ole ainakaan osunut silmään. Tornihuhuja sen sijaan vaikka millä mitalla. Täytyy nyt koputtaa puuta (kopkopkop)

                        EDIT: Edellisen omistajan aikana takuuseen vaihdetun moottorin "läppätapauksen takia" on foorumilla ainakin yksi.
                        Last edited by Laxa; 30-03-2007, 13:10.
                        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                        EX: E61 530xdAT -07
                        EX: E60 520dA Sedan -08
                        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                        EX: E39 530dAT -02
                        EX: E36 320iA -91
                        EX: R1150RT -03

                        Comment

                        • casino
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 663
                          • Keski-Suomi

                          #13
                          Joo...

                          Niinhän se on kun käytetyn ostaa pitää varautua remontteihin....


                          Meinasin tuolla km-lukemalla sitä, että mahtaako miten kestävä olla tuo 3.0 d kun vertaa vaikka "legendaarisiin" Mersun koneisiin millä ajetaan helposti kuulemma 700 000 tkm pelkillä öljynvaihdoilla...
                          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                          e39 -530d touring 11/1999
                          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                          Comment

                          • Laxa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1363
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by casino View Post
                            Joo...

                            Niinhän se on kun käytetyn ostaa pitää varautua remontteihin....


                            Meinasin tuolla km-lukemalla sitä, että mahtaako miten kestävä olla tuo 3.0 d kun vertaa vaikka "legendaarisiin" Mersun koneisiin millä ajetaan helposti kuulemma 700 000 tkm pelkillä öljynvaihdoilla...
                            eipä sellaisia dieselmoottoreita taida tehdä kukaan, ei edes Mercedes.
                            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                            EX: E61 530xdAT -07
                            EX: E60 520dA Sedan -08
                            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                            EX: E39 530dAT -02
                            EX: E36 320iA -91
                            EX: R1150RT -03

                            Comment

                            • tuomkiti81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 1162
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Laxa View Post
                              eipä sellaisia dieselmoottoreita taida tehdä kukaan, ei edes Mercedes.
                              no kyllä se mercedes taitaa vaan niitä vielä tehdä...ompa noita ex-taxi väyrysiä myynnis millä päästelty ton 700tkm ilman mitää kummempia
                              Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                              Opel Insignia 2.0 Cdti
                              Scania R560 8x4

                              Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                              Ex. E60 530dA -05
                              Ex. E39 530dA -01
                              Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                              Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                              Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎