Tyhjäkäynti ylhäällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ss900
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 104

    Tyhjäkäynti ylhäällä

    E39 540 -97 tyhjäkäynti jää noin 2000 kierrokseen. Itse en ole päässyt vielä autoni luokse tutkimaan, mutta voisiko esim. vakionopeuden säätövaijeri jumittaa aiheuttaen tämän? Tai joku muu kaasuvivuston osa? Tehot on kuulemma tallella, ei nyi ja käynnistyykin hyvin. Veikkauksia, mitä kaikkea kannattaa etsiä?
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Joutokäynnin lisäilmaluistihan siellä taitaa jumittaa?

    Comment

    • ss900
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 104

      #3
      Mistä löytyy lisäilmaluisti? Ennen/jälkeen ilmamäärämittarin?

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Jälkeen...tässä kuvassa numero 23.

        Comment

        • ss900
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 104

          #5
          vika löytyi

          Kun pääsin vihdoin auton luokse... Eihän MAF:in etupuolella ole tietysti kuin suodatin. Lisäilmaluistin säätöalue ei kuulemma riitä muuttamaan kuin ± 300 rpm, joten aloin etsiä ilmavuotoja MAF:in ja imusarjan välistä. NADA. Ja autokin toimi hienosti, minulla. Erotiikka-avustajalla (vaimoke) taas viikon päästä sama ilmiö, jonka jälkeen vihdoin havaitsin hänellä lähempänä olevan penkin työntävän lattiakaukalon/maton välityksellä oikean puoleista pedaalia... Tarkistakaa perusjutut ensin..

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Originally posted by ss900 View Post
            Erotiikka-avustajalla (vaimoke) taas viikon päästä sama ilmiö, jonka jälkeen vihdoin havaitsin hänellä lähempänä olevan penkin työntävän lattiakaukalon/maton välityksellä oikean puoleista pedaalia... Tarkistakaa perusjutut ensin..
            Totaalinen repeäminen näin se menee!!!!
            ...

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #7
              Originally posted by ss900 View Post
              Kun pääsin vihdoin auton luokse... Eihän MAF:in etupuolella ole tietysti kuin suodatin. Lisäilmaluistin säätöalue ei kuulemma riitä muuttamaan kuin ± 300 rpm, joten aloin etsiä ilmavuotoja MAF:in ja imusarjan välistä. NADA. Ja autokin toimi hienosti, minulla. Erotiikka-avustajalla (vaimoke) taas viikon päästä sama ilmiö, jonka jälkeen vihdoin havaitsin hänellä lähempänä olevan penkin työntävän lattiakaukalon/maton välityksellä oikean puoleista pedaalia... Tarkistakaa perusjutut ensin..
              Hah! Ei ollu kallis remppa!
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              Working...
              X