Announcement

Collapse
No announcement yet.

Millä pöntöllä saisi miehekkäämmät äänet 540:seen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3983
    • Suomi

    #16
    Itsellä myös kesän paikkeilla aikomus laittaa putkisto tilaukseen ja en ole oikeastaan miettinyt, kun eisenmann:in ja supersprint:in valmistamia putkistoja.
    Vaikka eisenmann:ilta löytyy vain takapönttö ja supersprint:ltä putkisto kateista alkaen niin siltikin ainoa hyöty taitaa olla makeammat "mörinät" jos näin voi sanoa.:think
    Ei oikein tahdo löytyä mitään fakta tietoa että tuolla vaihdoksella jotain tehonlisäystä voisi saada... Ja varsinkaan, kun ei vaihda pakosarjoista asti putkistoa.
    Hyvänä esimerkkinä täydellisestä putkisto vaihdoksesta ja mitä jotkut valmistajat ilmoittaa on e39 M5 +30hv ja jotain +**nm joka on melko optimistinen ilmoitus minusta.
    Ja toinen josta on fakta tietoa niin hamann m5 +90hv ja jotain **nm mutta tuossakin oli moottorinohjaus saanut päivityksen niin sillä taitaa olla suurin merkitys.(?)
    Ainakin omalla kohdalla tässä ratkaisee eniten putkiston rahalliset kustannukset jos tosiaan vain haluaa makeammat äänet niinku tässä alkaa kovasti vaikuttamaan ettei muuta tule saamaan.:think
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7398
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Juhaska View Post
      Hyvänä esimerkkinä täydellisestä putkisto vaihdoksesta ja mitä jotkut valmistajat ilmoittaa on e39 M5 +30hv ja jotain +**nm joka on melko optimistinen ilmoitus minusta.
      Minähän en näistä mitään tiedä, mutta kun muistaa ne m5board.com:n Gustav:in Supersprintin tehtailla ottamat kuvat vakio M5-pakosarjoista ja Supersprintin pakosarjoista niin en oikeastaan enää hirveästi epäile/ihmettele tuota eroa. Tuollahan oli myös dynottu erot ihan oikeasti: "The car as standard 411 HP and after the modifcations it had 441 HP"

      Last edited by Petri.Kekkonen; 05-04-2007, 09:05.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3983
        • Suomi

        #18
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Minähän en näistä mitään tiedä, mutta kun muistaa ne m5board.com:n Gustav:in Supersprintin tehtailla ottamat kuvat vakio M5-pakosarjoista ja Supersprintin pakosarjoista niin en oikeastaan enää hirveästi epäile/ihmettele tuota eroa. Tuollahan oli myös dynottu erot ihan oikeasti: "The car as standard 411 HP and after the modifcations it had 441 HP"

        http://www.m5board.com/vbulletin/sho...996#post946996

        No nyt on sitten faktaa tuostakin. Ei tarvi enää kuulopuheiden perusteella arvuutella mitä siitä voisi saada irti näillä modauksilla.
        Että Juhis ja muut e39 M5:sen omistajat putkistoa tilaukseen!
        Harkitsisin itsekkin jos jostain saisi vastaavanlaista putkistoa 540:seen mutta eipä oikein tahdo löytyä...
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • Ari78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 95
          • Ylivieska

          #19
          Mulle pitäisi tulla ensi viikolla tohon ämmäläiseen Supersprintin pöntöt ja x-pipe. Niillä tuskin tehot nousee mutta äänistä pitäisi tulla huomattavasti paremmat. Pakosarjan hankkiminen on harkinnassa vielä ku hinta oli muistaakseni noin 2000e hujakoilla.
          Nykyinen: F11 520d vm.2017
          Ex: E83 X3 vm.2008
          Ex: E63 630iA vm.2005
          Ex: E39 M5 vm.2000

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7045
            • Forssa

            #20
            No mulla tipahti putki tossa viime syksynä ja sitten oli keskipöntöltä taaske päin ihan tyhjää. Eli auto piti kauheaa mekkalaa sen muutman kilometrin minkä joutus ajamaan. No sitten otin pätkän 2,5" putkea ja rupesin väsäämään putkea ihan siinä toivossa että saisin noi äänet kuriin ja kun ei ollut rahaa tilata koko putkistoa niin myös niinkuin väliaikaiseksi vaihtoehdoksi. No siinä sitten kävi niin että ne äänet jäi vähän liian meluisaksi kun tuli valittua väärän lainen pönttö sinne taakse.
            En sitten tiedä että mitä muut on mieltä mutta minä tykkään kun autosta lähte ääntä kun kiihdytetään rajusti tai sitten ihan semmoset matalat äänet. Noi orkkis putket ei sovi sitten kyllä mihinkään, ensimmäiseksi ne näyttää tyhmiltä (suurin osa) ja toiseksi ne tuppaa ahistamaan liikaa. Mutta ei sitten taasen sovi unohtaa että pitää siellä putkessa jotian pientä vastapainetta olla joa lähtee itse tekemään putkistoa (en kyllä suosittele).

            Meni selittelyn puolelle, en tiedä kuinka moni tajus mutta koittakaa ymmärtää ees jotain...

            E: Sorry lievä OT
            Last edited by |foder|; 05-04-2007, 15:33.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • Juhaska
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 3983
              • Suomi

              #21
              Originally posted by Ari78 View Post
              Mulle pitäisi tulla ensi viikolla tohon ämmäläiseen Supersprintin pöntöt ja x-pipe. Niillä tuskin tehot nousee mutta äänistä pitäisi tulla huomattavasti paremmat. Pakosarjan hankkiminen on harkinnassa vielä ku hinta oli muistaakseni noin 2000e hujakoilla.
              Äänet on kyllä varmasti makeat tuon vaihdoksen jälkeen.
              Mutta jos jätät vakio katit niin tuon pakosarjan vaihdos ei välttämättä ole kovin hyödyllistä, kun kuitenkin katithan siinä eniten sitä "poweria" vie.:think

              Tieten jos laitat nuo kisakatit ja vaihdat ne sitten aina katsastuksen yhteydessä taas vakioihin?

              Tällöin olisi varmaan paras laittaa sellaiset holkit kattien päihin ja kiinnitys pulteilla ja muttereilla. Eli eräänlainen pikakiinnitys eikä vaihdossa menisi, kun n.20min kunhan auton saa ilmaan ennen, kun vie auton konttorille katsastukseen.

              Mutta valintojen maailmassa eletään ja jokainen tyylillään.
              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

              Comment

              • chorrus
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 565
                • 00100

                #22
                Originally posted by Masa2.5 View Post
                Mitkä helvetin teini äänet?, ei jumankauta mitä juttuja

                Omia kokemuksia ei ole mutta: Eisenmann:lla pitäisi tulla hyvät saundit. http://www.youtube.com/watch?v=NV4ro0x80v0



                Olihan auto E39?

                Repesin kanssa noihin teiniääniin, ei nyt puhuta 316:sta.

                V8:ssa ne teiniäänet vissiin vähiten on, lapsukaiset.

                Itse otin välivaimentimen pois takaata, nyt puhaltaa suoraan pakosarjalta suoraan katin kautta takapöntölle, eivätkä pakokaasut enää "sekoitu"

                Sylinterit 1-4 -> pakosarja -> katti -> takapönttö
                Sylinterit 4-8 -> pakosarja -> katti -> takapönttö
                Tuolla modauksella sai mukavan V8:n höpinän aikaan kierroksia käytettäessä, maantieajoon ei lisääntynyt melu, eikä tyhjäkäynnille.

                Saa se V8 pitää ääntä, tuo modi tyydytti itseäni ja rahallisesti tuttu hitsari otti alta satasen hommasta.
                Parempi noin, kun esim E46 328 mikä kuulostaa vakioputkella lähinnä 100NX Nissanilta!
                Last edited by chorrus; 05-04-2007, 18:25.

                AUDI TT Roadster 3.2
                PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                ex.
                E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                E38 740iA bmw schwarz II
                E39 530dAt titansilbermetallic
                E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                E32 735iA - lachssilbermetallic
                E24 635CSI polarismetallic
                AUDI A6 TDI
                SAAB 'takemenow' 900i
                CITROËN XSARA VTS
                CITROËN JUMPER
                FORD MONDERO
                ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                + 23 x Peugeot

                Comment

                • Jussi78
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 916
                  • Ruukki

                  #23
                  Originally posted by AMP View Post
                  teini äänet lähtee 4 pyttysistä mopoista, kasit ja kutoset on erikseen
                  Niin ja nämä v12set onkin sitten ihan omaa luokkaa
                  Käyttis 530d


                  Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

                  Comment

                  • JanisHell
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 410

                    #24
                    Originally posted by Juhaska View Post
                    Äänet on kyllä varmasti makeat tuon vaihdoksen jälkeen.
                    Mutta jos jätät vakio katit niin tuon pakosarjan vaihdos ei välttämättä ole kovin hyödyllistä, kun kuitenkin katithan siinä eniten sitä "poweria" vie.:think

                    Tieten jos laitat nuo kisakatit ja vaihdat ne sitten aina katsastuksen yhteydessä taas vakioihin?

                    Tällöin olisi varmaan paras laittaa sellaiset holkit kattien päihin ja kiinnitys pulteilla ja muttereilla. Eli eräänlainen pikakiinnitys eikä vaihdossa menisi, kun n.20min kunhan auton saa ilmaan ennen, kun vie auton konttorille katsastukseen.

                    Mutta valintojen maailmassa eletään ja jokainen tyylillään.
                    ÖÖH Eikös tuolloin kantsis jättää katit kokonaan pois jos tolleen alkaa kikkailee?
                    Last edited by JanisHell; 06-04-2007, 14:46.
                    325i -93 E36

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3983
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by JanisHell View Post
                      ÖÖH Eikös tuolloin kantsis jättä katit kokonaan pois jos tolleen alkaa kikkailee?
                      Niin...:think Miksei. Näinhän se tosiaan kaikkein yksinkertaisin olisi. Tässä jostain syystä pidin kiinni ajatuksesta että katit pitää olla. Ja, kun lambda anturit on ennen katteja...:think En tiedä ei kyllä ole minun ongelma, kun en M5:sta omista.

                      Mutta tosi bemaristi tekee kaikki asiat "perse edellä puuhun" menetelmällä.

                      Ja jos katteja ei olisi ollenkaan niin vasta siitä helvetinmoiset äänet lähtisi. Ehkä jopa liian kovat. :think
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • V-Power
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1333
                        • Varsinais-Suomi

                        #26
                        Originally posted by chorrus View Post
                        Repesin kanssa noihin teiniääniin, ei nyt puhuta 316:sta.

                        V8:ssa ne teiniäänet vissiin vähiten on, lapsukaiset.

                        Itse otin välivaimentimen pois takaata, nyt puhaltaa suoraan pakosarjalta suoraan katin kautta takapöntölle, eivätkä pakokaasut enää "sekoitu"

                        Sylinterit 1-4 -> pakosarja -> katti -> takapönttö
                        Sylinterit 4-8 -> pakosarja -> katti -> takapönttö
                        Tuolla modauksella sai mukavan V8:n höpinän aikaan kierroksia käytettäessä, maantieajoon ei lisääntynyt melu, eikä tyhjäkäynnille.

                        Saa se V8 pitää ääntä, tuo modi tyydytti itseäni ja rahallisesti tuttu hitsari otti alta satasen hommasta.
                        Parempi noin, kun esim E46 328 mikä kuulostaa vakioputkella lähinnä 100NX Nissanilta!
                        Oletko huomannut jonkinlaista teho hävikkiä pakoputkiston muutoksen jälkeen?
                        E36 95 316i Sedan
                        E39 97 540i Touring
                        E46 99 320Ci Coupe
                        E53 01 X5 4,4 V8
                        E65 05 730d
                        F10 11 523i Sedan
                        F90 08 320i Sedan

                        Comment

                        • dimo
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 150
                          • haapavesi

                          #27
                          Originally posted by Juhaska View Post
                          Niin...:think Miksei. Näinhän se tosiaan kaikkein yksinkertaisin olisi. Tässä jostain syystä pidin kiinni ajatuksesta että katit pitää olla. Ja, kun lambda anturit on ennen katteja...:think En tiedä ei kyllä ole minun ongelma, kun en M5:sta omista.

                          Mutta tosi bemaristi tekee kaikki asiat "perse edellä puuhun" menetelmällä.

                          Ja jos katteja ei olisi ollenkaan niin vasta siitä helvetinmoiset äänet lähtisi. Ehkä jopa liian kovat. :think
                          minulla auto 535i ja poistetttiin katit ja ostin supersprintin putkiston äänet ei tosiaan oo isot vaan semmoiset matalat kiihtyvyys parani ja samalla bensan kulutus tipahti vähäsen !
                          sigpic

                          Comment

                          • Shuko
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 739
                            • Forssa

                            #28
                            Originally posted by dimo View Post
                            minulla auto 535i ja poistetttiin katit ja ostin supersprintin putkiston äänet ei tosiaan oo isot vaan semmoiset matalat kiihtyvyys parani ja samalla bensan kulutus tipahti vähäsen !
                            Noi johtuu varmaankin enemman kattien poistosta kuin putkesta.
                            G31 520d M-Sport '18
                            Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                            Comment

                            • chorrus
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 565
                              • 00100

                              #29
                              Originally posted by V-Power View Post
                              Oletko huomannut jonkinlaista teho hävikkiä pakoputkiston muutoksen jälkeen?
                              En. Tuskin mitään hävisikään. Tyhjäkäynniltä kun polkasee pariin tonniin jengat niin murahtaa kivasti jenkki veekasi-tyyliin.

                              Kulutus kyllä nousi litralla, tulee useammin halu kuunnella v8:ia

                              AUDI TT Roadster 3.2
                              PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                              PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                              ex.
                              E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                              E38 740iA bmw schwarz II
                              E39 530dAt titansilbermetallic
                              E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                              E32 735iA - lachssilbermetallic
                              E24 635CSI polarismetallic
                              AUDI A6 TDI
                              SAAB 'takemenow' 900i
                              CITROËN XSARA VTS
                              CITROËN JUMPER
                              FORD MONDERO
                              ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                              + 23 x Peugeot

                              Comment

                              • V-Power
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1333
                                • Varsinais-Suomi

                                #30
                                Originally posted by chorrus View Post
                                En. Tuskin mitään hävisikään. Tyhjäkäynniltä kun polkasee pariin tonniin jengat niin murahtaa kivasti jenkki veekasi-tyyliin.

                                Kulutus kyllä nousi litralla, tulee useammin halu kuunnella v8:ia
                                Sama juttu mutta olen kyllä aistivinani jonkin verran tukkosempaa menoa :think ehkä se on taas vaan niitä "tuntuu vaan siltä" juttuja,eihän sieltä mitään pitäisikään kadota,pikemminkin päinvastoin jos jotenkin
                                E36 95 316i Sedan
                                E39 97 540i Touring
                                E46 99 320Ci Coupe
                                E53 01 X5 4,4 V8
                                E65 05 730d
                                F10 11 523i Sedan
                                F90 08 320i Sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎