Announcement

Collapse
No announcement yet.

termostaatti vai vesipumppu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

    termostaatti vai vesipumppu?

    nyt kun joutuu kalliita osia varmasti tilaamaan tuohon s50:een. niin kuulostaako tämä siltä että vika vois olla tuossa jumittuneessa termostaatissa?

    -aivan yhtäkkiä lämmöt nousi tappiin. sisälle kyllä puhaltaa kuumaa kun vääntää. lämmöt laskee vähän kun puhaltimen laittaa täysille. visko pyörii. mitään sivuääniä ei kuulu, että pumppu olisi paskana. mutta ajamaan ei pysty, lämmöt nousee suht nopeasti.

    alavesiletku on kylmä? yläletku kuuma. painetta tekee kyllä tuonne p-säiliöön mutta, se taitaa olla aika normaalia painetta.


    edit: termostaatin vaihdolla asettui.
    Last edited by jarci; 25-04-2007, 22:04.
    Nykyisin mennään X3 E83
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    #2
    Veikkaisin termostaattia.
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89

    Comment

    • jarci
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 783
      • Sawo

      #3
      tässä kun vaan on jo käyny kannenhalkeamisesta kaikki mielessä ja vi* ku se on kallista korjata tuota

      jospa selvii termarin vaihdolla.
      Nykyisin mennään X3 E83

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by jare ///M3 View Post
        tässä kun vaan on jo käyny kannenhalkeamisesta kaikki mielessä ja vi* ku se on kallista korjata tuota

        jospa selvii termarin vaihdolla.
        Vaihda ihmeessa samalla vesipumppu. Ei sekään nyt omaisuuksia maksa ja sittenpähän sen tietää koska sekin on vaihdettu.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • JaSi78
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 225
          • St.River

          #5
          Mistä vois johtua ku vaihdoin vesipumpun ja termostaatin ja osan letkuista samalla ja koittanut nyt ilmata sitä. mutta muut letkut on kuumat mutta alavesiletku on kylmä? vai kuin nopeasti senkin pitäis lämmetä?

          Toinen kysymys, lämpämittari heittää miten sattuun, miten korjaan?
          jostain luinkin että mittarin akut??? mitkä ne on ja mis ne on ja mitä niil vois tehdä?
          Entä missä kohtaa ne tunnistin jutut konehuoneessa?
          Autohan on E30 316 1.8 kaasari..
          monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

          F10 520d

          Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Ei kai termostaatissa voi olla vikaa, jos ylävesiletku on kuuma. Kannattaa hommata jostain infrapunapintalämpömittari ja katsella lämpötiloja.

            Comment

            • arzi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 453
              • Vantaa

              #7
              Meitsin penarissa nousee lämmöt tappiin jos antais moottorin käydä.Termostaatti testattu ja vesipumpun vaihdoin tänään uuteen.Aloin jo epäilee jäähdyttimen kuntoa :think
              Muuta en kyllä keksi ( tosin kannen tiiviste voi kans olla )

              Comment

              • [biohazard]
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 255
                • kiuruvesi

                #8
                Originally posted by JaSi78 View Post
                Mistä vois johtua ku vaihdoin vesipumpun ja termostaatin ja osan letkuista samalla ja koittanut nyt ilmata sitä. mutta muut letkut on kuumat mutta alavesiletku on kylmä? vai kuin nopeasti senkin pitäis lämmetä?

                Toinen kysymys, lämpämittari heittää miten sattuun, miten korjaan?
                jostain luinkin että mittarin akut??? mitkä ne on ja mis ne on ja mitä niil vois tehdä?
                Entä missä kohtaa ne tunnistin jutut konehuoneessa?
                Autohan on E30 316 1.8 kaasari..
                mulla on just samanlainen auto e30 1.8 kaasari ja oli prikulleen samanlaiset oireet ,minäki vaihoin eka vesipumpun+termarin niin silti oli alavesiletku kylmä...noh eikun porasin 6mm reiän termarin lautaseen niin johan rupes pelittää! eli taitaa olla nuo termarit uudekseltaankin paskana? kuullut monelta ettei ole uudet termarit tuossa mallissa pelittäneet kunnolla.

                Comment

                • arzi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 453
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by arzi View Post
                  Meitsin penarissa nousee lämmöt tappiin jos antais moottorin käydä.Termostaatti testattu ja vesipumpun vaihdoin tänään uuteen.Aloin jo epäilee jäähdyttimen kuntoa :think
                  Muuta en kyllä keksi ( tosin kannen tiiviste voi kans olla )
                  Nyt on vekotin ilmattu ja vieläkin nostaa lämpöjä liian korkealle.Osaako joku kertoa ,että
                  miten tarkistan jäähdyttimen kunnon?Kokeilin tota veden virtausta´väärään suntaan ´ niin ihan hyvin sieltä vettä valui ulos.Ja eikös jäähdyttimen pitäisi kuumeta paikallaan käydessään kuitenkin jonkun verran!?Menee huumori kohta ton vessan kanssa.

                  Comment

                  • Way
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 6

                    #10
                    Täällä myös samanlainen auto ja samat ongelmat. Termari vaihdettu uuteen mutta ei auta. Aion kokeilla tuota reiän porausta termostaattiin. Törmäsin samalaiseen vinkkiin toisella sivustolla pari vuotta sitten. Monissa muiden autojen termareissa taitaa ollakin sellainen pieni reikä jo valmiina.

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Termostaateissa kerjää vaan verta nenästään, jos sortuu johonkin muuhun kuin "Original Teileen".

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎