Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rajoittajasta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JR82
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 39

    Rajoittajasta.

    Ei sattunut silmiin haulla.
    Onko 540 e34 koneen lämpötilan mukaan säätyvä kierrosten rajoitin?
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Ei ole.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      Originally posted by JR82 View Post
      Ei sattunut silmiin haulla.
      Onko 540 e34 koneen lämpötilan mukaan säätyvä kierrosten rajoitin?

      täh! eikö muka kylmänä nappaa rajoittajaan asti kun vedättää täysiä???
      kyllä pitäisi mennä hyvin sinne punarajalle.

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by larmatin View Post
        täh! eikö muka kylmänä nappaa rajoittajaan asti kun vedättää täysiä???
        kyllä pitäisi mennä hyvin sinne punarajalle.
        Vedätkö useinkin kylmällä koneella täyskaasuvetoja punarajalle asti?

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Juu juu. Heti lähdöstä kaasu pohjaan, eikä todellakaan vaihdeta turhan aikaisin. Ainaski kahdella Corollalla, mitä mun hallussa on ollut, niin tämä käytäntö on todettu oikein hyväksi.


          Comment

          • JR82
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 39

            #6
            Olen vaan törmännyt kyseiseen rajoittajaan joka nousi pykälittäin koneen lämmetessä. En tiedä sit vika vai ominaisuus.


            Omassa edelleen vika että ottaa rajotin milloin sattuu.
            Ajattelin vaan että onko tässä yhtäläisyyttä koska autooni on vaihdettu alakerta tuosta autosta.
            Kohta jälleen vikakoodin lukuun..

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #7
              Siis onko sinulla automaatti loota?
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • JR82
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 39

                #8
                Juu, automaatti.

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  No onkos sinulla lastutettu vai ei? Jos ei lastua niin et sitä rajoittajalle edes saa kun laatikko vaihtaa isommalle vain nopeus rajoitin ottaa päälle mutta missäs sen suomessa 250:n edes saa. Ja jos on lastu niin sitten se kirtää kaiken mitä on tarjolla koska lastu poistaa sen kierros rajoittajan.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • JR82
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 39

                    #10
                    Ei tetääkseni lastua.
                    Siis se kiertää 4000 välillä 5000 joskus seuraavalle vaihteelle asti (kaasu pohjassa). Yleensä jos käyttää aikansa tyhjäkäyntiä ottaa kiekat tappiinsa.
                    Hetken kun ajaa maantiellä ei kierroksia irtoa kun n. 4000 tuhatta.

                    joku mainitsi aikaisemmin vikatilasta.

                    Käynnyt aikaisemmin bemarilla mittarissa. Ei saanut yhteyttä kampiakselin asentotunnistimeen (vaihdettu sen jälkeen varmuuden vuoksi) ja laatikko antoi jonkun koodin. Eivät saaneet nollattua.

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      #11
                      Originally posted by 540iAV8 View Post
                      ..mutta missäs sen suomessa 250:n edes saa. Ja jos on lastu niin sitten se kirtää kaiken mitä on tarjolla koska lastu poistaa sen kierros rajoittajan.
                      Mulla virilastun kanssa vaihtoi juuri kuten vakiollakin. Eli punarajalla. Vitosen huippuja en jostain syystä kokeillut.

                      OT: Ainakin 1993 540i ja 540ia oli rajoitettu 240km/h ei 250km/h. Syytä en tiedä.
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        #12
                        Mulla ainakin tuossa -95 mallissa automaatti käyttää koneessa isompia kierroksia ennen vaihtoa kylmänä. Eli alkaa vaihtaa normaalikierroksilla vasta kun laatikon öljyt lämmenneet tiettyyn lämpötilaan. Eli kun lämpimänä vaihtaa 2->3 jossain 1500rpm, niin kylmänä 3000 (siis jos kierrättää sinne). hetken kun ajaa kierrokset jossain 2000, niin laatikko heittää peräkkäin 3 ja 4. Eli silloin kun litkut on lämmenneet. Tuossa siis tuo "oppiva" laatikko.
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • JR82
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 39

                          #13
                          Lisätään vielä että rajoitin tulee 4000 vastaan paikallaan tyhjäkäynnilläkin.
                          Ja vaikka nostaa hitaastikin kierroksia.

                          Comment

                          • JR82
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 39

                            #14
                            Kävin taas mittarissa ja ilmoitti viaksi edelleen kampiakselin tunnistinta.
                            Osaako kukaan sanoa kuin tarkka tuosta raosta tunnistimen ja pyörän välissä?
                            Paljon välystä?

                            Tunnistin on vaihdettu kerran toiseen käytettyyn.

                            Auto toimii muuten hyvin mutta rajotin tulee vastaan n.4000 tänään 5500.
                            Nyt on kaikki apu tarpeen.

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              #15
                              Originally posted by JR82 View Post
                              Kävin taas mittarissa ja ilmoitti viaksi edelleen kampiakselin tunnistinta.
                              Osaako kukaan sanoa kuin tarkka tuosta raosta tunnistimen ja pyörän välissä?
                              Paljon välystä?

                              Tunnistin on vaihdettu kerran toiseen käytettyyn.

                              Auto toimii muuten hyvin mutta rajotin tulee vastaan n.4000 tänään 5500.
                              Nyt on kaikki apu tarpeen.
                              Hmm. Itsellä oli hetken aikaa modattu nokan tunnistin kammentunnistimena (vaihdoin loppujen lopuksi molemmat) ja toimi muuten hyvin, mutta ei kiertänyt yli 5500rpm. Alkoi paukkumaan. Itsekin ajattelin, että on etäisyydestä kiinni, kun se on sen verran erilainen se nokan tunnistin, että ei sovi suoraan sinne kammen tunnistimeksi (täytyy prikkojen kanssa kikkailla).

                              Sen sijaan eihän sitä alkuperäistä kammentunnistinanturia M60 koneessa saa väärin tai väärällä etäisyydelle jos se paikka mihin se tulee on ehjä, joten vähän ihmetyttää että voisi olla väärin siellä.

                              Uusi maksoi 79e originaaliosana. Voisiko olla, että on rikki se toinenkin käytetty anturi?

                              EDIT: Ja laatikko tosiaan toimii myös tässä 1993 mallissa niin, että kylmänä vaihtaa myöhemmin kunnes toimintalämmöt saavutettu - paitsi * asennossa.
                              Last edited by Tenox; 12-04-2007, 17:45.
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎