Announcement

Collapse
No announcement yet.

530Da Tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rei7pir8
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 248

    #16
    Originally posted by bemari320mies
    EGR-venttiiliä ei saa poistaa toiminnasta! Ei mene katsastuksessa päästöistä läpi! Vie korjaamolle takaisin ja käske laittaan se takuuna takaisin! EGR-venttiili kierrättää pakokaasuja takaisin sylinteriin. Onhan se tavallaan savutuksen esto.
    EGR vähentää typenoksideja alentamalla palamislämpötilaa!
    Typenoksidit ei näy savuna vaan ne on hiukkaspäästöjä jotka näkyy ja joita mitataan katsastuksessa. (musta savu)
    eli ei näy katsastuksessa EGR:n poisto!
    525iA -91
    518i -90
    324tdic -88

    Comment

    • Guest's Avatar

      #17
      jarkko

      morjens!

      seurailin mielenkiinnolla keskusteluanne aiheesta. Itellä on 184 heppasessa automaatti 530D:ssä ollu hankinnasta asti tehottomuutta alakierroksilla, tehojen aaltoilua pienillä vaihteilla ja tehojen aaltoilua tietyillä kierroksilla. Ensin vaihdettiin Veholla kaikki mahdolliset turbon ohjaukseen liittyvät anturit (ilmamäärä- ja alipaine).

      Tehojen aaltoilu parani hiukan, tehottomuus ei eikä pienillä vaihteilla tehottomuus.

      Ed. main. lisäksi peliin ilmestyi aikamoinen rahina eteen oikealle (siis turbon suunnalle) tietyllä kierrosalueella...

      Yks Siilinjärveläinen turboexperttifirma ties kertoa, että 530D:hin on kuopion takseihin vaihdeltu turboja jopa 60tkm:n välein. On kuulemma tehty jo kuusi sukupolvea turboja ko. koneelle. Ja minun autossa (184hp) oli se kaikista huonoin versio. Vaihdettiin uusin ja parhain, siis se 6. versio (193hp). Vanha oli täysin entinen...

      No tehoja tuli lisää aika lailla, mutta aaltoilu ei hävinnyt. Rahina tippui nippa nappa huomattavaksi (siis kai kuuluu jo asiaan).

      Veljellä on vastaava kori bensana ja kävi aamulla ajelemassa omilla asioillaan minun autolla; Takasi tullessa totesi ekalla hengen vedolla, että onpa tehottomat jarrut käynnistyksen jälkeen, tokalla hengen vedolla, että joko alipainepumppu ei tuota alipainetta kunnolla (siis on sökö) tai järjestelmä vuotaa jostakin päin. Kolmannella hengenvedolla totesi, että turboahan perinteisesti ohjataan alipaineella, samoin kuin automaattilootaakin, joten saattaapi hyvin olla, että tehon vaihtelu, sekä turbolla, että lootalla johtuu alipainevuodosta jossakin päin...

      Alipainejärjestelmää en tunne sen kummemmin kuin turbon tai automaatin ohjaustakaan ko. härvelistä, mutta asiaan saadaan varmuutta alkuviikosta...

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Näissä vehkeissä alipaine ei ohjaa laatikkoa.
        ---

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎