Juu juu. Heti lähdöstä kaasu pohjaan, eikä todellakaan vaihdeta turhan aikaisin. Ainaski kahdella Corollalla, mitä mun hallussa on ollut, niin tämä käytäntö on todettu oikein hyväksi.
Olen vaan törmännyt kyseiseen rajoittajaan joka nousi pykälittäin koneen lämmetessä. En tiedä sit vika vai ominaisuus.
Omassa edelleen vika että ottaa rajotin milloin sattuu.
Ajattelin vaan että onko tässä yhtäläisyyttä koska autooni on vaihdettu alakerta tuosta autosta.
Kohta jälleen vikakoodin lukuun..
No onkos sinulla lastutettu vai ei? Jos ei lastua niin et sitä rajoittajalle edes saa kun laatikko vaihtaa isommalle vain nopeus rajoitin ottaa päälle mutta missäs sen suomessa 250:n edes saa. Ja jos on lastu niin sitten se kirtää kaiken mitä on tarjolla koska lastu poistaa sen kierros rajoittajan.
Ei tetääkseni lastua.
Siis se kiertää 4000 välillä 5000 joskus seuraavalle vaihteelle asti (kaasu pohjassa). Yleensä jos käyttää aikansa tyhjäkäyntiä ottaa kiekat tappiinsa.
Hetken kun ajaa maantiellä ei kierroksia irtoa kun n. 4000 tuhatta.
joku mainitsi aikaisemmin vikatilasta.
Käynnyt aikaisemmin bemarilla mittarissa. Ei saanut yhteyttä kampiakselin asentotunnistimeen (vaihdettu sen jälkeen varmuuden vuoksi) ja laatikko antoi jonkun koodin. Eivät saaneet nollattua.
Mulla ainakin tuossa -95 mallissa automaatti käyttää koneessa isompia kierroksia ennen vaihtoa kylmänä. Eli alkaa vaihtaa normaalikierroksilla vasta kun laatikon öljyt lämmenneet tiettyyn lämpötilaan. Eli kun lämpimänä vaihtaa 2->3 jossain 1500rpm, niin kylmänä 3000 (siis jos kierrättää sinne). hetken kun ajaa kierrokset jossain 2000, niin laatikko heittää peräkkäin 3 ja 4. Eli silloin kun litkut on lämmenneet. Tuossa siis tuo "oppiva" laatikko.
Kävin taas mittarissa ja ilmoitti viaksi edelleen kampiakselin tunnistinta.
Osaako kukaan sanoa kuin tarkka tuosta raosta tunnistimen ja pyörän välissä?
Paljon välystä?
Tunnistin on vaihdettu kerran toiseen käytettyyn.
Auto toimii muuten hyvin mutta rajotin tulee vastaan n.4000 tänään 5500.
Nyt on kaikki apu tarpeen.
Kävin taas mittarissa ja ilmoitti viaksi edelleen kampiakselin tunnistinta.
Osaako kukaan sanoa kuin tarkka tuosta raosta tunnistimen ja pyörän välissä?
Paljon välystä?
Tunnistin on vaihdettu kerran toiseen käytettyyn.
Auto toimii muuten hyvin mutta rajotin tulee vastaan n.4000 tänään 5500.
Nyt on kaikki apu tarpeen.
Hmm. Itsellä oli hetken aikaa modattu nokan tunnistin kammentunnistimena (vaihdoin loppujen lopuksi molemmat) ja toimi muuten hyvin, mutta ei kiertänyt yli 5500rpm. Alkoi paukkumaan. Itsekin ajattelin, että on etäisyydestä kiinni, kun se on sen verran erilainen se nokan tunnistin, että ei sovi suoraan sinne kammen tunnistimeksi (täytyy prikkojen kanssa kikkailla).
Sen sijaan eihän sitä alkuperäistä kammentunnistinanturia M60 koneessa saa väärin tai väärällä etäisyydelle jos se paikka mihin se tulee on ehjä, joten vähän ihmetyttää että voisi olla väärin siellä.
Uusi maksoi 79e originaaliosana. Voisiko olla, että on rikki se toinenkin käytetty anturi?
EDIT: Ja laatikko tosiaan toimii myös tässä 1993 mallissa niin, että kylmänä vaihtaa myöhemmin kunnes toimintalämmöt saavutettu - paitsi * asennossa.
Comment