suspn leveling ???
Collapse
X
-
Kannattaisikos kokeilla vaan tasonsäädöttömän auton boksia tuon tilalle? Sellainen olisi nyt saatavilla kohtuu hintaan. Mielipiteitä, korjaantuisiko ilmoittelu sillä?
Leave a comment:
-
Juu, katsoin uudelleen tuota akunviertä, kun tuo ilmoitus palasi. Ei ole minulla tuollaista johtoliitin hässäkkää. Tarkoittaa mielestäni tasan sitä, että ongelmaa ei saa autostani pois muuten kuin:
1.) Ohjelmoimalla CCM uudelleen.
2.) Kolvaamalla CCM:ää.
3.) Vaihtamalla oikeanlainen CCM autoon.
Sitä odotellessa nyky CCM pysyy hyllyssä. Eipä siis auttanut johtosarjojen korjaus tähän vaivaan.
EDIT: Kohta 2 mitä kolvaan? Kuva: -> http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/HPIM1952.JPGLast edited by Tenox; 11-04-2007, 11:29.
Leave a comment:
-
Mahtaakohan olla, että olisit saanut tuon ilmoituksen pois ilman anturiakin maadoittamalla oikean johdon?Originally posted by 535_M5 View PostKyllä ne johdot siihen liittimeen asti tulee muiden johtojen seassa, olen vaan katkaissut ne liittimen läheltä ja liittänyt suoraan anturin johtoihin. Tunnistus oli helppoa kun johtojen värit ovat samat anturissa ja johtonipussa.
http://www.bimmer.info/forum/showthread.php?t=31803
Eli tuon "black wire with brown stripe and yellow dashes" maadoittamalla tuo systeemi on koko ajan OK tilassa? Olenko käsittänyt oikein? En vain löydä itse tuota liitintä, enkä tuon väristä johtoakaan takapenkin alta...
Leave a comment:
-
Kyllä ne johdot siihen liittimeen asti tulee muiden johtojen seassa, olen vaan katkaissut ne liittimen läheltä ja liittänyt suoraan anturin johtoihin. Tunnistus oli helppoa kun johtojen värit ovat samat anturissa ja johtonipussa.Originally posted by Tenox View Post
EDIT: Jaa, tuleekos ne johdot tuolta vai jostain muualta?
Leave a comment:
-
En tarkoita sitäOriginally posted by KimmoK View PostNiin siellä se tukivarren yläpuolella on normaalisti, eli siis auton alla :think
, en minä sentään niin puusilmä ole, vaan tuota johtoliitintä, joka tuossa 535_M5 kuvassa on akusta takaluukkuun päin ja josta tulee ne johdot tuohon jälkiasennus härpäkkeeseen, jonka kuuluisi olla auton alla.
Nimittäin ohjeiden mukaan - jos olen käsittänyt oikein - riittäisi kun tuosta 21pin connectorista vetäisi pinnin 12 maahan. Se olisi = tasonsäädön virheetön tila. Eli missä lie omasta tuo johtoliitinpaketti.
HUOM! En kyllä ole varma onko tuo se 21pin connector mutta niin oletan ja sijaintikin täsmää.
EDIT: Jaa, tuleekos ne johdot tuolta vai jostain muualta?Last edited by Tenox; 07-04-2007, 20:24.
Leave a comment:
-
Niin siellä se tukivarren yläpuolella on normaalisti, eli siis auton alla :thinkOriginally posted by Tenox View PostJuups. Ei näyttäisi olevan moista palikkaa minun autossani.
Ellei sitten ole tuolla oikealla jossain piilosessa.
Leave a comment:
-
Juups. Ei näyttäisi olevan moista palikkaa minun autossani.
Ellei sitten ole tuolla oikealla jossain piilosessa.
Leave a comment:
-
Täytyypä tarkastaa, mutta alustavasti sanoisin, että minulla ei ole akun lähellä lainkaan tuollaista liitintä kuin sinulla. Täytyy tarkistaa vielä kotona, kun otin kuvia itsekin kun CCM asioita viimeksi pemistin. Nimittäin olisiko tuo se 21pin connector josta pitäisi maadoittaa oikeat pinnit? Jos on niin missäköhän se minulla on vai eikö moista tosiaan ole lainkaan?? Laitan kotona kunhan ehdin kuvan samasta paikasta omasta autosta.
Tuolla sivulla keskustelua tuosta samasta ongelmasta omalla kohdallani.Last edited by Tenox; 07-04-2007, 12:45.
Leave a comment:
-
Tuon minun anturin ostin kaverin purettavasta M5 romusta mutta kai niitä ihan varaosaliikkeestäkin saa, siellä se takatukivarsien seassa normaalisti majailee.Siihen liitettävät johdot tulee tuohon liittimeen asti varmaaan kaikissa 34 korisissa.Otin tarvittavat kolme johtoa irti liittimestä ja kytkin ne suoraan anturiin niinkuin kuvasta näkyy, ja anturin varressa olevaan reikään laitoin 4mm. pultin että se pysyy keskiasenossa.
Leave a comment:
-
Hmm, mitäs moiset anturit maksaa ja mistä niitä saa? Niin ja voisitko täsmentää mikä piuha on se mihin se tulee kiinni?
Leave a comment:
-
Helpoin tapa on varmasti laittaa se tasonsäädön anturi sinne takapenkin alle, johdot kyllä tulee sinne.Saman häiriön korjasin omastani juuri niin.Originally posted by Tenox View PostEli jos haluan sen kuntoon on turha etsiä piuhoja tms. yhtään mistään, vaan vaihtaa sellaiseen boksiin joka kuuluu tasonsäädöttömään autoon. Tai hankkia kolvaustaitoinen kaveri jostain...
Leave a comment:
-
Ei ole nappuloita kabiinissa, eikä muuallakaan... Se mistä tunnistaa tasonsäädön eri komponentteja ja missä ne sijaitsee on käsitelty aika monta kertaa, käytä hakua. Samalla saattaa löytyä jopa se käyttöohjekirjakin...Originally posted by okko View Postmistä tiedän, että mulla on tasonsäätö, pitäiskö mulla olla jotain mappuloita kabinnissa vai mitä hä??
Leave a comment:
-
mistä tiedän, että mulla on tasonsäätö, pitäiskö mulla olla jotain mappuloita kabinnissa vai mitä hä??
Leave a comment:
-
Kiitos Rockwell. Nyt tiedän 100% varmaksi että oman CCM:n kipuilu johtuu siitä itsestään...
Eli jos haluan sen kuntoon on turha etsiä piuhoja tms. yhtään mistään, vaan vaihtaa sellaiseen boksiin joka kuuluu tasonsäädöttömään autoon. Tai hankkia kolvaustaitoinen kaveri jostain...
Leave a comment:
Leave a comment: